Newsy

Trzy czwarte Polaków korzysta z innowacji w codziennym życiu. Najbardziej cenią te poprawiające bezpieczeństwo

2014-10-22  |  06:40
Mówi:Ilona Gajewska
Funkcja:specjalista Corporate Marketing & PR
Firma:3M Poland
  • MP4
  • Polacy to naród innowacyjny, a Polska jest krajem, w którym panują dogodne warunki do rozwoju innowacyjnych rozwiązań – tak wynika z Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014”. Dla badanych innowacyjność oznacza przede wszystkim kreatywność i przedsiębiorczość. Za najważniejsze dziedziny, w których innowacyjność jest niezbędna, zdecydowana większość respondentów uznała bezpieczeństwo i zdrowie.

    Z „Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014” wynika, że co trzeci Polak uważa, że jest osobą innowacyjną. Tak postrzegają siebie głównie ludzie młodzi, z wyższym wykształceniem. Aż 66 proc. badanych twierdzi, że jesteśmy innowacyjni jako naród. Dla badanych innowacyjność to przede wszystkim kreatywność, oryginalność i przedsiębiorczość. Na dalszych miejscach badani wymienili pewność siebie, odwagę i dociekliwość. 75 proc. badanych przyznało, że produkty innowacyjne pomagają w codziennym życiu, a 81 proc. stwierdziło, że dzięki nim można oszczędzić czas.

    – Polacy dostrzegają wartość innowacji w codziennym życiu i uważają, że innowacyjne są nie tylko rozwiązania technologiczne, informatyczne, lecz także te zwykłe, które spotykają na co dzień. Wymieniają takie produkty, jak folia odblaskowa, stetoskop elektroniczny, opatrunki pooperacyjne czy maski przeciwpyłowe. To potwierdza, że dla Polaków bardzo ważne jest bezpieczeństwo i ochrona zdrowia. W tych obszarach przykładają szczególną wagę do tego, żeby produkty były innowacyjne i żeby było ich jak najwięcej – mówi agencji informacyjnej Newseria Ilona Gajewska z 3M Poland.

    Za najważniejsze dziedziny życia, w których innowacje są niezbędne, Polacy uznają zdrowie i bezpieczeństwo. 88 proc. badanych uważa, że nowoczesne rozwiązania pozwalają na lepszą opiekę nad pacjentami. 85 proc. badanych zadeklarowało, że innowacje poprawiają ich poczucie bezpieczeństwa. Najważniejsze osiągnięcia w tym zakresie to – zdaniem badanych – m.in. pasy bezpieczeństwa.

    – Polacy zwracają uwagę na innowacyjne produkty w codziennym życiu. Innowacje mają przede wszystkim ułatwiać życie i spowodować, że będzie ono bezpieczniejsze. Przeciętny Polak spotyka się z takimi innowacyjnymi produktami aż 17 razy w ciągu dnia, tylko często o tym nie wie – mówi Ilona Gajewska.

    Ponad 50 proc. respondentów w „Raporcie 3M Innowacyjny Polak 2014” zwraca uwagę na to, że w Polsce panuje klimat sprzyjający rozwojowi innowacyjności. W opinii badanych najważniejszą rolę w rozwoju innowacyjności powinien pełnić sojusz władz publicznych ze światem nauki.

    – Cytując profesora Czapińskiego, można powiedzieć, że w drodze od pomysłu indywidualnego do przemysłu i do sukcesu takich firm, jak na przykład 3M, bardzo ważne jest, żeby nie zapomnieć o współpracy i zaufaniu. Technologie i innowacje nie znają granic i tylko od nas zależy, jak je wykorzystamy i jak będziemy skutecznie współpracować – mówi Ilona Gajewska.

    Zdaniem badanych największym problemem w Polsce jest brak funduszy. Ponad 60 proc. respondentów uznało to za czynnik hamujący rozwój innowacyjności, a także ograniczający możliwości korzystania z nowoczesnych zdobyczy techniki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

    Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

    Inwestycje

    Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

    Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

    Media

    Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

    Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.