Newsy

Jarosław Kuźniar rozwija kolejne podróżnicze przedsięwzięcie. Pozyskał ważnego inwestora

2015-08-07  |  06:55
Mówi:Jacek Aleksandrowicz
Funkcja:wiceprezes i współzałożyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości
  • MP4
  • Jarosław Kuźniar otwiera kolejny serwis podróżniczy. Tym razem będzie to serwis przeznaczony przede wszystkim dla przewodników wycieczek. Na jego rozwój dziennikarz TVN24 otrzyma około 100 tys. zł z funduszu AIP Seed Capital.

    Na początku lutego 2015 roku ruszyła nowa odsłona prowadzonego przez Jarosława Kuźniara portalu podróżniczego GoForWorld.com. Celem serwisu jest inspirowanie do ciekawych wypraw, z dala od utartych szlaków turystycznych. W ramach serwisu działa też biuro podróży specjalizujące się w tzw. background tours, czyli kameralnych wyjazdach w ciekawe miejsca na świecie. Biuro zorganizowało już wyprawę na Syberię, Islandię i Grenlandię. Obecnie Jarosław Kuźniar otwiera kolejny podróżniczy start-up o nazwie goforguide.com.

    Jest to człowiek z pasją, który od jakiegoś czasu realizuje swój pomysł, więc jest to projekt przetestowany, który jak wydaje się i jak wszystkie gwiazdy na niebie wskazują, powinien odnieść sukces biznesowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes i współzałożyciel Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.

    Nowy serwis zainicjowany przez Jarosława Kuźniara skierowany będzie przede wszystkim do przewodników wycieczek. Na jego rozwój dziennikarz TVN24 otrzymał pieniądze z funduszu AIP Seed Capital, który w tym roku planuje dofinansować od 4 do 6 perspektywicznych polskich start-upów. Na ten cel przeznacza ok. 1 mln zł.

    W serwis Kuźniara fundusz zainwestuje 100 tys. złotych w zamian za 15 proc. udziałów. Zdaniem przedstawicieli funduszu projekt portalu podróżniczego ma bardzo dużą szansę osiągnięcia sukcesu. W założeniu nowy serwis ma zrewolucjonizować rynek przewodników turystycznych, a planowana koncepcja biznesowa ma już za sobą pierwsze testy.

     Stawiamy na ludzi, inwestujemy w firmy, które dzisiaj jeszcze nie istnieją, dopiero są na etapie testowania. Nasza inwestycja jest zazwyczaj takim pierwszym kapitałem, który ludzie pozyskują, i liczy się przede wszystkim, żeby to byli ludzie, którzy mają doświadczenie w biznesie, chociaż niewielkie, i ludzie, którzy znają się na technologii, którą nam proponują – mówi Jacek Aleksandrowicz.

    Fundusz AIP Seed Capital umożliwia przedsiębiorcom rozpoczęcie działalności w skali globalnej. Fundusz organizuje wyjazdy do Doliny Krzemowej, Londynu czy Izraela, co zwiększa szanse małych i średnich przedsiębiorstw na potencjalne dotarcie do znacznie szerszego rynku ze swoimi projektami.

    Naszym celem jest też jak najszybsze doprowadzenie do drugich rund, czyli pozyskania już nie 100 tys. zł, ale miliona, a nawet kilku milionów, by dokapitalizować taką spółkę. I oczywiście za jakiś czas, za kilka lat, wyjść z odpowiednim zyskiem – mówi Jacek Aleksandrowicz.

    AIP Seed Capital to fundusz zalążkowy działający na rynku od 2009 roku. Od tego czasu komitet podjął ponad 100 decyzji inwestycyjnych. Aktualnie w portfelu funduszu znajduje się łącznie 80 spółek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

    Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

    Inwestycje

    Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

    Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

    Media

    Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

    Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.