Newsy

Omenaa Mensah: Chciałabym, żeby szkoła w Ghanie zaczęła działać od września następnego roku. Teraz chcemy zakupić okna i zrobić wylewki

2019-11-04  |  06:27

Dziennikarka nie zwalnia tempa i wykorzystuje wszystkie możliwości, by dokończyć budowę szkoły w Ghanie. Aktualnie dzieci uczą się tam w prowizorycznych pomieszczeniach ośrodka Don Bosco, gdzie na co dzień śpią, jedzą i spędzają pozostały czas. Omenaa Mensah liczy, że we wrześniu 2020 roku podopieczni rozpoczną rok szkolny już w nowym budynku. Teraz potrzebne są pieniądze na okna, wylewki i prace wykończeniowe.

Podczas charytatywnego balu „Piękna z przesłaniem”, który został zorganizowany z biurem Miss Polonia na rzecz fundacji Omenaa Foundation, udało się zebrać blisko 200 tys. zł. Prezenterka wierzy też, że z dużym odzewem spotka się akcja „Każda koszula pomaga”, w ramach której do sprzedaży trafią wyjątkowe modele zaprojektowane przez Macieja Zienia. W sesji zdjęciowej wzięły udział: Miss Word, Miss Polonia 2018, a także Małgorzata Rozenek-Majdan.

– Przepiękne kobiety, sporo ludzi biznesu, a wszystko po to, żeby zebrać pieniądze i w przyszłym roku dokończyć budowę szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie, którą prowadzę od dwóch lat. Taki jest plan i staramy się go zrealizować w stu, a mam nadzieję, że nawet w stu pięćdziesięciu procentach. Cieszę się bardzo z zainteresowania polskich mediów tą naszą afrykańską walką o lepsze jutro dla naszych dzieciaków – mówi agencji Newseria Omenaa Mensah.

Aktualnie w ośrodku Don Bosco przebywa blisko 50 podopiecznych w wieku od 4 do 18 lat. Większość z nich dopiero tutaj rozpoczęło swoją edukację od nauki czytania i pisania. Mensah stara się systematycznie zabierać gwiazdy, które wspierają jej działania, do Ghany, by tam na miejscu zobaczyły, w jakich warunkach żyją dzieci ulicy, z jakimi problemami zmagają się każdego dnia i jakie mają najpilniejsze potrzeby.

Dzieci przyjęły je bardzo ciepło, zresztą one zawsze przyjmują każdego, kto przyjeżdża, kto się interesuje nimi i ich losem z ogromnym sercem, radością i uśmiechem na ich czekoladowych buziach. Na miejscu można zobaczyć, jak faktycznie wyglądają realia życia takich dzieci, które nie mają domu, zanim trafią do naszego ośrodka, pracują niewolniczo i nie mają szansy na zwykłą, podstawową edukację – dodawanie, odejmowanie, mówienie, nawet w języku angielskim, to wszystko dostają w naszym ośrodku i dlatego ta szkoła jest tak szalenie ważna – mówi Omenaa Mensah.

Gdy ponad cztery lata temu Omenaa Mensah trafiła do ośrodka Don Bosco i poznała podopiecznych oraz ich dramatyczne historie, zdecydowała, że zrobi wszystko, żeby wybudować dla nich szkołę z prawdziwego zdarzenia. W tym właśnie celu założyła fundację i rozpoczęła żmudny proces pozyskiwania finansów, organizując wiele projektów i aukcji charytatywnych. Prezenterka podkreśla, że budowa szkoły w tamtym miejscu wiążę się z dużymi kosztami.

– Teraz staramy się finansować to z prywatnych środków. Mam nadzieję, że z tej licytacji podczas balu będzie już taka kwota, że będzie można zakupić okna i później wylejemy już podłogi i skończymy pierwszą kondygnację w przyszłym roku. Mam nadzieję, że w sierpniu zrobimy wielkie otwarcie i dzieciaki od września 2020 roku będą mogły zacząć chodzić do szkoły. Wtedy zacznę szukać nowego projektu edukacyjnego, którym mam nadzieję, że trochę też zmienię świat – mówi Omenaa Mensah.

Dziennikarka stara się pozyskiwać potrzebne fundusze w każdy możliwy sposób. W kolejce czekają już następne projekty.

– Kolejny wielki plan to jest sztuka teatralna „Czarno to widzę. Wymieszani, posortowani”. To spektakl komediowy, który będzie grany od stycznia 2020 roku w teatrach w zasadzie w całej Polsce, później mamy Londyn, Nowy Jork, Düsseldorf, Amsterdam i Kanadę, więc w wielu miejscach tak naprawdę na świecie ludzie dowiedzą się o tym, że mamy świetną sztukę, która zbiera środki na nasze afrykańskie dzieciaki. Dość istotne jest to, że te nasze projekty są międzynarodowe i też o to chyba chodzi właśnie, żeby trochę zmienić to oblicze Polski – mówi Omenaa Mensah.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.