Mówi: | Paulina Przybysz |
Funkcja: | wokalistka |
Paulina Przybysz: Jestem bardzo groźnym policjantem domowym w kwestii segregacji śmieci. Nie jem też mięsa i kiedy tylko mogę, to zamiast samochodu wybieram pociąg
Wokalistka zapewnia, że ona sama na co dzień podejmuje różne działania proekologiczne, a także angażuje się w akcje edukacyjne, które mają zachęcać do ochrony przyrody, i wspiera odpowiednie organizacje. Na potrzeby kampanii pod hasłem „Chrońmy lasy” organizowanej przez Greenpeace Polska nagrała utwór zatytułowany „Liść”. Zdaniem Pauliny Przybysz przed każdym z nas stoi zadanie, aby szerzyć wiedzę na temat ekologii wśród dzieci, pozostałych członków rodziny, rówieśników czy też współpracowników.
Artystka przekonuje, że w jej domu to właśnie ona pilnuje, aby odpady trafiały do odpowiednich pojemników, stara się oszczędzać prąd i wodę, a także ograniczać korzystanie z samochodu. Takie gesty nie kosztują dużo wysiłku, a przynoszą sporo pożytku.
– Na pewno jestem bardzo groźnym policjantem domowym, jeżeli chodzi o segregację śmieci. Bardzo tego pilnuję i czasami nawet moi domownicy z tego powodu śmieją się ze mnie. W zasadzie od dziewiątego roku życia nie spożywam też mięsa, więc tym samym nie wchodzę w ten cały obieg szybkiego zużycia wody, więc myślę, że daję sporo od siebie. Staram się też uczyć moje dzieci pewnej świadomości ekologicznej, na przykład jak mogę, to wybieram pociągi – mówi agencji Newseria Lifestyle Paulina Przybysz.
Wokalistka cały czas poszerza swoją wiedzę z zakresu ekologii, a także angażuje się w różne akcje i kampanie promujące działania na rzecz ochrony środowiska.
– Wspieram różne organizacje, takie jak WWF czy Greenpeace, ciągle uczę się nowych rzeczy i realizuję dużo innych ciekawych projektów, np. w trakcie pandemii napisałam piosenkę „Liść”, która była obrazem do akcji „Chrońmy lasy”. Piękny klip do tego utworu kręciliśmy w puszczy. Niestety zmagałam się wtedy z chmarą komarów – wspomina.
Paulinę Przybysz martwi to, że wiele osób wciąż postrzega rozwiązania ekologiczne jako fanaberię. Podczas zakupów nie dokonują mądrych wyborów z troską o środowisko, nie zastanawiają się nad konsekwencjami konsumpcyjnego stylu życia i za nic mają mało optymistyczne prognozy przedstawiane przez ekologów. Mimo wysokiej inflacji nadal dużo kupują i podążają za gadżetami, które tak naprawdę nie są im niezbędne do życia.
– Jesteśmy w dziwnych kleszczach parcia na sukces jako taki, w związku z tym wykonujemy milion czynności, których być może moglibyśmy nie wykonywać, łącznie z podróżami, ze zużyciem różnych dziwnych produktów. Ale też myślę sobie, że ciężko jest oczekiwać od poszczególnych obywateli, że oni dźwigną cały ciężar działań ekologicznych. Myślę, że potrzebne są konkretne rozwiązania systemowe i byłoby fajnie, gdyby nasi „wybrankowie” u władzy tym się właśnie zajęli – dodaje piosenkarka.
Czytaj także
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-05-09: Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-04-25: Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-19: Zasada 3R może ograniczyć liczbę elektroodpadów. Recykling nie rozwiąże wszystkich problemów
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-04-14: Nawet połowa ekodeklaracji w reklamach może być nieprawdziwa. Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.