Mówi: | Jacek Aleksandrowicz |
Funkcja: | wiceprezes i współzałożyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości |
Jarosław Kuźniar rozwija kolejne podróżnicze przedsięwzięcie. Pozyskał ważnego inwestora
Jarosław Kuźniar otwiera kolejny serwis podróżniczy. Tym razem będzie to serwis przeznaczony przede wszystkim dla przewodników wycieczek. Na jego rozwój dziennikarz TVN24 otrzyma około 100 tys. zł z funduszu AIP Seed Capital.
Na początku lutego 2015 roku ruszyła nowa odsłona prowadzonego przez Jarosława Kuźniara portalu podróżniczego GoForWorld.com. Celem serwisu jest inspirowanie do ciekawych wypraw, z dala od utartych szlaków turystycznych. W ramach serwisu działa też biuro podróży specjalizujące się w tzw. background tours, czyli kameralnych wyjazdach w ciekawe miejsca na świecie. Biuro zorganizowało już wyprawę na Syberię, Islandię i Grenlandię. Obecnie Jarosław Kuźniar otwiera kolejny podróżniczy start-up o nazwie goforguide.com.
– Jest to człowiek z pasją, który od jakiegoś czasu realizuje swój pomysł, więc jest to projekt przetestowany, który jak wydaje się i jak wszystkie gwiazdy na niebie wskazują, powinien odnieść sukces biznesowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes i współzałożyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.
Nowy serwis zainicjowany przez Jarosława Kuźniara skierowany będzie przede wszystkim do przewodników wycieczek. Na jego rozwój dziennikarz TVN24 otrzymał pieniądze z funduszu AIP Seed Capital, który w tym roku planuje dofinansować od 4 do 6 perspektywicznych polskich start-upów. Na ten cel przeznacza ok. 1 mln zł.
W serwis Kuźniara fundusz zainwestuje 100 tys. złotych w zamian za 15 proc. udziałów. Zdaniem przedstawicieli funduszu projekt portalu podróżniczego ma bardzo dużą szansę osiągnięcia sukcesu. W założeniu nowy serwis ma zrewolucjonizować rynek przewodników turystycznych, a planowana koncepcja biznesowa ma już za sobą pierwsze testy.
– Stawiamy na ludzi, inwestujemy w firmy, które dzisiaj jeszcze nie istnieją, dopiero są na etapie testowania. Nasza inwestycja jest zazwyczaj takim pierwszym kapitałem, który ludzie pozyskują, i liczy się przede wszystkim, żeby to byli ludzie, którzy mają doświadczenie w biznesie, chociaż niewielkie, i ludzie, którzy znają się na technologii, którą nam proponują – mówi Jacek Aleksandrowicz.
Fundusz AIP Seed Capital umożliwia przedsiębiorcom rozpoczęcie działalności w skali globalnej. Fundusz organizuje wyjazdy do Doliny Krzemowej, Londynu czy Izraela, co zwiększa szanse małych i średnich przedsiębiorstw na potencjalne dotarcie do znacznie szerszego rynku ze swoimi projektami.
– Naszym celem jest też jak najszybsze doprowadzenie do drugich rund, czyli pozyskania już nie 100 tys. zł, ale miliona, a nawet kilku milionów, by dokapitalizować taką spółkę. I oczywiście za jakiś czas, za kilka lat, wyjść z odpowiednim zyskiem – mówi Jacek Aleksandrowicz.
AIP Seed Capital to fundusz zalążkowy działający na rynku od 2009 roku. Od tego czasu komitet podjął ponad 100 decyzji inwestycyjnych. Aktualnie w portfelu funduszu znajduje się łącznie 80 spółek.
Czytaj także
- 2025-01-13: Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-06-25: Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-06-13: Anna Kalczyńska: Ostatni rok dał mi duży oddech i dziś już oglądam „Dzień Dobry TVN” z dystansem. Zmiany doceniamy po jakimś czasie
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-03-01: Mały wybór mieszkań na rynku zwraca inwestorów w kierunku domów. Ceny materiałów budowlanych przestały drożeć w szybkim tempie
- 2024-02-01: Rośnie popularność rynku usług na żądanie. W tym roku największy popyt może być w obszarze budownictwa i organizacji eventów
- 2024-01-16: Rok 2024 może w końcu przynieść stabilizację na rynku nieruchomości. Wiele zależy od tego, jak zaprojektowany będzie nowy rządowy program
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.