Mówi: | Tomek Świeściak |
Funkcja: | biuro prasowe Xbox Polska Microsoft |
Konsola Xbox One od dziś dostępna na polskim rynku
Konsola Xbox One wyposażona jest w ulepszony sensor ruchowy Kinect, który pozwala sterować nią za pomocą ruchu ciała. Następczyni konsoli Xbox 360 ma ponadto dodatkowe funkcje i aplikacje, takie jak Skype, YouTube oraz aplikacje wideo. Nowy produkt zawiera szereg gier, zarówno tych przeznaczonych dla zaawansowanych, jak i tych przeznaczonych dla początkujących graczy.
Miłośnicy gier znajdą na konsoli Xbox One m.in. Call of Duty: Advanced Warfare, FIFA 15, Assassin's Creed Unity czy Rise of the Tomb Rider. Jest ona jednak według producentów domowym centrum rozrywki, które przeznaczone jest nie tylko do grania w gry wideo. Produkt ma wiele dodatkowych funkcji i aplikacji, takich jak komunikator Skype, aplikacje wideo, YouTube, oraz wirtualny dysk, na którym można przechowywać dokumenty, zdjęcia i filmy oraz oglądać zgromadzone w nim pliki na dużym ekranie. Nowa konsola firmy Microsoft posiada także ulepszony sensor ruchowy Kinect.
– Dzięki takim urządzeniom jak na przykład Sensor Kinect jesteśmy w stanie sterować konsolą za pomocą ruchu własnego ciała, czyli nie wykorzystując żadnych klawiatur, kontrolerów czy urządzeń wskazujących. Sterujemy tylko za pomocą ruchów naszego ciała, czyli intuicyjnie. Jeżeli widzimy na ekranie na przykład piłkę podczas grania w piłkę nożną, to wystarczy wykonać normalny ruch kopnięcia tej piłki własną nogą, a na ekranie będzie on odwzorowany – mówi Tomek Świeściak, przedstawiciel biura prasowego Xbox Polska Microsoft, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Ulepszony Kinect może śledzić do sześciu osób naraz, szybciej przetwarza dane, reaguje z mniejszym opóźnieniem i jest wyposażony w kamerę o rozdzielczości Full HD. Sensor jest w stanie reagować na bardzo subtelne gesty, a nawet odróżnić dłonie od reszty ciała.
– Jest to technologia, która potrafi rozpoznać tak drobne ruchy, jak na przykład ruchy poszczególnych palców u rąk. W niektórych momentach nawet są to ruchy gałek ocznych czy powiek. Technologia zdecydowanie przyszłościowa i dla konsumentów, którzy są ciekawi gadżetów, będzie to na pewno przyszłość – mówi Tomek Świeściak.
Zdaniem ekspertów konsole przestały się już kojarzyć wyłącznie z zabawą dla dzieci. Postrzeganie ich przydatności zmieniło się, gdy zostały wyposażone w kontrolery ruchowe, które pozwalają na sterowanie grami za pomocą własnego ciała. Ponadto zmienił się charakter gier, stały się one bardziej rodzinne i socjalizujące. Zaczęli je kupować rodzice chcący spędzić czas z dziećmi na wspólnej zabawie oraz osoby poszukujące urządzenia rozrywkowego na spotkania z przyjaciółmi.
– Gry sportowe Kinect Sports są idealną propozycją dla rodzin, które chcą spędzić czas wspólnie i aktywnie, tak żeby dzieci nie siedziały na kanapie i nie patrzyły się w telewizor kompletnie bez ruchu, tylko, żeby pojawił się taki element, który zmusi dzieciaki do tego, żeby się ruszały. Są także tzw. party games, czyli gry używane na imprezach. To mogą być gry taneczne, np. z serii Dance Central – mówi Tomek Świeściak.
Xbox One to trzecia konsola stacjonarna firmy Microsoft, po Xbox i Xbox 360. Microsoft oferuje ponadto usługę sieciową Xbox Live, dzięki której gracze mogą ze sobą rozmawiać, wspólnie grać, oglądać filmy lub słuchać muzyki. Konsola Xbox One miała światową premierę w listopadzie 2013 roku. Zadebiutowała wtedy na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii oraz w kliku państwach europejskich. We wrześniu tego roku pojawi się na kolejnych dwudziestu sześciu rynkach, w tym w Polsce.
Czytaj także
- 2024-07-22: Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
- 2024-05-07: Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-05-31: Tylko co 20. palacz jest w stanie samodzielnie rzucić papierosy. Dziś Światowy Dzień Bez Papierosa
- 2024-02-13: Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-10-16: Sztuczna inteligencja przyspiesza powstanie leków. Rozwiązanie polskiej firmy pomaga szybciej tworzyć nowe związki chemiczne
- 2023-08-31: Gry planszowe pomagają w doskonaleniu umiejętności matematycznych dzieci. Wystarczą krótkie, regularne sesje
- 2023-11-13: Szachy w Polsce coraz popularniejsze. Umiejętności z gry przekładają się na sukcesy w szkole i biznesie
- 2023-07-28: Innowacja może pomóc w walce z brakami kadrowymi w gastronomii. Robot nauczy się przepisu z filmu instruktażowego i odtworzy ruchy kucharza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.