Newsy

Polacy na śniadanie jedzą głównie kanapki i płatki. Niecały procent ludzi poświęca na jego zjedzenie więcej niż pół godziny

2015-08-31  |  06:00

Ponad 80 proc. Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem i bez niego nie ruszają się z domu. Większość na jedzenie poświęca od 5 do 15 minut. W menu najczęściej królują kanapki, owsianka, musli i owoce. Z badań wynika, że podczas jedzenia Polacy znajdują także czas na surfowanie po sieci.

83 proc. badanych osób je śniadanie w domu, 14 proc. pakuje sobie jakieś kanapki albo musli do pracy, a 5 proc. w ogóle nie jada śniadań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Karolina Czechova z MixIt.pl.

Badanie „Śniadanie po polsku” przeprowadzono wśród 800 osób. 80 proc. stanowiły kobiety, a 20 proc. mężczyźni. Okazuje się jednak, że obie grupy mają podobne nawyki żywieniowe.

Jest w Polsce taka tradycja kanapkowa, czyli w pracy przede wszystkim jemy kanapki i są to zazwyczaj posiłki na zimno, ewentualnie przygrzewamy je w mikrofali. Wszystko wskazuje jednak na to, że w ostatnich kilku latach Polacy są coraz bardziej świadomi tego, co jedzą, zaczynają jeść zdrowiej i na śniadanie wybierają musli albo kaszę – mówi Karolina Czechova.

71 proc. Polaków na poranny posiłek przeznacza 5-15 minut, 19 proc. – 15-30 minut, a niecały procent – ponad pół godziny. Śniadania zazwyczaj są urozmaicone – raz na słodko, innym razem słono lub pikantnie. Wyłącznie słodkie smaki preferuje 21 proc. badanych.

Bardzo ważne jest to, żeby rano wypić przynajmniej szklankę wody albo ewentualnie sok, który doda nam potrzebne sacharydy. I później w pracy możemy wypić np. kawę lub herbatę. Z badań wynika, że Polacy najczęściej popijają swoje kanapki kawą lub wodą – mówi Karolina Czechova.

Blisko 22,6 proc. ankietowanych przy śniadaniu rozmawia z domownikami, a 21,7 proc. całą uwagę poświęca tylko jedzeniu. Kolejna duża grupa respondentów (21 proc.) przyznaje, że podczas porannego posiłku przegląda internet, 13,5 proc. – ogląda telewizję, 11 proc. – słucha radia, a 5 proc. – czyta gazetę.

Z badań wynika, że podczas śniadania kobiety najczęściej rozmawiają z domownikami, a mężczyźni przeglądają internet – dodaje Karolina Czechova.

Dietetycy podkreślają, że śniadanie powinno być zdrowe i pożywne, bo jako pierwszy posiłek w ciągu dnia dostarcza ono organizmowi paliwa energetycznego, poprawia samopoczucie i zwiększa koncentrację.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.