Newsy

Rośnie liczba Polaków wyjeżdżających do Chorwacji. Turyści doceniają głównie jej plaże i szlaki turystyczne

2016-02-29  |  06:00

Według Raportu Podróżnika 2016 firmy Travelplanet.pl, Chorwacja jest ósmym najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów Polaków. Liczba turystów z Polski odwiedzających ten kraj z roku na rok rośnie.  Przyciąga ich przede wszystkim Dalmacja, m.in. ze względu na atrakcyjne położenie na wybrzeżu Adriatyku i liczny archipelag wysp.

Badania pokazują, że Chorwacja jest coraz popularniejszym kierunkiem wakacyjnych wyjazdów. Turystyka stanowi ponad 17 proc. tamtejszego PKB. Znajduje się tam ok. 650 hoteli, przede wszystkim 3-gwiazdkowych. Jako cel swoich podróży, kraj ten najczęściej wybierają Niemcy, Słoweńcy i Austriacy. Polska jest w pierwszej dziesiątce. W ciągu trzech kwartałów 2015 roku Chorwację odwiedziło 686 tys. osób z Polski. Zarezerwowali oni łącznie 4,5 mln noclegów (dni pobytu).

Według ostatnich badań, która prowadziła Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Chorwacja bardzo dobrze wypadła, a zwłaszcza dobrze ocenili ją Polacy. Warto wybrać ją jako miejsce wypoczynku, bo jej wielkim plusem jest bezpieczeństwo turystów i wolność poruszania się, wędrowania – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Bojan Baketa, dyrektor Narodowego Ośrodka Informacji Turystycznej Republiki Chorwacji.

Z badań Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej wynika, że aż 82 proc. osób, które odwiedziły Chorwację ma o niej pozytywną opinię i jest w stanie przyznać 8 na 10 punktów w skali satysfakcji. Zdaniem turystów, idealnym miejscem na wypoczynek w Chorwacji są miasta Poreč i Zadar z pięknymi plażami i parkami wodnymi, gwarantującymi dobrą zabawę dla całej rodziny. To także doskonała lokalizacja na romantyczny wypoczynek tylko we dwoje. Romantyków z pewnością urzeknie przepiękny Rovinj i naturalne Jeziora Plitvickie.

Romantyczne wakacje można prosto zorganizować, czyli zdecydować się na improwizację. Trzeba po prostu pojechać na jakąś wyspę, zakwaterować się u gospodarza, który łowi ryby, ma łódź, którą od gospodarza można pożyczyć, poszukać odludnej zatoczki i wyłączyć komórkę – podkreśla Bojan Baketa.

Chorwacja posiada aż 5,385 km wybrzeża – co daje jej 6. miejsce w Europie i 20. na świecie. Jest więc rajem dla miłośników plaż – np. Zlatni Rat na wyspie Brač czy Saharun na wyspie Dugi Otok. Magnesem przyciągającym turystów są również atrakcyjne festiwale. muzyczne, które dobywają się tu przez wiele miesięcy, jak również imprezowy Split, z którego można udać się na wiele wysp, m.in. Hvar.

W Chorwacji odbywa się kilka międzynarodowych festiwali, które przyciągają olbrzymie liczby turystów, zwłaszcza młodych i nasza centrala oceniła festiwal Ultra w Split w Środkowej Dalmacji za największe wydarzenie pod względem turystycznym w ubiegłym roku – mówi Bojan Baketa.

Pełna różnorodnych smaków kuchnia regionów Chorwacji jest idealna dla wielbicieli ryb, serów i wędlin.

Polacy jako naród ciekawy świata lubią wszystkiego skosztować i często się zdarza, że od znajomych z Polski dostaję informacje, a tu dobrze zjeść, tu dobre wino, to omijać – mówi Bojan Baketa.

Z badań wynika, że podczas planowania urlopu Polacy przykładają dużą wagę do pogody, dlatego najczęściej wybierają się w podróż latem.  Lubią przebywać na świeżym powietrzu, chętnie poszukują nowych, ekscytujących miejsc, równocześnie pilnując ponoszonych wydatków.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.