Newsy

Pandemia nie przeszkodzi w promocji tenisa stołowego wśród dzieci i młodzieży. Rozwój dyscypliny będzie wspierać jeden z największych koncernów energetycznych w kraju

2021-02-26  |  06:20
Mówi:Paweł Szczeszek, prezes Enei 
Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego
Anna Lutek, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji Enei
Natalia Partyka, reprezentantka Polski w tenisie stołowym
  • MP4
  • Ponad 2 tys. dzieci na treningach tenisa stołowego, 70 tys. godzin zajęć sportowych, 200 trenerów i sprzęt sportowy o wartości 75 tys. zł to dotychczasowy efekt Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018–2033. Promocja tenisa stołowego, który jest szóstą najpopularniejszą dyscypliną sportową na świecie, będzie kontynuowana mimo pandemii, a wsparcie otrzymają także czołowi polscy zawodnicy, którzy przygotowują się do igrzysk olimpijskich w Tokio. To efekt podpisanej właśnie umowy między koncernem energetycznym Enea i Polskim Związkiem Tenisa Stołowego.

    Koncern energetyczny Enea został właśnie sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Celem współpracy jest pomoc zawodnikom w przygotowaniach do igrzysk olimpijskich w Tokio w 2021 roku oraz zapewnienie optymalnych warunków do trenowania i startu w innych zawodach na arenie krajowej i międzynarodowej.

    – Wspieramy tenis stołowy, bo już od lat jesteśmy związani z KTS Enea Siarkopol Tarnobrzeg, który po raz 29. jest mistrzem Polski. Wydało się nam naturalne, że skoro sponsorujemy mistrza Polski, wieloletniego lidera, należy pomóc także naszym tenisistom stołowym w przygotowaniach do igrzysk olimpijskich w Tokio – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szczeszek, prezes Enei.

    W ostatnich latach Polacy wielokrotnie odnosili zwycięstwa w międzynarodowych turniejach tenisa stołowego, zdobywając m.in. indywidualne i drużynowe medale mistrzostw Europy oraz igrzysk europejskich. Na podium największych imprez stawali także zawodnicy z niepełnosprawnościami. Natalia Partyka ośmiokrotnie zdobyła medale igrzysk paraolimpijskich, a Patryk Chojnowski – czterokrotnie. Polska jest niekwestionowanym liderem tenisa stołowego osób z niepełnosprawnościami w Europie.

    – Dzięki współpracy z Eneą będziemy mieli więcej możliwości do dobrego, spokojniejszego treningu. To się przełoży również na lepsze wyniki. Jeśli naszych zmartwień będzie mniej, będziemy mieli lepsze warunki, to na pewno zawodnicy na tym zyskają. Zyska także dyscyplina, bo będziemy robić wszystko, żeby grać jak najlepiej. Obiecać medali nie możemy, ale na pewno będziemy się starali je zdobywać – mówi Natalia Partyka.

    Medalistka została właśnie ambasadorką marki Enea.

    – Powodów dla nawiązania współpracy z Natalią Partyką jest bardzo wiele. Te same wartości przyświecają naszej pracy, nam, koncernowi energetycznemu, który zatrudnia 17 tys. ludzi, i Natalii, która potrzebuje energii i ciężkiej pracy, aby zdobywać kolejne trofea. Jest bardzo ambitną, pełną energii i pasji zawodniczką, co bardzo w niej cenimy – wyjaśnia Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji Enei.

    Współpraca między Eneą a Polskim Związkiem Tenisa Stołowego ma również na celu aktywną promocję tej dyscypliny sportowej, szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Będzie to istotne wsparcie związku w realizacji trwającego od trzech lat Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018–2033.

    – Program jest bardzo szeroki, bo rozpoczyna się od naboru dzieci w wieku pięciu–sześciu lat i później staramy się realizować kolejne etapy szkolenia. Wiemy, że sport to nie są wyniki z dnia na dzień. Szczególnie tak techniczna dyscyplina, jaką jest tenis stołowy, potrzebuje czasu, żeby wyszkolić mistrza olimpijskiego. Chcielibyśmy w 2033 roku na podsumowaniu programu powiedzieć, że mamy medale igrzysk olimpijskich – mówi Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego.

    – Wspólnymi siłami możemy zrobić wiele dobrego na wielu płaszczyznach. Na pewno dla tenisa stołowego jest to ogromna szansa na rozwój, na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i być może pozyskiwanie młodych adeptów, którzy nas zastąpią w reprezentacji i będą odnosić sukcesy – podkreśla Natalia Partyka.

    Elementem długofalowej strategii PZTS jest program Pingpongowe Marzenia z PSE, w którym uczestniczą dzieci w wieku 5–10 lat.

    – Podczas zajęć uczą się grać w tenisa stołowego pod okiem przeszkolonych trenerów. Polski Związek Tenisa Stołowego przy współpracy z Ministerstwem Sportu dofinansowuje te zajęcia. Mamy już ponad 2 tys. dzieci przeszkolonych w podstawach gry oraz osiem ośrodków, w których szkoli się młodzież w drugim etapie tego programu – wylicza Dariusz Szumacher.

    PZTS istnieje nieprzerwanie od 1931 roku i zrzesza blisko 700 klubów sportowych z całego kraju, w których na co dzień trenuje ponad 11 tys. osób z licencjami zawodniczymi. Poza olimpiadą w Tokio w jubileuszowym dla związku 2021 roku najważniejszym wydarzeniem dla zawodników będą indywidualne mistrzostwa Europy, które odbędą się w czerwcu w Warszawie.

    Mimo pandemii koronawirusa w 2020 roku budżet na sport powszechny był rekordowy. Nakłady na sport dzieci i młodzieży oraz szeroko pojętą aktywizację Polaków wzrosły w 2020 roku w stosunku do 2015 roku o 141 proc. (ze 117 do 282 mln zł). Od tego roku Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej będzie otrzymywał dodatkowe środki finansowe z Narodowego Funduszu Zdrowia w wysokości 117 mln zł rocznie. Będą one przeznaczane m.in. na rozwój infrastruktury sportowej w Polsce oraz upowszechnianie sportu wśród najmłodszych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.