Mówi: | Sabina Kornblit |
Funkcja: | ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR |
Firma: | Eniro Polska |
Polacy coraz częściej zlecają prace ogrodnicze profesjonalnym firmom
Coraz więcej Polaków szuka w sieci profesjonalnych firm, które mogłyby im pomóc w założeniu i pielęgnacji ogrodu. Tylko w marcu zapytania o usługi w tej branży w wyszukiwarce lokalnej PanoramaFirm.pl wzrosły o blisko 150 proc. Zakres usług ogrodniczych, jakie można zamówić, jest bardzo zróżnicowany – od sadzenia kwiatów i krzewów czy pielęgnacji trawnika po założenie oczka wodnego i czyszczenie mebli ogrodowych.
– Wiosna to czas, w którym Polacy zakładają ogrody i tłumnie wybierają się na zakupy związane z ogrodnictwem. W tym czasie najchętniej kupują rośliny, ziemię ogrodową, a także środki do pielęgnacji roślin – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sabina Kornblit, ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Eniro Polska.
Ze statystyk wyszukiwarki lokalnej PanoramaFirm.pl wynika, że w miesiącach wiosennych odnotowano wzrost zapytań o szkółki drzew o 192 proc., o ziemię ogrodową o 189 proc., a środki ochrony roślin o 102 proc.
– PanoramaFirm.pl w ostatnich miesiącach odnotowała również znaczący wzrost zapytań o pielęgnację trawników, pielęgnację roślin, a także o przycinanie krzewów – podkreśla Sabina Kornblit.
Zapytania o profesjonalne usługi ogrodnicze wzrosły o blisko 150 proc., o prace ziemne o 175 proc., natomiast o przycinanie drzew o ponad 160 proc. Tym samym kwestie dotyczące branży ogrodniczej znajdują się w czołówce zestawienia w wyszukiwarce w ostatnich miesiącach. Założenie ogródka, dobór odpowiednich roślin, ich umiejscowienie i właściwa pielęgnacja to zajęcia, które wymagają nie tylko dużo czasu, lecz także wyobraźni i kreatywności.
– Chęć posiadania ładnie wypielęgnowanego ogródka i jednocześnie brak czasu sprawiają, że właściciele posesji chętnie sięgają po profesjonalne firmy i porady ekspertów w zakresie zakładania ogrodów i ich pielęgnacji – mówi Sabina Kornblit.
Duże znaczenie dla klienta ma dostępność firmy i jej lokalizacja. Najlepiej, jeśli ekipa usługowa znajduje się w tej samej okolicy i w każdej chwili służyć poradą czy pomocą.
– Zakres usług ogrodniczych, jakie możemy zamówić u profesjonalnej firmy, jest bardzo zróżnicowany. Od zakładania trawników poprzez sadzenie kwiatów i krzewów, po ich pielęgnację, koszenie trawy, grabienie liści jesienią. Możemy także poprosić o założenie oczka wodnego czy profesjonalne czyszczenie tarasów i konserwację mebli ogrodowych – tłumaczy Sabina Kornblit.
Profesjonalne firmy oferują również kompleksowe usługi z użyciem nowoczesnych maszyn, wśród nich czyszczenie chodników, podjazdów, ścieżek czy poprawianie jakości gleby. Możliwa jest również aranżacja ogrodu wedle własnych upodobań lub na podstawie konkretnego zdjęcia.
– Polacy aktywnie poszukujący informacji na temat aranżacji ogrodów najchętniej korzystają z inspiracji znalezionych w internecie – dodaje Sabina Kornblit.
Czytaj także
- 2025-06-05: Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-05-14: 37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-03-06: Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
- 2025-02-13: Opieka środowiskowa to najpilniejsza potrzeba polskiej psychiatrii. Reforma zachodzi zbyt wolno
- 2025-02-18: Pogłębia się brak wojskowych kadr medycznych. System ich kształcenia wymaga pilnej reformy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.