Newsy

PLICH : kolekcja Edyty Górniak to ciekawy sposób na wyrażenie siebie w innej branży niż muzyka

2016-06-07  |  06:55

PLICH pozytywnie ocenia debiut Edyty Górniak w charakterze projektantki mody. Jego zdaniem poszukiwanie przez gwiazdy nowych form wyrażania siebie to naturalna rzecz. Uważa też, że moda na projektowanie strojów przez artystów przyszła do Polski z Zachodu, gdzie modą zajęły się takie gwiazdy jak Beyoncé czy Antonio Banderas.

Edyta Górniak zaprojektowała dwie linie odzieżowe dla nowej polskiej marki Naoko. Kolekcje noszą nazwy: „Make a wish” oraz „Take a risk” i są utrzymane w stylistyce mody ulicznej. W ich skład wchodzą m.in. wygodne bluzy, koszulki oraz spodnie typu baggy, wszystkie uszyte z najwyższej jakości materiałów. Wokalistka twierdzi, że już od dłuższego czasu chciała pokazać swoim fanom coś, co jest dla niej równie prawdziwe jak muzyka. Jej próbę sprawdzenia się w charakterze projektantki mody pozytywnie ocenia PLICH.

– Uważam, że jest to dobry pomysł. Gwiazdy po prostu często poszukują nowych form wyrazu – mówi PLICH agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Projektowanie własnych linii odzieżowych jest coraz popularniejsze wśród światowych gwiazd. Ostatnio na podobny krok zdecydowała się Beyoncé, która stworzyła własną markę Ivy Park w połowie kwietnia gwiazda pokazała swoją pierwszą kolekcję, utrzymaną w sportowym klimacie. Antonio Banderas kilka miesięcy temu zapisał się do szkoły projektowania Saint Martins i nawiązał współpracę z duńską marką Selected Homme. PLICH twierdzi, że kibicuje wszystkim gwiazdom, które próbują swoich sił w biznesie modowym.

–  To dobrze, że coraz więcej ludzi ma odwagę poszukiwać, ma odwagę zastanawiać się nad tym, co jeszcze pokazać i jak wyrazić siebie – mówi PLICH.

Projektant uważa, że jeśli ktoś jest perfekcjonistą i do poszukiwania nowych środków wyrażania siebie podchodzi poważnie, to w pewnym momencie odniesie sukces. Być może pierwsze kolekcje nie będą udane, ale nie powinno się od razu skreślać ich autora, tylko dlatego że nie jest zawodowym projektantem. PLICH jest także zdania, że szufladkowanie nie jest właściwe i należy pozwolić gwiazdom na artystyczne poszukiwania.

– Od tego jest artysta, żeby wyrażał siebie i miał swoją ekspresję, temperament, był kontrowersyjny, lubiany albo nie, krytykowany. Przede wszystkim chodzi o emocje, o to, żeby wyrażać siebie i myśleć o tym, co chcemy przekazać naszym odbiorcom, żeby to była dobra energia i dobre emocje – mówi PLICH.

Zdaniem projektanta świat się zmienia i należy podążać za trendami. Podkreśla też, że gwiazdy mają często innych odbiorców swoich kolekcji niż zawodowi projektanci. PLICH zdaje też sobie sprawę z tego, że wizerunek sławnej osoby znacznie zwiększa sprzedaż ich projektów.

– W łączeniu gwiazd z modą przede wszystkim chodzi o pieniądze. Te osoby często dają swoją twarzą, żeby produkt, który sami zaprojektowali albo ktoś zaprojektował, szybciej wypłynął, żeby stał się z dnia na dzień zauważalny, żeby działał po prostu jak turborakieta – mówi PLICH.

Wśród polskich gwiazd, które spróbowały swoich sił w roli projektantek mody, są m.in. Katarzyna Zielińska, Natasza Urbańska i Margaret.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.