Mówi: | Pjotr Górski |
Funkcja: | projektant mody, zwycięzca programu „Projektanci na start” |
Pjotr Górski, zwycięzca programu „Projektanci na start”: dla mnie Maciej Zień to mistrz marketingu
Dla Pjotra Górskiego niezwykle ważne były motywujące słowa obecnego na finale programu Macieja Zienia. Uznanie projektanta dodało mu sił i wiary w siebie, bo od lat Zień jest autorytetem Górskiego.
– Maćka poznałem kilka ładnych lat temu, byłem gościem w Królikarni na jego 10-leciu. Myślę, że trzeba nauczyć się wielkiej pokory do tej osoby i patrzeć na niego przede wszystkim przez pryzmat tego, co osiąga. Dla mnie jest to mistrz marketingu, jest absolutnym geniuszem w tej kwestii i Zień jest w tym momencie marką, ogromną polską marką, z którą należy się liczyć i respektować. Dla mnie absolutnie zawsze będzie autorytetem – mówi agencji Newseria Lifestyle Pjotr Górski.
Zwycięzca programu „Projektanci na start” uświadomił sobie, jak wielki sukces odniósł, dopiero w momencie powitania, które urządziła mu rodzina po zwycięstwie.
– Cała rodzina mnie powitała czerwonym dywanem z krepiny, confetti, balonami, babcia trzymała transparenty „Witaj Zwycięzco!”. Dopiero wtedy chyba pozwoliłem sobie na to, żeby samemu powiedzieć o sobie, że jestem projektantem – wyznał Piotr Górski.
Obecnie zwycięzca programu „Projektanci na start” skupia się na tworzeniu kolekcji, którą dzięki wygranej zaprezentuje podczas najbliższej edycji Fashion Week w Łodzi. Nie zabraknie w niej czerni, którą Pjotr Górski uwielbia i z którą chce być kojarzony.
Kolekcja będzie utrzymana w stylu motocyklowym. Jak przekonuje Pjotr Górski, jego ubrania sprawdzą się w różnych stylizacjach.
– Myślę, że nawet, jeżeli potencjalnie klientka czy klient nie ubiera się w takim stylu, to mimo wszystko w lato, na wieczór, spokojnie do kwiecistej sukienki dziewczyna może założyć bikerową skórę – mówi Pjotr Górski.
Program „Projektanci na start”, który wyemitowała stacja FOX Life, był szansą dla młodych projektantów, których marzeniem jest zaistnieć na rynku modowym. W starciu najlepszy okazał się Pjotr Górski. Dzięki temu młody projektant zaprezentuje swoją kolekcję podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, weźmie udział w 4-tygodniowym kursie w mediolańskim Istituto Europeo Di Design, a także otrzyma kontrakt ze sklepem Mostrami.pl oraz możliwość promocji na łamach magazynu „InStyle”.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.