Newsy

Co czwarta osoba kupująca w sieci korzysta z porównywarek cenowych. Pozwalają zaoszczędzić nawet kilkaset złotych miesięcznie

2015-01-05  |  06:40
Mówi:Paweł Dziennik
Funkcja:założyciel portalu Alleceny.pl
  • MP4
  • Internetowe porównywarki cen to coraz częściej wykorzystywane narzędzie. Dzięki zestawieniu cen różnych produktów z e-sklepów można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Po pierwsze, konsument ma więcej czasu na zastanowienie i nie jest narażony na chwyty marketingowców, po drugie, może wybrać e-sklep z najlepszą ofertą. To szczególnie cenne w przedświątecznym szale zakupowym.

    Z badań przeprowadzonych na zlecenie Deutsche Bank wynika, że Polacy coraz chętniej korzystają z porównywarek cen: aż 24 proc. ankietowanych przyznało, że kupując online, zawsze sprawdza ceny w tego typu serwisach. Według danych firmy Alleceny.pl internetowe porównywarki cen pozwalają zaoszczędzić nawet kilkaset złotych miesięcznie. Kupując w sklepach stacjonarnych, klienci bardzo często podejmują bowiem decyzje pod wpływem impulsu, wrzucając do koszyka zupełnie niepotrzebne lub zbyt drogie produkty. W dodatku duże markety stosują specjalne sztuczki, które mają skłonić konsumentów do większych i bardziej nieprzemyślanych zakupów. Internetowe porównywarki cen pozwalają uniknąć tego typu pułapek.

    – Szczególnie w okresie przedświątecznym sklepy stacjonarne stosują szereg trików, aby przekonać nas do zakupów jak największej liczby produktów. Mówię tu o odpowiednim rozmieszczeniu produktów w sklepie, wspaniałych, kolorowych reklamach, a także o oddziaływaniu na nasze zmysły. Sklepy bardzo często rozpylają zapachy, np. świeżego pieczywa czy wypieków i ciastek, wszystko po to, abyśmy poczuli się jak w domu. Żebyśmy poczuli atmosferę świąt i w ten sposób kupili więcej produktów – mówi Paweł Dziennik, założyciel portalu Alleceny.pl, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Internetowe porównywarki cen pokazują, ile ten sam towar kosztuje w różnych sklepach, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Dają one także możliwość wystawiania opinii i zapoznawania się z komentarzami innych użytkowników na temat jakości produktów i wiarygodności sklepów. W przypadku sklepów stacjonarnych klient otrzymuje zestawienia najniższych cen, natomiast w sklepach internetowych dodatkowo może złożyć zamówienie, a zakupy zostaną dostarczone prosto do jego domu. Porównywarki dają także możliwość obserwowania wartości koszyka, dzięki czemu kupujący jest w stanie cały czas kontrolować swoje wydatki i jeżeli koszyk przekracza założony budżet, może niepotrzebne produkty usunąć z koszyka.

    – Porównywarka jest narzędziem intuicyjnym. Osoby, które składały już zamówienia poprzez sklepy internetowe czy serwisy aukcyjne nie będą miały absolutnie żadnych problemów z jej obsługą. Wystarczy wybrać produkty znajdujące się w porównywarce do koszyka i nacisnąć przycisk: porównaj ceny. Otrzymamy wtedy gotową listę najtańszych sklepów mówi Paweł Dziennik.

    Internetowe porównywarki cen są bezpłatne dla klientów. Wszelkie koszty ponoszą sklepy, które podpisują z takim serwisem umowę.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Podróże

    Podróże

    Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

    Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

    Polityka

    Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

    Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.