Newsy

Nowa płyta Ayo już w sklepach

2013-10-15  |  06:00

„Ticket To The World” to tytuł czwartego albumu w dyskografii Ayo. Niemiecka gwiazda soulu, w trakcie pracy nad nowym krążkiem, po raz kolejny połączyła siły z Jayem Newlandem – producentem jej debiutanckiej płyty „Joyful”.


– W muzyce Ayo mieszają się ze sobą niemal wszystkie gatunki muzyki rozrywkowej. Jest w niej także cygańska i afrykańska spontaniczność oraz duża kultura muzyczna. Takie połączenie pozwala jej śpiewać właściwie w każdym stylu. Ayo nie można klasyfikować jako prostej dziewczyny z gitarą. Ma ona bowiem bogate muzyczne wykształcenie oraz poczucie smaku – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Paweł Sztompke z I Programu Polskiego Radia

Dziennikarz stwierdza jednak, że nowa płyta Ayo niczym nie zaskakuje. Najnowszy album wokalistki nie schodzi jednak poniżej określonego poziomu.

 – Na „Ticket To The World” nie dzieje się nic zaskakującego. Każdy słuchacz znajdzie tam to, do czego czarnoskóra wokalistka przyzwyczaiła go już wcześniej – muzykę etno połączoną z muzyką rozrywkową. Trudno szukać na tym albumie rewolucji. Jest on po prostu bardzo przyjemnym wydawnictwem – zauważa dziennikarz muzyczny.

Sztompke zdradza także, skąd tak duża popularność piosenkarki w Polsce.

– Polacy kochają taką muzykę, dlatego że jest ona pozbawiona charakterystycznego angielskiego zadufania. Być może w tym tkwi siła Ayo – dodaje.

W związku z wydaniem najnowszego krążka wokalistka wystąpi w Polsce na czterech koncertach. W grudniu odwiedzi ona Wrocław, Kraków, Warszawę oraz Gdańsk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.