Mówi: | Piotr Kupicha |
Funkcja: | wokalista, lider zespołu Feel |
Piotr Kupicha: 10 lat istnienia zespołu Feel porównuję do stuningowanego Ferrari. Były wzloty i upadki
Zespół Feel świętuje 10-lecie istnienia. Z tej okazji muzycy nagrali retrospektywny album „Feel The Best” zawierający największe hity zespołu w nowych aranżacjach. 4 czerwca formacja wystąpi podczas koncertu Super Premiery w ramach Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Zdaniem Roberta Kupichy ostatnie 10 lat obfitowało zarówno we wzloty, jak i upadki, największe wrażenie robi jednak fakt, że nagrane niegdyś piosenki mają dziś status kultowych.
– Porównałbym te 10 lat do stuningowanego Ferrari. Non stop były koncerty, był boom, były wzloty i upadki, ale cały czas ta grupa trzyma się kupy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Kupicha.
Niezwykłą popularność przyniósł zespołowi już pierwszy singiel zatytułowany „A gdy jest już ciemno”. Krążek, z którego pochodził ten kawałek, błyskawicznie osiągnął status złotej i platynowej płyty. Promujący go trzeci singiel „Jak anioła głos” wygrał plebiscyt RMF FM na najlepszą piosenkę 2008 roku. Drugi album zespołu, nagrany w 2009 roku, już w pierwszym dniu sprzedaży osiągnął status złotej płyty.
– To naprawdę robi wrażenie, że piosenki, które gdzieś kiedyś powstały, stały się utworami, przyznaję się bez bicia, naprawdę kultowymi. Teraz mam cały czas w głowie tego anioła – mówi Piotr Kupicha.
Obchody 10-lecia istnienia formacji muzycy przesunęli na 2016 rok. Z okazji jubileuszu przygotowali płytę „Feel The Best”, którą traktują jako podsumowanie swojej dotychczasowej działalności. Znalazły się na niej największe hity zespołu w nowych aranżacjach.
– Jesteśmy zespołem koncertowym i też to będą wersje koncertowe z orkiestrą Collective Art, która nagrała piękne smyki i nie tylko – mówi Piotr Kupicha.
4 czerwca zespół Feel zagra wyjątkowy koncert. Muzycy wystąpią podczas Super Premier, jednego z najstarszych koncertów Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 180 kandydatów, z czego jurorzy wyłonili jedenastu wykonawców, którzy 4 czerwca zaprezentują swoje utwory przed opolską publicznością.
– Jeszcze będę 3 czerwca i zaśpiewam „Umówiłem się z nią na dziewiątą”, to też ćwiczę, żeby dobrze wyszło. A na Super Premierach będziemy grać nowego singla „Swoje szczęście znam” obok takich znakomitości jak zespół Wilki albo Varius Manx – mówi Piotr Kupicha.
Lider zespołu Feel twierdzi, że płyta „Feel The Best” powstała wyłącznie z myślą o fanach formacji. Muzycy nie liczą jednak na wysoką sprzedaż, popularność płyt CD zmniejsza się bowiem z roku na rok. Zdaniem Piotra Kupichy sprzedaż płyt nie ma obecnie sensu.
– Łatwo jest to policzyć, jak się sprzeda 15 tys. będzie złota płyta, na tym się już nie zarabia. Zarabia się na koncertach i na jakości, ale cały czas wydają płytę na krążkach, nie wiem, kiedy to się skończy, ale to się chyba jakoś tak kończy – mówi Piotr Kupicha.
Na płycie „Feel The Best” znajdzie się także kilka nowych piosenek, m.in. promujący go kawałek „Swoje szczęście znam”, którego premiera miała miejsce 18 kwietnia. Zespół wyruszy także w jubileuszową wakacyjną trasę koncertową.
Zespół Feel powstał w 2005 roku z inicjatywy Piotra Kupichy. W ciągu 10 lat istnienia formacji muzycy nagrali trzy albumy studyjne: „Feel”, „Feel 2” i „Feel 3”. Ostatnia z nich miała premierę w październiku 2011 roku. Zespół jest też laureatem najważniejszych nagród polskiego przemysłu muzycznego i show-biznesu, m.in. Fryderyków, Eska Music Award, Bursztynowego Słowika na Sopot Festival i Telekamery.
Czytaj także
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-19: Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
- 2025-03-20: Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.