Mówi: | Marcin Pietras |
Funkcja: | prezes firmy produkującej fotoksiążki Printu |
Rocznie w Polsce powstaje co najmniej 30 mln zdjęć dzieci. Większość z nich wykonują rodzice zazwyczaj przy użyciu smartfonów
Rodzice chcą zatrzymać na zdjęciach ulotne emocje, radość swoich dzieci, dlatego robią im zdjęcia niemal co chwilę. Profesjonalne sesje są fundowane głównie noworodkom. Silnym trendem są drukowane fotoksiążki, inspirowane tradycyjnymi albumami, które odeszły w zapomnienie wraz z rozwojem fotografii cyfrowej. Choć rocznie powstaje bardzo dużo zdjęć dzieci, to rodzice są też coraz bardziej świadomi i starają się nie zamieszczać ich w sieci.
Co roku rośnie liczba zdjęć, które rodzice robią swoim pociechom. Najistotniejsze dla nich jest zazwyczaj uchwycenie emocji. Udaje się to robić coraz szybciej, prościej i lepiej dzięki nieustannemu rozwojowi technologii. Rodzice dokumentują dzieciństwo swoich potomków niemal od chwili poczęcia.
– Można zauważyć, że jest coraz więcej zdjęć z okresu ciąży. Tendencją, która się mocno rozwija, są zdjęcia noworodków robione przez profesjonalnych fotografów. Rodzice uczą się też tego, w jaki sposób inaczej fotografować dzieci. Mam na myśli to, że w pierwszym momencie fotografujemy tylko dzieci, a trzeba zadbać też o to, żeby być razem na zdjęciu z dzieckiem. Bo tak naprawdę większą wartość po latach będą miały właśnie te zdjęcia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Pietras, prezes firmy produkującej fotoksiążki Printu.
Wraz z rozwojem fotografii cyfrowej zrezygnowano z wywoływania zdjęć. Zarazem jednak zdjęć powstaje coraz więcej, nad czym trudno zapanować. To z kolei doprowadziło do popularności fotoksiążek, które są drukowanymi albumami ze zdjęciami i pozwalają uzyskać zdjęcia w fizycznej postaci. Ich tworzenie ułatwiają specjalne aplikacje.
– Fotoksiążki to trend, który się dość mocno rozwija. Często stają się one prezentami dla dziadków, pradziadków, dla tych osób, które są przyzwyczajone do fotografii w wersji papierowej. Aplikacje do tworzenia fotoksiążek są ciągle ulepszane i upraszczane, dzięki temu ich tworzenie będzie przyjemnością, a nie walką z oprogramowaniem. Coraz częściej widzimy, że zdjęcia rodzinne są robione przez dzieci. Wspólne fotografowanie jest bardzo ciekawym sposobem na spędzanie czasu z dziećmi – dodaje Marcin Pietras.
Dziś niemal każdy może stać się fotografem uwieczniającym życie swojej rodziny, a fotografia staje się formą wspólnego spędzania czasu z dziećmi. Rozwój technologii cyfrowej pozwala na robienie zdjęć coraz lepszej jakości. Pomostem między nowoczesną fotografią cyfrową a fotografią analogową są obecnie fotoksiążki – drukowane albumy ze zdjęciami przygotowywane przy użyciu specjalnych aplikacji.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-09-27: MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
- 2024-09-25: 94 proc. dzieci ma problem z podstawowymi umiejętnościami ruchowymi. Potrzebne zmiany w lekcjach WF-u
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.