Newsy

Marika: Czuję się zintegrowana z moją fryzurą. Jest łobuzem, a ja taka jestem

2016-07-04  |  06:55

Wokalistka jest zadowolona z nowego wizerunku. Twierdzi, że nowa fryzura znacznie lepiej niż romantyczny bob podkreśla jej energetyczną osobowość. Metamorfozie uległ nie tylko wygląd wokalistki, lecz także jej twórczość i zachowanie na scenie. Gwiazda nie chce już tworzyć starannie zaplanowanego show, lecz dawać koncerty, które poruszą jej słuchaczy.

W ciągu kilkunastu lat kariery scenicznej Marika zdążyła przyzwyczaić swoich fanów do częstej zmiany wizerunku. Szczególnie chętnie wokalistka eksperymentuje z fryzurami – nosiła już afro, włosy związane w wiele cienkich warkoczyków w kolorze jasnego brązu, platynowy warkocz, wreszcie luźno rozpuszczone włosy o długości do ramion. Wiosną tego roku pokazała się natomiast w bardzo krótkiej fryzurze z podgolonym tyłem i dłuższymi pasmami na górze. Wokalistka twierdzi, że nowa fryzura była jej potrzebna, lekko pofalowany bob nie pasował bowiem do jej zadziornego charakteru.

Chciałam, żeby wszystko było spójne. W tej chwili czuję się zintegrowana z moją fryzurą, szczególnie teraz, kiedy już można ją jakoś bardziej układać i w ogóle. A jednocześnie jest łobuzem, a ja taka jestem – mówi Marika agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Wokalistka zmieniła także styl ubierania. Twierdzi, że znacznie go uprościła – mniej w nim dekoracyjności, a więcej minimalizmu. Dzięki temu stał się bardziej kompatybilny z jej szczerą, otwartą i prostolinijną osobowością. Zmiany zewnętrzne to w dużej mierze efekt przemian wewnętrznych, jakie w ciągu ostatnich miesięcy przeszła Marika. Metamorfozie uległ także styl jej muzyki – energetyczne reggae zostało zastąpione przez dojrzały, liryczny pop. W efekcie także koncerty wokalistki wyglądają inaczej niż dawniej.

Wydaje mi się, że bardziej świadomie mówię do publiczności, że nie potrzebuję już między piosenkami krzyczeć haseł, które wszyscy krzyczą, czyli „jesteście tu”, „podnieście ręce” i takie tam – mówi Marika.

Uważa, że do publiczności można po prostu mówić – ten sposób przekazywania ważnych treści wokalistka uważa za znacznie bardziej wartościowy. Nie zamierza też już dłużej włączać publiczności w idealnie zaplanowane show, lecz komunikować się z nią poprzez swoją muzykę.

– Już nie mam zamiaru dawać show, chciałabym dawać koncerty, na których coś się takiego wydarza, że ci, co stoją na scenie, i ci, co stoją przed nią, wychodzą z koncertu z poczuciem, że coś w nich się poruszyło – mówi Marika.

Wokalistka twierdzi, że nie tylko ona zmieniła się w ciągu piętnastu lat obecności na polskiej scenie muzycznej, lecz także zmieniła się jej publiczność. Dziś słuchają jej zupełnie inni ludzi niż jeszcze kilka lat temu. Część fanów pozostała z nią, lecz podobnie jak ona wydoroślała i dojrzała, inni znaleźli nowych idoli. Pojawiło się także wielu nowych słuchaczy.

Bogu dzięki wszystko się toczy takim torem, jakim nawet nie śmiałam przypuszczać, że się potoczy, czyli jest dużo bardziej adekwatnie, tak świadomiej i naturalniej niż wcześniej, a jednocześnie ludzie ode mnie sobie nie poszli. I nie jest wcale mniej energetycznie, po prostu jest inaczej, innymi środkami osiąga się tę energię, o którą wszystkim nam chodzi – mówi Marika.

Ostatnia płyta Mariki zatytułowana „Marta Kosakowska” ukazała się w październiku 2015 roku. Znalazło się na niej dwanaście utworów, a promowały ją dwa single: „Tabletki” oraz „A jeśli to ja”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.