Newsy

Paweł Tur: Zamówiłem dla personelu medycznego jednego ze szpitali mnóstwo drożdżówek. W ten sposób wyrażam wdzięczność za ich ciężką pracę

2020-12-09  |  06:16

Wokalista chyli czoła przed wszystkimi lekarzami, pielęgniarkami, ratownikami medycznymi i sanitariuszami walczącymi z pandemią i przekonuje, że każda okazja jest dobra do tego, by wspierać biały personel dobrym słowem czy nawet drobnym gestem życzliwości. Dlatego też z dużym entuzjazmem przyłączył się do akcji „Znani dla służby zdrowia” zainicjowanej przez Aldonę Wleklak i dostarczył do jednego ze szpitali ogromną tacę przepysznych drożdżówek.

– To jest fajna akcja, którą zapoczątkowała agencja Dobre Media, więc jak tylko dostałem propozycję, czy chciałbym pomóc, to  się przyłączyłem. Jestem po dosyć dużym wypadku samochodowym, więc wiem, jak to wyglądało z mojej perspektywy, widziałem, jak ci ludzie pracują, jak się poświęcają, a ja miałem świetną opiekę, więc pozdrawiam wszystkich medyków z Wrocławia, ze szpitala przy ul. Borowskiej, bo tam leżałem. Dlatego też teraz, jak tylko mogę w jakiś sposób pomóc pracownikom służby zdrowia, to się tym mega jaram i chcę w tym brać udział – mówi agencji Newseria Lifestyle Paweł Tur.

Pandemia COVID-19 pokazała, jak trudny i wymagający jest zawód medyka. W podziękowaniu za pracę ponad miarę swoich możliwości i zaangażowanie w pomoc zakażonym osoby z pierwszych stron gazet organizują dla pracowników służby zdrowia słodkości i różne inne przekąski. Jedni częstują własnoręcznie zrobionymi wypiekami i kanapkami, a inni wspierają lokalne biznesy, kupując ich firmowe wyroby.

– Pojechałem do najlepszej cukierni, jaką znam w Poznaniu, i zamówiłem full drożdżówek, żeby po prostu troszeczkę poprawić nastrój i uśmiech tym wszystkim osobom. I jak przyjechałem do szpitala z całą tacą tych słodkości, zobaczyłem ich uśmiechy i okazało się, że mogę chociaż w ten sposób troszeczkę im poprawić dzień i umilić czas pracy, to było super uczucie. Byłem też bardzo mile zaskoczony, bo spotkałem tam wielu wolontariuszy, ja nawet nie wiedziałem, że aż tyle osób jest zaangażowanych w tę pomoc. To jest naprawdę budujące – mówi wokalista.

W akcję „Znani dla służby zdrowia” zaangażowali się m.in. Majka Jeżowska, Anna Samusionek, Magda Pyznar, Julia Wróblewska, Sylwia Madeńska i Igor Jakubowski. Paweł Tur nie wyklucza, że również w przyszłości weźmie udział w podobnych akcjach.

– Patrzę, jaki jest rozwój sytuacji. Widzę, że szpitale są bardzo oblegane, i nie ukrywam, że też się troszeczkę tego wszystkiego boję, dlatego też chcę to robić z głową. Ale jeśli tylko będzie chwila, to jak najbardziej będziemy działać, może kiedyś nawet jakiś fajny koncert zrobimy, jak troszeczkę się wszystko poluźni – mówi.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Media

Gabi Drzewiecka: Należę do grona szczęśliwców, którzy w trakcie pandemii mieli pracę. Nie dotknęło mnie to aż tak bardzo pod względem finansowym

Prezenterka zapewnia, że pandemia nie odbiła się negatywnie na jej sprawach zawodowych. Co prawda w połowie ubiegłego roku po sześciu latach zakończyła współpracę z radiem Chillizet, ale nie wyklucza, że niedługo pojawi się w innej stacji radiowej. Na razie swoją autorską audycję „Gabinet dźwięku” kontynuuje online i jak podkreśla, nadal spotyka się ona z dużym zainteresowaniem odbiorców. Dziennikarkę można też oglądać na antenach telewizji TVN i Canal+, a jednym z największych wyzwań w najbliższych tygodniach będzie udział w programie Music MasterClass Fundacji Fabryki Norblina.

Finanse

Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Polska branża muzyczno-festiwalowa przeżywa trudny okres w związku z pandemią COVID-19. Koncerty na żywo nie odbywają się już od wielu miesięcy, a artyści stracili dochody ze sprzedaży biletów, które są dla nich jednym z głównych źródeł przychodów. W jeszcze trudniejszej sytuacji ekonomicznej znalazły się też tysiące pracowników backstage’owych, takich jak dźwiękowcy, oświetleniowcy, choreografowie czy ekipy scenograficzne. Dziennikarz muzyczny Piotr Metz podkreśla jednak, że publiczność jest spragniona możliwości pójścia na tradycyjny koncert i obcowania z muzyką, dzięki czemu – po zakończeniu przymusowego przestoju – branża muzyczna może przeżyć prawdziwy boom.