Mówi: | Cezary Krupa |
Firma: | Somfy |
Sterowanie domem przy pomocy smartfona możliwe przez całą dobę
System inteligentnego domu działa na trzech płaszczyznach. Pierwsza z nich to monitoring, dzięki czemu właściciel ma stały podgląd na wszystko, co dzieje się w domu. Druga to zestaw czujników informujących o ewentualnym zalaniu, pożarze czy wizycie niepożądanych gości.
– Instalacje domowe dostosowują się do tego, czy mieszkańcy są w domu, czy ich nie ma. Są czujniki otwarcia, czyli system może odpowiednio reagować na wejście do jakiegoś pomieszczenia. Są czujniki dymowe, które wysyłając e-maila, SMS, ostrzegą o niebezpieczeństwie, ale też spowodują zamknięcie dopływu prądu w niektórych urządzeniach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Cezary Krupa z firmy Somfy.
Ważną funkcją tego systemu jest także możliwość zdalnego włączania i wyłączania gniazdek elektrycznych i kontrola ilości zużywanej energii.
– Ostrzeganie, bezpieczeństwo, funkcje ochrony przed zimnem, czy blokowanie nadmiernego słońca służące komfortowi, oszczędności energii. To są rzeczy, które się przeplatają ze sobą i to, co w tym wszystkim najważniejsze - praktycznie wszystko może dziać się automatycznie – wyjaśnia Cezary Krupa.
To odpowiednie rozwiązanie dla tych, którzy cenią sobie poczucie bezpieczeństwa. System, co prawda wydaje się bardzo skomplikowany, ale jego obsługa jest nadzwyczaj prosta.
– Mieszkańcy powinni mieć możliwość wyłączenia tej automatyki w dowolnym momencie i miejscu w domu, a także włączenia ponownie wtedy, kiedy chcą i w taki sposób, jaki chcą. I te dzisiejsze systemy już to umożliwiają – tłumaczy Cezary Krupa.
Technicy zapewniają, że instalacja systemu inteligentnego domu i poszczególnych jego elementów nie jest skomplikowana. A co najważniejsze, cena takiej usługi – jeśli chodzi o mieszkanie czy dom jednorodzinny – też nie jest wygórowana.
– Dostępne w tej chwili są systemy dużo bardziej elastyczne, z interfejsem użytkownika bardzo łatwym w obsłudze. Nie wymagają długiej pracy fachowca, nie wymagają specjalistycznych narzędzi, wystarczy komputer. Nie wymagają kilometrów kabli, bo część sygnałów jest na drodze radiowej. Oczywiście sygnał radiowy jest szyfrowany, bezpieczny. Więc to są systemy bardziej dostępne – dodaje Cezary Krupa.
Usługę inteligentnego domu oferują już nie tylko specjalistyczne firmy, ale także większość operatorów sieci komórkowych.
Czytaj także
- 2024-11-21: Prawa dzieci wciąż nie są wszędzie respektowane i chronione. W Polsce brakuje ważnego mechanizmu ochrony międzynarodowej
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-11-14: Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
- 2024-11-18: Potrzeba 10 razy większej mocy magazynów energii, niż obecnie mamy. To pomoże odciążyć system
- 2024-10-31: Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-11-08: Firmy czują rosnącą presję na inwestycje w dekarbonizację. Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.