Newsy

Sarsa: Często komponuję piosenki w pokoju hotelowym. Wnętrze też potrafi inspirować

2017-12-18  |  06:28

Hotele to dla gwiazdy niemal drugi dom. Wokalistka spędza znaczną część roku w trasie, dlatego odpowiednie miejsce noclegu zapewnia jej niezbędne do pracy poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Niejednokrotnie w pokoju hotelowym tworzyła swoje nowe piosenki. Z tego względu chętnie zgodziła się zostać ambasadorką kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”, której finał miał właśnie miejsce.

Sarsa to jedna z najpopularniejszych polskich wokalistek młodego pokolenia, która ma już w swoim dorobku dwie płyty studyjne. Artystka pisze piosenki dla innych gwiazd, takich jak Ewa Farna i Monika Lewczuk, ponadto dużo koncertuje. Obecnie podczas występów na żywo promuje swój drugi krążek, zatytułowany „Pióropusze”, który ukazał się w maju tego roku. Wokalistka nie ukrywa, że ze względu na liczbę koncertów hotele stały się dla niej drugim domem.

– Cała trasa „Pióropusze”, praktycznie nie czułam, żebym wyjechała z domu. Sieć hoteli ibis nas gościła, więc trudno było mi rozróżnić, w jakim mieście jestem, wszędzie było tak samo przytulnie i domowo – mówi Sarsa agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda nie ukrywa, że wybór odpowiedniego miejsca noclegu dla koncertujących artystów jest niezwykle ważny. Odpowiedni hotel zapewnia bowiem poczucie komfortu i bezpieczeństwa, co ma ogromny wpływ na pracę zawodową. Wokalistka ma więc duże wymagania w zakresie zakwaterowania: hotel musi być przytulny i mieć przyjazną atmosferę.

– Bardzo ważni są ludzie, którzy pracują w hotelu, bo mam wrażenie, że to często oni tworzą całą atmosferę. Mam to szczęście, że zawsze trafiam na świetną ekipę, w każdym hotelu, w jakim byliśmy z bandem, czułam się po prostu, jak byśmy się znali – mówi Sarsa.

Wokalistka chętnie wybiera pokoje tematyczne z oryginalnym designem. Ciekawe wnętrze wpływa na nią inspirująco, gwiazda bardzo często tworzy bowiem nowe piosenki w przerwach między koncertami, właśnie w pokojach hotelowych.

–  Cały czas jestem w busie, w podróży, pomiędzy koncertami, więc hotel jest miejscem, gdzie muszę tworzyć, a hotele ibis sprzyjają wenie twórczej bardzo pozytywnie – mówi Sarsa.

Jesienią tego roku wokalistka została ambasadorką kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”. W konkursie, który wystartował 5 września, wzięli udział mało znani, często początkujący twórcy, którzy przez miesiąc wgrywali oni na platformę internetową ibis.com/tumieszkamuzyka próbki swoich nagrań, aby następnie poddać je ocenie internautów. Do konkursu zgłoszono ponadtrzysta utworów, spośród których internauci wytypowali trzydzieści najlepszych. Z tej puli Sarsa wybrała pięć zwycięskich kawałków. Laureaci w ramach nagrody nagrali profesjonalne single w pierwszym w Polsce hotelowym studiu nagraniowym, zbudowanym na potrzeby kampanii.

–  To jest kampania stricte związana z muzyką, z docieraniem do ludzi, którzy są moimi odbiorcami, młodzi, młodzi dorośli, muzykujący, osoby, które chcą się twórczo wyrażać, mamy dużo wspólnego pola. Cieszę się, że hotel ibis stworzył taką możliwość, żeby podzielić się doświadczeniami muzycznymi z młodymi ludźmi, którzy korzystają z usług hoteli – mówi gwiazda.

Finał kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” odbył się 12 grudnia. Podczas koncertu w jednym z warszawskich hoteli na scenie zaprezentowało się pięcioro zwycięzców konkursu dla utalentowanych twórców oraz Sarsa, która wykonała największe hity z ostatniej płyty „Pióropusze”. Gwiazda po raz pierwszy zagrała koncert w hotelu. Twierdzi, że bardzo podobała jej się intymna, niemal domowa atmosfera tego wydarzenia.

– Te wszystkie świeczki i atmosfera, gdzie ludzie siedzieli na poduchach przede mną, czułam się totalnie wyluzowana, zadomowiona. Myślę, że takich eventów powinno być więcej, bo jest zbudowana jakaś intymność, która jest wartością dodaną takiego koncertu – mówi Sarsa.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.