Mówi: | Wojciech Czyżak |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży systemów GPS |
Firma: | Hertz Systems |
W wakacje wzrasta się liczba zaginięć dzieci. Pomocne okazują się aplikacje mobilne
Każdego roku policja otrzymuje kilkanaście tysięcy zgłoszeń na temat zaginięć. W większości dotyczą one dzieci w wieku od 7 do 17 lat. Wakacje to szczególnie niebezpiecznym okres dla najmłodszych.
Według danych policji w zeszłym roku odnotowano ponad 19 tysięcy przypadków zaginięć, z czego niemal 40 procent dotyczyło najmłodszych. Statystyki fundacji Itaka mówią, że w 2013 roku zaginęło 382 nieletnich w wieku poniżej 7 lat, natomiast w przedziale 7-13 liczba ta urosła do 811 dzieci. W dalszym ciągu najwięcej zniknięć notuje się w przypadku nastolatków w wieku 14-17 lat.
– Zjawisko zaginięć nasila się szczególnie w okresie wakacyjnym, kiedy dzieci są pozostawione bez opieki, nie chodzą do szkoły, zawierają nowe znajomości oraz wyjeżdżają na wakacje. Jeżeli chcemy dbać o bezpieczeństwo najmłodszych, to z pomocą może nam przyjść urządzenie, które jest połączeniem telefonu i GPS-u – stwierdza Wojciech Czyżak, dyrektor sprzedaży systemów GPS w firmie Hertz Systems.
Aby zapewnić swoim dzieciom jak największe bezpieczeństwo, rodzice coraz częściej decydują się na kupno tzw. strażników dziecka, działających na ograniczonym terenie, lub lokalizatorów z systemem GPS.
– Taki gadżet powoduje, że zawsze momencie wiemy, gdzie znajduje się nasze dziecko. Mamy możliwość sprawdzenia tego na smartfonie, tablecie oraz komputerze stacjonarnym. Dodatkowo urządzenie ma kilka innych funkcjonalności, które informują nas przykładowo, kiedy dziecko opuszcza zdefiniowany w przeglądarce obszar. W razie niebezpieczeństwa, gdy czuje się ono zagrożone, wciska przycisk SOS i po kilku sekundach opiekun zostaje poinformowany, że została wezwana pomoc – tłumaczy Czyżak.
Lokalizatory GPS w swoich systemach wykorzystują mapy Google, dlatego też z dokładnością do ulicy, potrafią wskazać położenie dziecka lub osoby starszej. Urządzenie nie ma także problemu z zasięgiem.
– Urządzenie działa na terenie całej Polski dzięki technologii GPS. To idealne narzędzie dla naszego dziecka wyjeżdżającego na wakacje, zieloną szkołę oraz obóz. Możemy bowiem monitorować je na terenie całego kraju, z dowolnego miejsca w Polsce. Lokalizator ładowany przez USB starcza w normalnym trybie na dwa dni – dodaje Czyżak.
Ceny lokalizatorów GPS wahają się od 500 do 600 zł.
Czytaj także
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-09-27: MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
- 2024-09-25: 94 proc. dzieci ma problem z podstawowymi umiejętnościami ruchowymi. Potrzebne zmiany w lekcjach WF-u
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-09-18: Anna Głogowska: W samym środku lata wyjechałam na wakacje do Egiptu. Temperatura powietrza sięgała 43, a wody 38 stopni
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-09-10: Daria Ładocha: Wyjeżdżając na wakacje, trzeba się liczyć z tym, że jest drogo. Już same bilety lotnicze są paragonami grozy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.