Newsy

Rośnie konkurencja między hotelami w Polsce. Sieć ibis stawia na muzykę i współpracę z młodymi gwiazdami

2017-11-07  |  06:40
Mówi:Hanna Bernakiewicz, managerka segmentu ekonomicznego dla Europy Wschodniej Grupy Hotelowej Orbis
Sarsa, wokalistka, ambasadorka kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”
Michał Cessanis, National Geographic Traveler
  • MP4
  • Rynek hotelowy w Polsce rośnie w siłę. W kraju działają już ich tysiące, a każdego roku powstaje przynajmniej kilkadziesiąt nowych. Duża konkurencja sprawia, że przetrwają tylko te, które będą potrafiły zaskoczyć klientów, zaproponować im coś unikalnego. Rodzina hoteli ibis stawia na muzykę. W ich hotelach powstały pokoje inspirowane muzyką, a w przestrzeniach wspólnych goście mogą spróbować swoich sił jako DJ'e. Od kilku lat marka współpracuje także z jednym z największych festiwal muzycznych w Europie, węgierskim Sziget. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” sieć chce stworzyć możliwości zaistnienia na profesjonalnej scenie muzycznej obiecującym artystom. W hotelu ibis Warszawa Ostrobramska powstało w tym celu studio nagraniowe.

    – Pomysł na stworzenie studia nagrań w hotelu to dosłowna realizacja hasła „ibis. tu mieszka muzyka”. Nie od dzisiaj wiadomo, że hotele i muzyka są ze sobą połączone. Muzycy nocują w nich podczas tras koncertowych i różnego rodzaju występów. Hotele wielokrotnie przyczyniły się do powstawania nowych utworów muzycznych, inspirowały muzyków – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes, Hanna Bernakiewicz, Segment Manager Hoteli ibis na Europę Wschodnią z grupy hotelowej Orbis.

    Raport Colliers International wskazuje, że na koniec 2016 roku na rynku w Polsce działało ponad 2,6 tys. hoteli dysponujących 128 tys. pokoi i 255 tys. miejsc noclegowych. Dane firmy STR Global wskazują, że wskaźnik przychodu na każdy dostępny pokój wzrósł o 11 proc. i był to jeden z najlepszych wyników w Europie. Na wysokim poziomie, utrzymuje się też średnioroczne obłożenie pokoi hotelowych. Sukces odnoszą te hotele, które są w stanie zapewnić gości dodatkowe atrakcje.

    – Dzięki temu, że coraz więcej hoteli zmienia się pod kątem klientów i podróżników i wie, że lubimy odpoczywać nie tylko w ciszy, ale także przy muzyce, w hotelach pojawiają się coraz lepsze zestawy nagłaśniające, stereofoniczne super zestawy, przy których naprawdę można odpocząć – przekonuje Michał Cessanis z National Geographic Traveler.

    W hotelach marki ibis istnieją już pokoje inspirowane muzyką. Goście mogą także samodzielnie wybierać muzykę w lobby lub w barze korzystając z systemu Jukebox by Deezer. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” w warszawskim hotelu ibis Ostrobramska powstało studio nagraniowe z połączenia dwóch pokoi, z reżyserką i kabiną nagraniową.

    – Taka inicjatywa polegająca na tym, że studio nagrań powstaje na terenie hotelu, jest bardzo dobrym pomysłem. Wiem to po sobie, gdy podróżuję i jestem w trasie, dużo komponuję, piszę dużo muzyki i dobrze jest mieć profesjonalne miejsce pod ręką, gdzie można to zarejestrować, utrwalić i dodatkowo przebywać w komfortowych warunkach – ocenia Sarsa, wokalistka i ambasadorka kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”.

    Pod okiem profesjonalistów swoje pierwsze single nagrali artyści, którzy wygrali w konkursie zorganizowanym przez rodzinę hoteli ibis.

    – Konkurs w ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” polegał na tym, że zgłaszali się do konkursu utalentowani wykonawcy, którzy chcą się pokazać szerszej publiczności. Cieszę się, że aż tyle różnorodnych osób zgłosiło się do konkursu i kampania miała tak duży wydźwięk. Dostaliśmy aż 300 zgłoszeń, w drugiej fazie konkursu odbyło się głosowanie i na jego podstawie Sarsa, ambasadorka naszej kampanii, wybrała tych najlepszych – tłumaczy Hanna Bernakiewicz.

    Głosowanie zakończyło się 1 października. Łącznie w konkursie internauci oddali ponad 60 tys. głosów. Co pozwoliło wyłonić 30 najlepszych utworów, spośród których  Sarsa wytypowała zwycięzców. Artystka skorzystała także z prawa do „dzikiej karty” i wręczyła ją jednej wokalistce spoza finałowej trzydziestki, która ją wyjątkowo oczarowała.

    – Zapoznałam się z nową twórczością. Mam obraz tego, co dzieje się na rynku polskim i jaka muzyka gra w sercach młodych, ale też młodych dorosłych twórców w Polsce. Werdykt nie jest sprawiedliwy, bo prawda jest taka, że wszyscy powinni zostać docenieni. Z cudownych piosenek nie dało się wybrać najlepszej, dlatego jestem bardzo wdzięczna, że można było wybrać aż 5 zwycięzców i że nie zostałam z tym sama, bo internauci byli tutaj także głosem decydującym – podkreśla Sarsa.

    Zwycięzcami zostali: zespół Birches z utworem „Turned Out”, zespół Redford doceniony za piosenkę „Put the light”, Paweł Danielak za „Na Fali”, Patrycja Roszczyk, która wykonała cover Shawna Madnesa „There's Nothing Holdin' Me Back” oraz Mary B, czyli Maria Bedyńska z piosenką „Alone Again”. Nagrodami dla laureatów są nie tylko sesje nagraniowe w hotelu ibis, ale i grudniowy koncert, podczas którego wystąpią na jednej scenie z Sarsą.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.