Mówi: | Marek Kościkiewicz |
Funkcja: | muzyk |
Marek Kościkiewicz pracuje nad solową płytą
Muzyk to niewątpliwie człowiek renesansu – współzałożyciel zespołu De Mono, gitarzysta, wokalista, kompozytor muzyki i autor tekstów setek przebojów wielu polskich gwiazd estrady, odkrywca młodych talentów, producent muzyczny, wydawca czasopisma, restaurator. Teraz Marek Kościkiewicz zabiera się do pracy przy kolejnym projekcie. Tym razem będzie to płyta firmowana jego nazwiskiem.
To właśnie Marek Kościkiewicz stoi za sukcesem utworu „Tak blisko” Rafała Brzozowskiego czy „Pomimo burz” Antka Smykiewicza. Muzyk przyznaje, że nadal ma mnóstwo pomysłów na nowe utwory, więc szykuje dla swoich fanów sporą niespodziankę.
– Zrobiłem kilka piosenek dla młodych wokalistów, ale chciałbym też usiąść do pracy nad swoją własną płytą – takim kolejnym projektem, bo tych projektów już było kilka. Była m.in. taka płyta „Stereo Projekt”, którą wydałem ze starymi przebojami, gdzie śpiewała m.in. Kayah, Andrzej Piaseczny czy Staszek Soyka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Kościkiewicz, muzyk.
Na razie muzyk nie zdradza, w jakim klimacie będzie utrzymana kolejna płyta i kogo zaprosi do udziału w nagraniach. Na razie zdecydowaną większość czasu pochłania mu letnia trasa koncertowa.
– Teraz są wakacje, więc wzmożony okres koncertowy, dużo jeździmy z zespołem De Mono, gramy, fajne są to koncerty, bo przeważnie na otwartym powietrzu, a mamy świetną pogodę, więc korzystamy z tego – mówi Marek Kościkiewicz.
Muzyk przyznaje, że w jego życiu mało jest czasu na odpoczynek. Jeśli uda się wygospodarować kilka czy kilkanaście dni na wakacyjny wyjazd z najbliższymi, to stara się wtedy naładować akumulatory i zebrać jak najwięcej energii, by podołać wszystkim obowiązkom.
– Oprócz koncertów są jeszcze inne zajęcia, i rodzinne, i zawodowe. Jestem udziałowcem w dwóch restauracjach, więc też jest co robić. Staram się też, żeby muzyka była częścią naszej działalności, żeby tam przynajmniej raz czy dwa razy w tygodniu ktoś grał. Także mam naprawdę dużo zajęć – dodaje Marek Kościkiewicz.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-05-09: Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
- 2025-03-24: Julia Kamińska: Materiał z mojej debiutanckiej płyty jest kontrowersyjny i raczej ciężki, ale ludzie chcą tego słuchać
- 2025-02-18: Instytucje unijne przyglądają się kryzysowi politycznemu w Serbii. Kolejny miesiąc potężnych demonstracji
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.