Newsy

Piotr Kupicha: 10 lat istnienia zespołu Feel porównuję do stuningowanego Ferrari. Były wzloty i upadki

2016-05-31  |  06:50

Zespół Feel świętuje 10-lecie istnienia. Z tej okazji muzycy nagrali retrospektywny album „Feel The Best” zawierający największe hity zespołu w nowych aranżacjach. 4 czerwca formacja wystąpi podczas koncertu Super Premiery w ramach Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Zdaniem Roberta Kupichy ostatnie 10 lat obfitowało zarówno we wzloty, jak i upadki, największe wrażenie robi jednak fakt, że nagrane niegdyś piosenki mają dziś status kultowych.

– Porównałbym te 10 lat do stuningowanego Ferrari. Non stop były koncerty, był boom, były wzloty i upadki, ale cały czas ta grupa trzyma się kupy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Kupicha.

Niezwykłą popularność przyniósł zespołowi już pierwszy singiel zatytułowany „A gdy jest już ciemno”. Krążek, z którego pochodził ten kawałek, błyskawicznie osiągnął status złotej i platynowej płyty. Promujący go trzeci singiel „Jak anioła głos” wygrał plebiscyt RMF FM na najlepszą piosenkę 2008 roku. Drugi album zespołu, nagrany w 2009 roku, już w pierwszym dniu sprzedaży osiągnął status złotej płyty.

– To naprawdę robi wrażenie, że piosenki, które gdzieś kiedyś powstały, stały się utworami, przyznaję się bez bicia, naprawdę kultowymi. Teraz mam cały czas w głowie tego anioła – mówi Piotr Kupicha.

Obchody 10-lecia istnienia formacji muzycy przesunęli na 2016 rok. Z okazji jubileuszu przygotowali płytę „Feel The Best”, którą traktują jako podsumowanie swojej dotychczasowej działalności. Znalazły się na niej największe hity zespołu w nowych aranżacjach.

Jesteśmy zespołem koncertowym i też to będą wersje koncertowe z orkiestrą Collective Art, która nagrała piękne smyki i nie tylko – mówi Piotr Kupicha.

4 czerwca zespół Feel zagra wyjątkowy koncert. Muzycy wystąpią podczas Super Premier, jednego z najstarszych koncertów Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 180 kandydatów, z czego jurorzy wyłonili jedenastu wykonawców, którzy 4 czerwca zaprezentują swoje utwory przed opolską publicznością.

– Jeszcze będę 3 czerwca i zaśpiewam „Umówiłem się z nią na dziewiątą”, to też ćwiczę, żeby dobrze wyszło. A na Super Premierach będziemy grać nowego singla „Swoje szczęście znam” obok takich znakomitości jak zespół Wilki albo Varius Manx mówi Piotr Kupicha.

Lider zespołu Feel twierdzi, że płyta „Feel The Best” powstała wyłącznie z myślą o fanach formacji. Muzycy nie liczą jednak na wysoką sprzedaż, popularność płyt CD zmniejsza się bowiem z roku na rok. Zdaniem Piotra Kupichy sprzedaż płyt nie ma obecnie sensu.

– Łatwo jest to policzyć, jak się sprzeda 15 tys. będzie złota płyta, na tym się już nie zarabia. Zarabia się na koncertach i na jakości, ale cały czas wydają płytę na krążkach, nie wiem, kiedy to się skończy, ale to się chyba jakoś tak kończy mówi Piotr Kupicha.

Na płycie „Feel The Best” znajdzie się także kilka nowych piosenek, m.in. promujący go kawałek „Swoje szczęście znam”, którego premiera miała miejsce 18 kwietnia. Zespół wyruszy także w jubileuszową wakacyjną trasę koncertową.

Zespół Feel powstał w 2005 roku z inicjatywy Piotra Kupichy. W ciągu 10 lat istnienia formacji muzycy nagrali trzy albumy studyjne: „Feel”, „Feel 2” i „Feel 3”. Ostatnia z nich miała premierę w październiku 2011 roku. Zespół jest też laureatem najważniejszych nagród polskiego przemysłu muzycznego i show-biznesu, m.in. Fryderyków, Eska Music Award, Bursztynowego Słowika na Sopot Festival i Telekamery. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.