Newsy

Nowe technologie ułatwią znalezienie kluczy, portfela czy torebki

2014-06-17  |  06:00
Rewolucyjny sposób na uniknięcie zgubienia kluczy, kradzież torebki czy samochodu. Nokia wymyśliła urządzenie, które przytwierdzone do wartościowego przedmiotu, pozostaje w stałym kontakcie ze smartfonem. Dzięki technologii wiadomo, w jakim miejscu konkretna rzecz się znajduje.

Nawet 10 razy w tygodniu człowiek jest w stanie zgubić wartościowy przedmiot, na którego odszukanie poświęca od 5 do 15 minut. Dzięki nowej technologii nie będzie to już możliwe. Nawet jeśli połączenie między smartfonem a kluczami czy torebką zostanie przerwane, rzecz będzie można zlokalizować na mapie i zobaczyć, gdzie się znajduje. Umożliwia to bluetooth low energy.

W przeciwieństwie do słuchawek, tutaj nie ma ciągłego połączenia z telefonem, ale łączenie za pośrednictwem cosekundowych pingów. Czyli co sekundę telefon pyta urządzenie: Jesteś tam?”. I co sekundę rzecz odpowiada: „Jestem. Dzięki temu energii do zasilania z wykorzystanie bluetooth urządzenia nie potrzeba dużo. Wystarczy mała bateryjka zegarowa, która pozwoli na działanie od 6 do 8 miesięcy wyjaśnia Piotr Piasecki, ekspert Microsoft Mobile.

Urządzenie można podłączyć na przykład do pilota, kluczy do domu czy samochodu. Kiedy telefon będzie tracić łączność z przedmiotem, zarówno z przedmiotu, jak i telefonu będzie rozlegać się alarm. W ten sposób można łatwo odnaleźć klucze w domu lub przypomnieć sobie, że na stole w restauracji zostawiliśmy komórkę.

Gadżet ma kształt małego pudełeczka o wymiarach 5x5 cm. W środku znajduje się głośnik i bateria zegarkowa. Urządzenie jest lekkie i można je przypiąć do przedmiotu za pomocą silikonowej pętelki. Można je przypiąć do kluczy lub innej rzeczy.

Jedną z ciekawszych funkcji jest funkcja Live Side, dzięki której z chwilą, kiedy urządzenie się rozłączy z nami i chcemy je znaleźć, możemy je zlokalizować na mapie. Można też uruchomić ekran Live Side, dzięki któremu będziemy mogli zobaczyć na ekranie, jak daleko, w rzeczywistości, jest od nas nasz przedmiot – dodaje Piasecki w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle.

Nokia Treasure Tag działa na trzech wiodących systemach operacyjnych. Urządzenie wygląda jak breloczek do kluczy. Jest dostępne w czterech kolorach. Cena detaliczna to 99 złotych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.