Mówi: | Pascal Brodnicki (kucharz); Karol Okrasa (kucharz) |
Pascal Brodnicki i Karol Okrasa są przyjaciółmi od ponad 10 lat
Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od roku występują razem w reklamie sieci Lidl, a niedawno wspólnie napisali książkę. Obaj zgodnie twierdzą, że wspólna praca idzie im tak dobrze, bo znają się i przyjaźnią od lat. I nie jest to przyjaźń na pokaz, a prawdziwa męska znajomość.
– My rzeczywiście się przyjaźnimy. Od samego początku mieliśmy jakieś wspólne tematy. Ta rozmowa między nami mam wrażenie zawsze jakoś się fajnie kleiła. To jest tak, że albo się z człowiekiem dogadujesz od samego początku i czujesz tę chemię, albo też nie. A my z Pascalem chyba się dogadujemy – mówi Karol Okrasa
– Poznaliśmy się w 2002 albo w 2003 r. I zawsze mówiliśmy sobie, że kiedyś będziemy pracować razem. I nadszedł ten dzień i teraz to jest praca, ale też super przyjaźń – dodaje Pascal Brodnicki.
Panowie zgodnie przyznają, że zawsze mogą na siebie liczyć, ale też ich przyjaźń jest typowo męska, nierzadko szorstka.
– Jesteśmy cukiernikami, więc nie słodzimy sobie, bo by nas zemdliło – mówi Karol Okrasa. – Na tym polega też przyjaźń, że my potrafimy sobie absolutnie wszystko powiedzieć, niezależnie od tego, czy drugiej osobie to się podoba czy nie.
Pascal Brodnicki dodaje, że obaj lubią sobie też dokuczyć, powygłupiać się.
– Śmieję się z niego, on się śmieje ze mnie, robimy sobie taki psikus czasami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Pascal Brodnicki.
Kucharze od roku są twarzami kampanii reklamowej sieci sklepów Lidl. Niedawno firma przedłużyła im umowę współpracy. W ramach kampanii rozda też milion książek kucharskich pt: "Pascal kontra Okrasa".
Czytaj także
- 2025-05-09: Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-02-19: Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-05: Opieka długoterminowa mierzy się z niedoborem kadr. Brakuje szczególnie pielęgniarek
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.