Mówi: | Grażyna Wolszczak, aktorka Klaudia Halejcio, aktorka Monika Krzyżanowska, Fundacja One Day |
Polskie gwiazdy wspierają podopiecznych domów dziecka. Grażyna Wolszczak, Lidia Popiel i Kamila Szczawińska kupiły dla dzieci wymarzone prezenty gwiazdkowe
Ponad dwieście paczek z wymarzonymi upominkami trafiło do podopiecznych fundacji One Day. Część z nich ufundowały polskie gwiazdy, m.in. Grażyna Wolszczak, Lidia Popiel i Kamila Szczawińska. Akcję wsparła także Klaudia Halejcio, która podczas świątecznego spotkania z podopiecznymi fundacji dała wyjątkowy pokaz taneczny.
Do gwiazd, które nigdy nie odmawiają udziału w akcji charytatywnej, należy Grażyna Wolszczak. Aktorka od trzech lat współpracuje z Fundacją „Dr Clown”, która pomaga chorym dzieciom w szpitalach i placówkach specjalnych. Aktorka chętnie występuje z dziećmi na scenie, czyta im bajki lub prowadzi dla nich konkursy. Od sześciu lat gwiazda wspiera też działania fundacji One Day Moniki Krzyżanowskiej, która pomaga podopiecznym z polskich domów dziecka.
Fundacja One Day powstała rok temu z inicjatywy Moniki Krzyżanowskiej. Wspiera dzieci z rodzin w trudnej sytuacji materialnej, domów dziecka i placówek opiekuńczych dwutorowo, przede wszystkim poprzez akcję „Przyszłość”, która obejmuje pomoc w wyborze pracy, zapewnienie odpowiednich szkoleń i stypendiów, pomoc w urządzeniu mieszkania, wsparcie finansowe i psychologiczne. Od sześciu lat Monika Krzyżanowska organizuje także coroczną akcję One Day Gwiazdka, a więc wizytę w Warszawie dla dzieci z Oświęcimia, Równem, Kęt i Częstochowy, gdzie otrzymują prezenty wybrane przez siebie i opisane w laurkach do Świętego Mikołaja. W gromadzeniu i przygotowywaniu tych upominków pomagają polskie gwiazdy.
– Z Moniką Krzyżanowską znamy się od 6 lat. Poznałam ją kiedy próbowała jeszcze swoich sił w „Masce”, wtedy dopiero zaczynała, obserwowałam, jak się rozwija, a w tej chwili założyła fundację. I to fundację, która nie tylko zbiera fundusze i szuka okoliczności, żeby móc zrobić te paczki dla dzieci z domów dziecka, ale co roku bierze pod opiekę pięcioro dzieci, którymi będzie się opiekować przez cały rok – mówi Grażyna Wolszczak w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Oprócz Grażyny Wolszczak w tym roku fundację wsparła Klaudia Halejcio, Kasia Klich, Michał Milowicz, Magda Modra, zespół De Mono i grupa Nocny Koncert, znana z programu „Must Be The Music”. Podczas świątecznego spotkania dzieci w towarzystwie gwiazd zajmowały się m.in. robieniem ozdób świątecznych.
– Są atrakcje typowo dla dzieci, czyli bańki mydlane, malowanie buziek, robienie zdjęć z wielkim pompowanym pieskiem. Jest Chuck Norris i wata cukrowa, a dzieci otrzymują prezenty. Wigilię spędzą już w domu dziecka, ale mam nadzieję, że już z ciekawymi prezentami, fajnym nastawieniem i myślą, że ktoś tam jednak o nich pamięta – mówi Monika Krzyżanowska z fundacji One Day.
W tym roku działania fundacji One Day wsparła także aktorka Klaudia Halejcio. Na imprezie wigilijnej fundacji gwiazda serialu „Przepis na życie”, wraz z Tomaszem Barańskim, swoim byłym partnerem z programu „Taniec z gwiazdami”, dała wyjątkowy pokaz taneczny. Gwiazda chętnie wspiera wszelkie akcje charytatywne, wiele lat pracowała jako wolontariuszka, a w kwietniu 2014 roku założyła Fundację Pogotowie Artystyczne, której celem jest pomaganie poprzez kontakt ze sztuką. Halejcio i jej współpracownicy organizują warsztaty, wykłady i spotkania w szpitalach, ośrodkach pomocy i domach dziecka, dając dzieciom chorym i niepełnosprawnym możliwość rozwijania talentu i artystycznej ekspresji.
– Zachęcamy te dzieci do tego, by znajdowały jakąś pasję. Latem organizuje bardzo dużo wernisaży, mam wspaniałą ekipę ludzi, którzy mają ogromny talent i jeszcze większe serce do tego, aby pomagać. Mnie to sprawia ogromną radość, może dlatego, że jestem aktorką i ludzie na mnie bardziej zwracają uwagę i cieszy ich ten występ. Mogę więc zarażać tą dobrą energią i pasją, a taki jest tutaj mój cel. To mnie motywuje do dalszego działania – mówi Klaudia Halejcio, aktorka.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-01-16: Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.