Mówi: | Krzysztof Cugowski |
Funkcja: | wokalista |
Krzysztof Cugowski nagrywa płytę z synami. Premiera późną wiosną 2016 roku
Po rozwiązaniu Budki Suflera Krzysztof Cugowski nie zwalnia tempa. Wokalista wydał solową płytę, a obecnie pracuje nad kolejną. Tym razem do współpracy zaprosił swoich trzech synów. Ma również w planach kolejne koncerty z repertuarem klasycznym.
Zespół Budka Suflera, w którym Krzysztof Cugowski występował przez czterdzieści lat, zakończył działalność w 2014 roku. Wokalista nie zrezygnował jednak z kariery zawodowej – już w październiku 2015 roku wydał pierwszy od ponad trzydziestu lat solowy album pt. „Przebudzenie”. Znalazło się na nim dziesięć kompozycji utrzymanych w klimacie rockowym.
– Każdy z nas coś robi. Nie ma tak, że przestajemy pracować. Póki jeszcze mamy zdrowie – mówi Krzysztof Cugowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Głównym kompozytorem i producentem płyty jest Stefan Gąsieniec, a za teksty odpowiadali m.in. Agnieszka Kaczmarek i Roman Kołakowski. Obecnie Krzysztof Cugowski pracuje nad kolejnym krążkiem, a do współpracy zaprosił swoich synów: Piotra, Wojciecha i Krzysztofa juniora. Premiera płyty zatytułowanej po prostu „Cugowscy” planowana jest na okres przedwakacyjny.
– Mam jeszcze taki projekt z muzyką klasyczną, bo śpiewam też repertuar klasyczny, kilka różnych rzeczy – zapowiada Krzysztof Cugowski.
Pod koniec sierpnia, we wrocławskiej Hali Stulecia, wokalista wystąpił na koncercie „Dwa żywioły” razem z wybitną sopranistką Aleksandrą Kurzak. Artyści mieli swoje programy solowe oraz duety z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej Filharmonii Sudeckiej, Chóru Filharmonii Lubelskiej „Lutnia Lubelska” i Lwowskiego Państwowego Akademickiego Chóru Męskiego „Dudaryk”.
– Śpiewaliśmy taki mieszany repertuar klasyczny, trochę moich rzeczy, ale przearanżowanych zupełnie na orkiestrę symfoniczną. De facto repertuar klasyczny – mówi Krzysztof Cugowski.
W 2016 roku wokalista zamierza kontynuować przygodę z repertuarem klasycznym. Ma w planach m.in. kolejne koncerty z Aleksandrą Kurzak.
Czytaj także
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.