Newsy

Nowa płyta Ayo już w sklepach

2013-10-15  |  06:00

„Ticket To The World” to tytuł czwartego albumu w dyskografii Ayo. Niemiecka gwiazda soulu, w trakcie pracy nad nowym krążkiem, po raz kolejny połączyła siły z Jayem Newlandem – producentem jej debiutanckiej płyty „Joyful”.


– W muzyce Ayo mieszają się ze sobą niemal wszystkie gatunki muzyki rozrywkowej. Jest w niej także cygańska i afrykańska spontaniczność oraz duża kultura muzyczna. Takie połączenie pozwala jej śpiewać właściwie w każdym stylu. Ayo nie można klasyfikować jako prostej dziewczyny z gitarą. Ma ona bowiem bogate muzyczne wykształcenie oraz poczucie smaku – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Paweł Sztompke z I Programu Polskiego Radia

Dziennikarz stwierdza jednak, że nowa płyta Ayo niczym nie zaskakuje. Najnowszy album wokalistki nie schodzi jednak poniżej określonego poziomu.

 – Na „Ticket To The World” nie dzieje się nic zaskakującego. Każdy słuchacz znajdzie tam to, do czego czarnoskóra wokalistka przyzwyczaiła go już wcześniej – muzykę etno połączoną z muzyką rozrywkową. Trudno szukać na tym albumie rewolucji. Jest on po prostu bardzo przyjemnym wydawnictwem – zauważa dziennikarz muzyczny.

Sztompke zdradza także, skąd tak duża popularność piosenkarki w Polsce.

– Polacy kochają taką muzykę, dlatego że jest ona pozbawiona charakterystycznego angielskiego zadufania. Być może w tym tkwi siła Ayo – dodaje.

W związku z wydaniem najnowszego krążka wokalistka wystąpi w Polsce na czterech koncertach. W grudniu odwiedzi ona Wrocław, Kraków, Warszawę oraz Gdańsk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie

Aktorka nie widzi nic złego w tym, że już w listopadzie na sklepowych półkach pojawiają się dekoracje związane z Bożym Narodzeniem. Jak zauważa, nie brakuje osób, które chętnie je wtedy kupują i dużo wcześniej przystrajają swoje mieszkania, ubierają choinki czy zakładają iluminacje. Trendy wyznaczają też gwiazdy, które już teraz dzielą się w mediach społecznościowych świątecznymi inspiracjami. Zdaniem Joanny Kurowskiej nikt nie ma prawa do krytyki kierowników sklepów, konsumentów czy znanych osób. Każdy z nich kieruje się bowiem w tej kwestii innymi pobudkami.

Problemy społeczne

W tym roku liczba nowych zakażeń wirusem HIV sięgnie w Polsce 2 tys. Większość z nich rozpoznawana jest na późnym etapie

W 2023 roku na świecie żyło ok.  40 mln osób zakażonych wirusem HIV. Z powodu chorób związanych z AIDS zmarło 630 tys. – wynika z danych ONZ. W Polsce przez 10 miesięcy 2024 roku odnotowano niemal 2 tys. zakażeń. Większość przypadków jest rozpoznawana na późnym etapie zakażenia. Rzadko się testujemy, nie znamy też możliwości profilaktyki przed- i poekspozycyjnej – przypominają eksperci z okazji obchodzonego 1 grudnia Światowego Dnia Walki z AIDS.

Media

Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje

Nowy juror w programie „Must Be the Music” przyznaje, że na planie produkcji panują duże emocje. Na castingi zgłosiło się bowiem wielu utalentowanych solistów i różne zespoły muzyczne, a każdy chce wypaść jak najlepiej i przejść do kolejnego etapu. Niektórzy uczestnicy próbują w kuluarach zbliżyć się do jurorów i być może w ten sposób też coś „ugrać”, ale Dawid Kwiatkowski zaznacza, że on sam nie daje się w żaden sposób przekupić. Jest obiektywny, bezstronny i jego ocena podyktowana jest tylko tym, co widzi i słyszy ze sceny.