Newsy

Polacy coraz częściej zlecają prace ogrodnicze profesjonalnym firmom

2016-05-17  |  06:30
Mówi:Sabina Kornblit
Funkcja:ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR
Firma:Eniro Polska
  • MP4
  • Coraz więcej Polaków szuka w sieci profesjonalnych firm, które mogłyby im pomóc w założeniu i pielęgnacji ogrodu. Tylko w marcu zapytania o usługi w tej branży w wyszukiwarce lokalnej PanoramaFirm.pl wzrosły o blisko 150 proc. Zakres usług ogrodniczych, jakie można zamówić, jest bardzo zróżnicowany – od sadzenia kwiatów i krzewów czy pielęgnacji trawnika po założenie oczka wodnego i czyszczenie mebli ogrodowych.

    Wiosna to czas, w którym Polacy zakładają ogrody i tłumnie wybierają się na zakupy związane z ogrodnictwem. W tym czasie najchętniej kupują rośliny, ziemię ogrodową, a także środki do pielęgnacji roślin – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sabina Kornblit, ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Eniro Polska.

    Ze statystyk wyszukiwarki lokalnej PanoramaFirm.pl wynika, że w miesiącach wiosennych odnotowano wzrost zapytań o szkółki drzew o 192 proc., o ziemię ogrodową o 189 proc., a środki ochrony roślin o 102 proc.

    PanoramaFirm.pl w ostatnich miesiącach odnotowała również znaczący wzrost zapytań o pielęgnację trawników, pielęgnację roślin, a także o przycinanie krzewów – podkreśla Sabina Kornblit.

    Zapytania o profesjonalne usługi ogrodnicze wzrosły o blisko 150 proc., o prace ziemne o 175 proc., natomiast o przycinanie drzew o ponad 160 proc. Tym samym kwestie dotyczące branży ogrodniczej znajdują się w czołówce zestawienia w wyszukiwarce w ostatnich miesiącach. Założenie ogródka, dobór odpowiednich roślin, ich umiejscowienie i właściwa pielęgnacja to zajęcia, które wymagają nie tylko dużo czasu, lecz także wyobraźni i kreatywności.

    Chęć posiadania ładnie wypielęgnowanego ogródka i jednocześnie brak czasu sprawiają, że właściciele posesji chętnie sięgają po profesjonalne firmy i porady ekspertów w zakresie zakładania ogrodów i ich pielęgnacji – mówi Sabina Kornblit.

    Duże znaczenie dla klienta ma dostępność firmy i jej lokalizacja. Najlepiej, jeśli ekipa usługowa znajduje się w tej samej okolicy i w każdej chwili służyć poradą czy pomocą.

    Zakres usług ogrodniczych, jakie możemy zamówić u profesjonalnej firmy, jest bardzo zróżnicowany. Od zakładania trawników poprzez sadzenie kwiatów i krzewów, po ich pielęgnację, koszenie trawy, grabienie liści jesienią. Możemy także poprosić o założenie oczka wodnego czy profesjonalne czyszczenie tarasów i konserwację mebli ogrodowych – tłumaczy Sabina Kornblit.

    Profesjonalne firmy oferują również kompleksowe usługi z użyciem nowoczesnych maszyn, wśród nich czyszczenie chodników, podjazdów, ścieżek czy poprawianie jakości gleby. Możliwa jest również aranżacja ogrodu wedle własnych upodobań lub na podstawie konkretnego zdjęcia.

    Polacy aktywnie poszukujący informacji na temat aranżacji ogrodów najchętniej korzystają z inspiracji znalezionych w internecie – dodaje Sabina Kornblit.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.