Newsy

Polacy coraz częściej poszukują ofert last minute. Są popularne szczególnie wśród młodych ludzi

2015-07-08  |  06:30

Kupiona w ostatniej chwili wycieczka może być nawet 50-60 proc. tańsza. Taki sposób podróżowania jest szczególnie popularny wśród ludzi poniżej 34 roku życia. Najchętniej wybierane kierunki to Grecja, Egipt, Hiszpania i Bułgaria.

„Raport podróżnika” przygotowany przez Travelplanet.pl pokazuje, że w ciągu ostatnich sześciu lat nastąpił gwałtowny wzrost popularności ofert typu last minute. Zdecydowana większość miłośników tego typu podróżowania rezerwuje wyjazd na 10 lub mniej dni przed jego rozpoczęciem. Z danych Wakacje.pl wynika, że wyjazdy last minute najczęściej wybierają osoby w wieku 25-34 lata. Są to najczęściej single lub pary. Najpopularniejsze kierunki to Grecja, Egipt, Turcja, Hiszpania i Bułgaria.

– Trzeba przede wszystkim obalić mit, że last minute to wakacje z niższej półki. Są to wakacje tych samych organizatorów i do tych samych hoteli. Tylko trzeba je mądrze zaplanować, choć brzmi to paradoksalnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Klaudyna Mortka z firmy Wakacje.pl.

Decydując się na wakacje last minute, należy przede wszystkim dobrze przyjrzeć się ofertom. Warto upewnić się, jaki standard hotelu zawarty jest w danej ofercie oraz czy uwzględnia ona wyżywienie. Istotne jest również to, czy jest to wycieczka samolotowa  w najtańszych wyjazdach last minute zdarza się, że biura podróży nie oferują transportu na miejsce. Dojazd własny może znacznie zawyżyć koszty wyjazdu i sprawić, że wycieczka okaże się znacznie droższa niż oferty konkurencyjnych firm, które zawierają przelot.

– Należy liczyć się z tym, że są to wakacje dla osób elastycznych, czyli może się wydarzyć, że nie polecimy z najbliższego lotniska. Natomiast jest to produkt jak najbardziej pełnowartościowy, który zawiera to, co jest napisane w ofercie, np. all inclusive, również transfer z hotelu do hotelu oraz ubezpieczenie – mówi Klaudyna Mortka.

Niektóre serwisy turystyczne udostępniają swoim odbiorcom możliwość sortowania ofert ze względu na stopień popularności. Opcja ta uwzględnia kilka czynników, m.in. popularność hoteli oraz oceny i opinie internautów. Dzięki temu możliwe jest znalezienie bardzo korzystnej cenowo, a jednocześnie sprawdzonej przez innych turystów oferty.

– Wówczas naprawdę możemy znaleźć perełkę, czyli bardzo dobry hotel, z bardzo dobrymi opiniami i w bardzo dobrym kurorcie nawet o 50-60 proc. tańszy. Nie kupimy kota w worku – mówi Mortka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.