Newsy

Pascal Brodnicki i Karol Okrasa są przyjaciółmi od ponad 10 lat

2013-12-03  |  08:45

Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od roku występują razem w reklamie sieci Lidl, a niedawno wspólnie napisali książkę. Obaj zgodnie twierdzą, że wspólna praca idzie im tak dobrze, bo znają się i przyjaźnią od lat. I nie jest to przyjaźń na pokaz, a prawdziwa męska znajomość.

– My rzeczywiście się przyjaźnimy. Od samego początku mieliśmy jakieś wspólne tematy. Ta rozmowa między nami mam wrażenie zawsze jakoś się fajnie kleiła. To jest tak, że albo się z człowiekiem dogadujesz od samego początku i czujesz tę chemię, albo też nie. A my z Pascalem chyba się dogadujemy – mówi Karol Okrasa

 – Poznaliśmy się w 2002 albo w 2003 r. I zawsze mówiliśmy sobie, że kiedyś będziemy pracować razem. I nadszedł ten dzień i teraz to jest praca, ale też super przyjaźń – dodaje Pascal Brodnicki.

Panowie zgodnie przyznają, że zawsze mogą na siebie liczyć, ale też ich przyjaźń jest typowo męska, nierzadko szorstka.

– Jesteśmy cukiernikami, więc nie słodzimy sobie, bo by nas zemdliło – mówi Karol Okrasa. – Na tym polega też przyjaźń, że my potrafimy sobie absolutnie wszystko powiedzieć, niezależnie od tego, czy drugiej osobie to się podoba czy nie.

Pascal Brodnicki dodaje, że obaj lubią sobie też dokuczyć, powygłupiać się.

– Śmieję się z niego, on się śmieje ze mnie, robimy sobie taki psikus czasami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Pascal Brodnicki.

Kucharze od roku są twarzami kampanii reklamowej sieci sklepów Lidl. Niedawno firma przedłużyła im umowę współpracy. W ramach kampanii rozda też milion książek kucharskich pt: "Pascal kontra Okrasa".

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.