Newsy

Nowa płyta Ayo już w sklepach

2013-10-15  |  06:00

„Ticket To The World” to tytuł czwartego albumu w dyskografii Ayo. Niemiecka gwiazda soulu, w trakcie pracy nad nowym krążkiem, po raz kolejny połączyła siły z Jayem Newlandem – producentem jej debiutanckiej płyty „Joyful”.


– W muzyce Ayo mieszają się ze sobą niemal wszystkie gatunki muzyki rozrywkowej. Jest w niej także cygańska i afrykańska spontaniczność oraz duża kultura muzyczna. Takie połączenie pozwala jej śpiewać właściwie w każdym stylu. Ayo nie można klasyfikować jako prostej dziewczyny z gitarą. Ma ona bowiem bogate muzyczne wykształcenie oraz poczucie smaku – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Paweł Sztompke z I Programu Polskiego Radia

Dziennikarz stwierdza jednak, że nowa płyta Ayo niczym nie zaskakuje. Najnowszy album wokalistki nie schodzi jednak poniżej określonego poziomu.

 – Na „Ticket To The World” nie dzieje się nic zaskakującego. Każdy słuchacz znajdzie tam to, do czego czarnoskóra wokalistka przyzwyczaiła go już wcześniej – muzykę etno połączoną z muzyką rozrywkową. Trudno szukać na tym albumie rewolucji. Jest on po prostu bardzo przyjemnym wydawnictwem – zauważa dziennikarz muzyczny.

Sztompke zdradza także, skąd tak duża popularność piosenkarki w Polsce.

– Polacy kochają taką muzykę, dlatego że jest ona pozbawiona charakterystycznego angielskiego zadufania. Być może w tym tkwi siła Ayo – dodaje.

W związku z wydaniem najnowszego krążka wokalistka wystąpi w Polsce na czterech koncertach. W grudniu odwiedzi ona Wrocław, Kraków, Warszawę oraz Gdańsk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.