Newsy

We wrześniu premiera singla Leszka Stanka „Give me a hug”

2016-08-29  |  06:45

Leszek Stanek kończy pracę nad swoją debiutancką płytą. Krążek ukaże się najprawdopodobniej późną wiosną przyszłego roku. We wrześniu natomiast odbędzie się premiera pierwszego promującego go singla „Give me a hug”. Kawałek powstał z inspiracji podróżą do Azji, artysta dedykuje go całej ekipie „Azja Express” oraz ludziom napotkanym podczas wyprawy. 

Pracę nad debiutancką płytą Leszek Stanek rozpoczął w 2015 roku podczas pobytu w Australian Institute of Music w Sydney. Artysta chce, by na jego pierwszym krążku znalazło się docelowo dwanaście utworów. Obecnie gotowych jest osiem kawałków. Stanek sam komponuje muzykę i pisze teksty, głównie w języku angielskim. Artysta twierdzi, że w tym języku tworzy mu się znacznie łatwiej niż w języku polskim.

– Polski język semantycznie jest tak bogaty, że trudno jest napisać tekst taki jak na przykład Ania Dąbrowska. Uwielbiam jej teksty, czy dziewczyn z Sistars starego, czy Podsiadło, które po prostu mają naprawdę jakieś znaczenie i układają się w świetną melodię – mówi Leszek Stanek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Płyta ukaże się późną wiosną 2017 roku. Jeszcze we wrześniu natomiast odbędzie się premiera pierwszego promującego ją singla „Give me a hug”. Inspiracją do skomponowania tego kawałka była dla artysty miesięczna podróż po Laosie, Wietnamie, Kambodży i Tajlandii, którą odbył latem tego roku. Stanek brał udział w reality show TVN „Azja Express”, a wyprawę do Azji odbył w towarzystwie swojej wieloletniej przyjaciółki, Izy Miko. Pozostałymi uczestnikami programu byli m.in. Hanna Lis, Łukasz Jemioł, Małgorzata Rozenek, Radosław Majdan i Agnieszka Włodarczyk.

– Ta piosenka powstała dla ludzi, których spotkałem podczas tej podróży, z którymi pracowałem nad tym projektem. Zarówno dla tych, którzy byli przed kamerą, jak i dla tych, którzy byli poza kamerami. Po prostu „Give me a hug” zbudowało we mnie tyle pozytywnych emocji, z którymi nie potrafiłem sobie inaczej poradzić, jak tylko przelać je na papier – mówi Leszek Stanek.

„Give Me a Hug” to dynamiczny, utrzymany w popowym klimacie kawałek, który – jak twierdzi artysta – ma przywoływać wspomnienie lata i pozytywnie nastrajać słuchaczy. Cała płyta będzie jednak niespodzianką. Utrzymana będzie bowiem w nieco innym, bardziej melancholijnym klimacie.

– Tam oszczędniej używam wokalu, instrumentarium też jest oszczędniejsze, a teksty są głębsze. Mam nadzieję, że będzie dobrze przyjęta – mówi Leszek Stanek.

Premierę kolejnego singla artysta planuje na listopad, trzeciego na styczeń bądź luty przyszłego roku. Najpóźniej w maju natomiast ma się ukazać cała debiutancka płyta.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.