Mówi: | Ewelina Piątek, manager ds. marketingu sieci MediaMarkt Zenek Martyniuk, piosenkarz |
„Król disco polo” wspiera sprzedaż elektroniki. Nowa kampania reklamowa MediaMarkt bije rekordy popularności
– Efektywne dotarcie do klientów w branży retailowej, szczególnie elektroniki użytkowej, wymaga niestandardowych środków, tym bardziej jeśli równolegle toczy się kampania wyborcza – mówi Ewelina Piątek z MediaMarkt. To z tego powodu popularny brand zaangażował do letniej kampanii Zenka Martyniuka, który zachęca klientów do zakupów w rytm melodii swojego największego hitu. Akcja z gwiazdorem disco polo wzbudza duże emocje, ale dzięki temu już stała się najbardziej popularną z dotychczasowych kampanii sieci. W ciągu tygodnia od premiery przyciągnęła 2,5 mln unikalnych użytkowników.
– Branża retail, szczególnie w segmencie elektroniki użytkowej, jest bardzo trudna. Klient otrzymuje ogromne ilości informacji i ofert, więc chodzi o to, żeby umieć wyróżnić się na tle konkurencji. Nasza marka robi to od ponad 20 lat – intrygujemy klientów, nie opowiadamy tylko o cechach i cenie produktu, ale też pokazujemy im interesujące, inspirujące i prowokujące reklamy – mówi agencji Newseria Biznes Ewelina Piątek, manager ds. marketingu w MediaMarkt.
To właśnie angażowanie odbiorców i umacnianie relacji z klientami poprzez silne oddziaływanie na ich emocje stało się strategią marketingową świadomych marek, które odchodzą już od informowania tylko o swoich aktualnych ofertach. MediaMarkt słynie z niesztampowych – i czasem kontrowersyjnych – kampanii reklamowych, chociażby z hasłem „Nie dla idiotów” czy „Powinni tego zabronić”. W poprzednich kampaniach sieć stawiała m.in. na nietypowe poczucie humoru (angażując kabaret Łowcy.B czy ożywiając w jakości 3D kultowe komiksowe postaci Tytusa, Romka i A’Tomka). W spotach „Odkryj w sobie dziecko” żartobliwie opowiadała o zaletach obcowania z technologiami w każdym wieku.
– Teraz przyszła pora na Zenka Martyniuka i to również jest kampania prowokująca, ale też wesoła, optymistyczna. Po raz kolejny spolaryzuje trochę nasze społeczeństwo – mówi ekspertka. – Byliśmy w okresie przedwyborczym, więc dotarcie do klientów podczas burzy informacyjnej związanej z wyborami było bardzo trudne. Wykorzystanie Zenka Martyniuka przyniosło nam ogromną oglądalność. W ciągu tygodnia osiągnęliśmy około 2,5 mln unikalnych użytkowników. Nigdy nam się to nie udało.
„Król disco polo” został twarzą najnowszej kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt””, która wystartowała ponad dwa tygodnie temu. Otworzył ją film teaserowy w mediach społecznościowych, w którym piosenkarz zachęca klientów do zakupów w rytm melodii swojego popularnego hitu „Przez twe oczy zielone”. W kolejnych spotach reklamowych wcieli się w rolę doradcy, który – w muzycznej oprawie – pomaga klientom w wyborze urządzeń i usług z oferty MediaMarkt.
– Oczywiście pojawiają się też głosy nieprzychylne. Byłoby naiwnością sądzić, że kiedykolwiek powstanie kampania, która spodoba się wszystkim. To by oznaczało, że jest po prostu miałka i nie zwraca uwagi klientów – podkreśla Ewelina Piątek. – Co ciekawe, ludzie, którzy pisali negatywne komentarze, już po chwili dostawali odpowiedź, ale nie od nas, od fanów Zenka, rozpoczynały się dyskusje i wzajemne przekonywanie. Czy to jest dobre, czy złe – nie wiem, ale pokazuje ogromne zaangażowanie.
Na współpracę z gwiazdorem marka zdecydowała się nie tylko ze względu na jego rozpoznawalność i ogromną popularność. Pod uwagę wzięto też ogólną sympatię, jaką cieszy się w Polsce, autentyczność na scenie oraz poza nią.
– Zenek Martyniuk to z pewnością postać niezwykła. To nie jest po prostu gwiazda disco polo, ale człowiek, który całe życie robi z pasją to, co kocha. A wśród naszych klientów również są pasjonaci, np. kina czy muzyki, którzy wykorzystują różne technologie do realizacji tych pasji. Dlatego Zenek tak dobrze pasuje do naszego brandu – tłumaczy manager ds. marketingu w MediaMarkt.
– Bardzo się cieszę, że sieć zaprosiła mnie do współpracy, tym bardziej że jestem stałym klientem i członkiem klubu MediaMarkt – mówi Zenek Martyniuk. – Moja rola w promowaniu marki polega na nagraniu reklamy promującej sieć sklepów MediaMarkt i oczywiście spotkaniach z fanami w całej Polsce, w 10 miastach – nie tylko największych, ale także mniejszych.
Angażując gwiazdora disco polo, firma liczy nie tylko na korzyści wizerunkowe, ale i wymierny efekt biznesowy. Dlatego w ramach kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” przygotowała też liczne akcje promocyjne w sklepach stacjonarnych i online, które będzie promować piosenkarz. Jego rolą będzie również popularyzowanie nowinek technologicznych dostępnych w asortymencie sieci.
– Branża muzyczna interesuje się różnego rodzaju nowinkami technologicznymi. Zarówno mi, kolegom z branży, jak i fanom wszystkie te technologiczne nowości są bliskie – podkreśla Zenek Martyniuk.
Na kampanię z jego udziałem składają się działania w internecie i social mediach, spoty radiowe i TV. Za całościową koncepcję i realizację nowej kampanii w radiu i telewizji odpowiada agencja Heart & Brain, za produkcję spotów – dom produkcyjny IDEAL. Działania w sieci koordynuje zespół marketingu MediaMarktSaturn Polska, a realizacją kampanii w mediach drukowanych zajmuje się agencja Gutenberg Networks. Planowanie i zakup mediów realizowane jest przez dział planowania mediów MediaMarktSaturn Polska.
Trwają przygotowania do obchodów 76. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Część wydarzeń w tym roku przeniesie się do internetu
#BatalieBiznesu
Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę
Małgorzata Leitner: Pandemia koronawirusa miała duży wpływ na branżę rozrywkową. Wielu artystów zostało pozbawionych zarobku [DEPESZA]
Czytaj także
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-05: Uzależnienie od ekranów i gier dotyczy nawet małych dzieci. Profilaktyka potrzebna jest już od najmłodszych lat
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
- 2024-01-15: Influencerzy mogą wpływać na decyzje wyborców, ale i taktykę partii. Ich obecność w dyskursie zmusza tradycyjne media do radykalizacji
- 2023-12-20: Medyczne fake newsy rozprzestrzeniają się jak choroby zakaźne: szybko i łatwo. Najbardziej podatni są ludzie młodzi
- 2023-11-20: W mózgach samotników zanika granica między realnymi osobami a postaciami z seriali czy książek. Taka relacja daje im poczucie przynależności
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.