Newsy

Polki coraz chętniej piją piwo. Najczęściej sięgają po owocowe mieszanki typu shandy i radler

2014-07-14  |  06:00
Mówi:Danuta Gut
Funkcja:dyrektor biura zarządu
Firma:Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego
  • MP4
  • Polki polubiły piwo. Panie chętnie sięgają po gatunki ze słodką nutą i owocowym aromatem wynika z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Podobnie jak mężczyźni, kobiety nie przepadają natomiast za piwem bezalkoholowym.

    Piwo przestało kojarzyć się z typowo męskim trunkiem. Coraz więcej pań docenia zalety złotego napoju, zwłaszcza w czasie letnich upałów.

    Bardzo powszechny staje się widok osób pijących w ogródku piwnym, zarówno mężczyzna, jak i kobieta. Co jest bardzo charakterystyczne, nawet w towarzystwie tylko kobiecym na stole pojawia się piwo mówi Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle. Ale to, co obserwujemy dzisiaj, w tak zwanej pełni sezonu, to jest właśnie sięganie po piwo z powodu jego walorów i cech sensorycznych. Nie zapominajmy, że jest to napój, który gasi pragnienie.

    Większość kobiet nie przepada za smakiem tradycyjnego piwa, uważając je za gorzkie. Panie preferują słodsze piwa owocowe lub mieszanki piwa i lemoniady. Polkom smakuje również pszeniczne piwo belgijskie z dodatkiem kolendry i skórki pomarańczy oraz tzw. sweet stout – ciemne piwo górnej fermentacji, które zawiera dużą ilość laktozy. Dzięki temu ma łagodny, słodki smak. Coraz więcej kobiet sięga jednak również po ciemne gatunki z dużą ilością goryczki chmielowej. Podobnie jak mężczyźni, kobiety nie przepadają natomiast za piwem bezalkoholowym.

    Bardzo dobrze, że są obecne na rynku, bo tworzą swego rodzaju alternatywę. Ale na razie piwa bezalkoholowe nie robią w Polsce kariery – podkreśla Danuta Gut.

    Według badań firmy Nielsen przeciętny Polak pije rocznie 100 litrów piwa. Badania pokazują również, że Polacy, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, lubią eksperymentować i próbować nowych smaków. Producenci piwa wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadzają nowe produkty i smaki. Zdaniem Danuty Gut będą to przede wszystkim napoje typu shandy i radler.

    Na polskim rynku piwa jest jeszcze wiele miejsca dla różnych producentów, różnych piw (typów i gatunków) i dla podziału tego na grupy konsumenckie. Trzeba powiedzieć, że dla polskiego konsumenta, dla bogactwa polskiego rynku jest bardzo dobrze, że jest on tak zróżnicowany i tego miejsca jest naprawdę dużo –  zauważa Danuta Gut.

    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego prognozuje, że po nieco słabszym ubiegłym roku, obecny przyniesie wzrost konsumpcji piwa. Przyczynić się mogą do tego między innymi mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.