Newsy

Jarosław Kuźniar rozwija kolejne podróżnicze przedsięwzięcie. Pozyskał ważnego inwestora

2015-08-07  |  06:55
Mówi:Jacek Aleksandrowicz
Funkcja:wiceprezes i współzałożyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości
  • MP4
  • Jarosław Kuźniar otwiera kolejny serwis podróżniczy. Tym razem będzie to serwis przeznaczony przede wszystkim dla przewodników wycieczek. Na jego rozwój dziennikarz TVN24 otrzyma około 100 tys. zł z funduszu AIP Seed Capital.

    Na początku lutego 2015 roku ruszyła nowa odsłona prowadzonego przez Jarosława Kuźniara portalu podróżniczego GoForWorld.com. Celem serwisu jest inspirowanie do ciekawych wypraw, z dala od utartych szlaków turystycznych. W ramach serwisu działa też biuro podróży specjalizujące się w tzw. background tours, czyli kameralnych wyjazdach w ciekawe miejsca na świecie. Biuro zorganizowało już wyprawę na Syberię, Islandię i Grenlandię. Obecnie Jarosław Kuźniar otwiera kolejny podróżniczy start-up o nazwie goforguide.com.

    Jest to człowiek z pasją, który od jakiegoś czasu realizuje swój pomysł, więc jest to projekt przetestowany, który jak wydaje się i jak wszystkie gwiazdy na niebie wskazują, powinien odnieść sukces biznesowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes i współzałożyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.

    Nowy serwis zainicjowany przez Jarosława Kuźniara skierowany będzie przede wszystkim do przewodników wycieczek. Na jego rozwój dziennikarz TVN24 otrzymał pieniądze z funduszu AIP Seed Capital, który w tym roku planuje dofinansować od 4 do 6 perspektywicznych polskich start-upów. Na ten cel przeznacza ok. 1 mln zł.

    W serwis Kuźniara fundusz zainwestuje 100 tys. złotych w zamian za 15 proc. udziałów. Zdaniem przedstawicieli funduszu projekt portalu podróżniczego ma bardzo dużą szansę osiągnięcia sukcesu. W założeniu nowy serwis ma zrewolucjonizować rynek przewodników turystycznych, a planowana koncepcja biznesowa ma już za sobą pierwsze testy.

     Stawiamy na ludzi, inwestujemy w firmy, które dzisiaj jeszcze nie istnieją, dopiero są na etapie testowania. Nasza inwestycja jest zazwyczaj takim pierwszym kapitałem, który ludzie pozyskują, i liczy się przede wszystkim, żeby to byli ludzie, którzy mają doświadczenie w biznesie, chociaż niewielkie, i ludzie, którzy znają się na technologii, którą nam proponują – mówi Jacek Aleksandrowicz.

    Fundusz AIP Seed Capital umożliwia przedsiębiorcom rozpoczęcie działalności w skali globalnej. Fundusz organizuje wyjazdy do Doliny Krzemowej, Londynu czy Izraela, co zwiększa szanse małych i średnich przedsiębiorstw na potencjalne dotarcie do znacznie szerszego rynku ze swoimi projektami.

    Naszym celem jest też jak najszybsze doprowadzenie do drugich rund, czyli pozyskania już nie 100 tys. zł, ale miliona, a nawet kilku milionów, by dokapitalizować taką spółkę. I oczywiście za jakiś czas, za kilka lat, wyjść z odpowiednim zyskiem – mówi Jacek Aleksandrowicz.

    AIP Seed Capital to fundusz zalążkowy działający na rynku od 2009 roku. Od tego czasu komitet podjął ponad 100 decyzji inwestycyjnych. Aktualnie w portfelu funduszu znajduje się łącznie 80 spółek.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Problemy społeczne

    Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

    W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.