Mówi: | Sarsa |
Funkcja: | wokalistka |
Sarsa: Świat jest mocno męsko scentralizowany i kobietom jest trudniej w różnych przestrzeniach zawodowych. Odczuwam to w branży muzycznej
Piosenkarka uważa, że Dzień Kobiet jest miłym świętem, w którym przedstawicielki płci pięknej mogą się poczuć wyjątkowo, ale ważne jest to, żeby były doceniane nie tylko z tej okazji, ale również na co dzień. Sarsa jest przeciwna jakimkolwiek podziałom i podważaniu kompetencji, zarówno jeśli chodzi o kobiety, jak i o mężczyzn. Niezależnie od sytuacji powinna być między nimi równowaga. Panie muszą się więc nawzajem wspierać, bo to dodaje im pewności siebie, siły i motywacji do działania. Wokalistka nie ukrywa także, że w przemyśle muzycznym jest pewna dyskryminacja i kobietom nieco trudniej jest się przebić w zawodowej hierarchii.
Sarsa przekonuje, że 8 marca mężczyźni nie tylko powinni sięgnąć po kwiaty, bombonierkę czy jakiś okolicznościowy upominek, ale także zmusić się do refleksji na temat roli płci pięknej w ich życiu, w rodzinie i w pracy. Każda kobieta potrzebuje bowiem dobrego słowa, wsparcia i zwykłego „dziękuję”. Piosenkarka zauważa też, że panie coraz bardziej wychodzą z cienia, realizują swoje pasje i chcą się rozwijać na płaszczyźnie zawodowej.
– Fajne jest świętowanie Dnia Kobiet, fajne jest świętowanie w ogóle tego, że kobiety są na świecie i wnoszą tak wiele siły, dobrej energii i kreacji. I przede wszystkim podoba mi się to, co widzę, że się mocno zmieniło, że kobiety coraz bardziej są solidarne i grają do jednej bramki. Bo jak idzie siła z drugiej strony, siła ucisku, to okazuje się, że potrafimy się zebrać razem i stworzyć silną jedność – mówi agencji Newseria Lifestyle Sarsa.
Jej zdaniem każda okazja jest dobra do tego, by okazać kobietom szacunek i zapewnić, że są one bardzo ważne, potrzebne i wartościowe. Uważa, że na różnych płaszczyznach i w wielu przestrzeniach potrzeba merytorycznej dyskusji o roli i prawach kobiet we współczesnym świecie. Wokalistka twierdzi, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają w życiu określoną rolę do spełnienia i na tym powinni skupiać swoją energię. Nie chodzi o to, by się spierać i udowadniać, kto jest lepszy, ale żeby znać swoją wartość, wykorzystywać zdolności i działać.
– To powinno być na co dzień podnoszone, nie tylko z racji konkretnych dni czy świąt i nie tylko w dyskusjach publicznych. To jest kwestia nastawienia, ogólnej mentalności i edukacji na temat tego, że mężczyźni i kobiety są tak samo ważni. Ich prawa i predyspozycje stawiają ich na równi, bo uzupełniamy się, którakolwiek z płci nie jest ani lepsza, ani gorsza. Dla mnie ważna jest równowaga we wszechświecie, więc kobiety i mężczyźni to jest tak jak yin i yang, czyli dla balansu i równowagi kobiety mężczyźni są ważni. Popadanie w skrajności zawsze kończy się źle i nie niesie ze sobą nic dobrego – mówi Sarsa.
Piosenkarka została niedawno ambasadorką akcji EQUAL, wspierającej głos kobiet w przemyśle muzycznym. Billboard z jej zdjęciem pojawił się na nowojorskim Times Square, a ona sama podkreśla, że wydźwięk tego projektu jest bardzo ważny. EQUAL Music Program wspiera bowiem utalentowane artystki z branży muzycznej. W ramach akcji powstają globalne i lokalne playlisty promujące muzykę tworzoną i wykonywaną właśnie przez kobiety. Ma ona na celu przeciwdziałanie nierówności płci w branży muzycznej poprzez podkreślanie i docenienie pracy wokalistek z całego świata oraz zapewnienie im długofalowej, globalnej kampanii promocyjnej.
– Świat jest mocno męsko scentralizowany, więc kobietom jest trudniej w różnych przestrzeniach zawodowych. I ja to też odczuwam w naszej branży muzycznej. Należy więc o tym mówić, ale ja też wierzę w pracę u podstaw, w tym sensie, że po prostu na początek my kobiety bądźmy dla siebie miłe, wspierajmy się i pokazujmy, że potrafimy funkcjonować razem jako siła. A wtedy przyjdzie i siła, i się wszystko zrobi – dodaje Sarsa.
Czytaj także
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-05: Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-07: Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci
- 2025-03-31: Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy
- 2025-03-20: Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-06: Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-19: Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.