Newsy

W podróży sprawdzają się ekstremalne aparaty cyfrowe. Przetrwają wspinaczkę, egzotyczną podróż, safari, a nawet nurkowanie

2014-07-17  |  06:20
Ekstremalne aparaty cyfrowe można bez obaw o uszkodzenie zabrać na wspinaczkę wysokogórską, egzotyczną wyprawę do amazońskiej dżungli, safari czy nurkowanie. Producenci zadbali o to, by były odporne na wilgoć, wstrząsy i kurz. Dodatkowo są wyposażone w wiele funkcji przydatnych w czasie wakacyjnych wojaży: GPS, Wi-Fi, możliwość nagrywania filmów, autofocus czy travel zoom, dzięki któremu można nawet trzydziestokrotnie przybliżyć fotografowany obiekt. Najtańsze modele kosztują 650 zł.

Dla niektórych egzotyczną podróżą będzie amazońska dżungla, gdzie jest bardzo duża wilgotność powietrza, dla innych afrykańskie safari, gdzie jest mnóstwo kurzu. Jest cała seria aparatów z wymienną optyką, którą polecam, by wziąć na tego typu wyprawy. Mają magnezowy korpus, dzięki czemu są odporne na wilgoć, kurz i wszelkie niesprzyjające warunki. Dodatkowo wyróżniają się szybkim autofocusem, a dzięki możliwości przekładania różnych obiektywów szerokokątnych możemy ująć na zdjęciu ogromny pejzaż – mówi  agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Klara Ufnalewska, PR Manager Panasonic.

Są również modele, które z powodzeniem można używać w ekstremalnych warunkach: przetrwają upadki z wysokości i bez zastrzeżeń pracują pod wodą. Szczelność zapewniają im specjalne uszczelki na pokrywach akumulatorów i gniazd. Trzeba jednak pamiętać, by przed nurkowaniem zamknąć je i zabezpieczyć zgodnie z instrukcją obsługi. Producent zaleca również regularną wymianę elementów uszczelniających.

Można z nimi nurkować z maską i rurką do 10 metrów pod wodą i dzięki bardzo szczelnej obudowie wszelkie ziarenka piasku i wilgoć nie dostaną się do środka. Jednocześnie są odporne na upadki z wysokości 10 metrów, więc może nam wypaść z ręki czy gdzieś zsunąć się w górzystym terenie i nadal nic się z nim nie stanie – tłumaczy Klara Ufnalewska.

Fotografowanie pod wodą  w rękawicach do nurkowania nie jest łatwe. Dlatego takie aparaty zazwyczaj mają większe przyciski.

Mają możliwość nagrywania filmów 4-K, Full HD, autofocus i travel zoom, który przybliży nam dany obiekt trzydziestokrotnie. Oczywiście można się kupić dodatkowe elementy, jak statywy czy wszelkiego rodzaju szare filtry przy aparatach z wymienną optyką, ponieważ dzięki temu pomimo dużego nasłonecznienia uda nam się zrobić dobre zdjęcia – dodaje Klara Ufnalewska.
 
Takie aparaty są również wyposażone w wiele przydatnych podczas podróży funkcji, dzięki którym na egzotyczne czy ekstremalne wyprawy nie musimy zabierać wielu sprzętów, tylko jeden.

 Mają takie funkcje jak na przykład Wi-Fi, dzięki któremu możemy na bieżąco przesyłać zdjęcia rodzinie i przyjaciołom, ale co jeszcze ważniejsze: w momencie, kiedy na karcie SD brakuje miejsca, korzystając z transmisji Wi-Fi, przerzucamy wszystko na dysk zewnętrzny, opróżniamy kartę i możemy dalej pstrykać zdjęcia – wyjaśnia Klara Ufnalewska.

Ceny aparatów wodoszczelnych i odpornych na uderzenia wahają się od 650 do kilku tysięcy złotych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.