Mówi: | Grażyna Wolszczak, aktorka Klaudia Halejcio, aktorka Monika Krzyżanowska, Fundacja One Day |
Polskie gwiazdy wspierają podopiecznych domów dziecka. Grażyna Wolszczak, Lidia Popiel i Kamila Szczawińska kupiły dla dzieci wymarzone prezenty gwiazdkowe
Ponad dwieście paczek z wymarzonymi upominkami trafiło do podopiecznych fundacji One Day. Część z nich ufundowały polskie gwiazdy, m.in. Grażyna Wolszczak, Lidia Popiel i Kamila Szczawińska. Akcję wsparła także Klaudia Halejcio, która podczas świątecznego spotkania z podopiecznymi fundacji dała wyjątkowy pokaz taneczny.
Do gwiazd, które nigdy nie odmawiają udziału w akcji charytatywnej, należy Grażyna Wolszczak. Aktorka od trzech lat współpracuje z Fundacją „Dr Clown”, która pomaga chorym dzieciom w szpitalach i placówkach specjalnych. Aktorka chętnie występuje z dziećmi na scenie, czyta im bajki lub prowadzi dla nich konkursy. Od sześciu lat gwiazda wspiera też działania fundacji One Day Moniki Krzyżanowskiej, która pomaga podopiecznym z polskich domów dziecka.
Fundacja One Day powstała rok temu z inicjatywy Moniki Krzyżanowskiej. Wspiera dzieci z rodzin w trudnej sytuacji materialnej, domów dziecka i placówek opiekuńczych dwutorowo, przede wszystkim poprzez akcję „Przyszłość”, która obejmuje pomoc w wyborze pracy, zapewnienie odpowiednich szkoleń i stypendiów, pomoc w urządzeniu mieszkania, wsparcie finansowe i psychologiczne. Od sześciu lat Monika Krzyżanowska organizuje także coroczną akcję One Day Gwiazdka, a więc wizytę w Warszawie dla dzieci z Oświęcimia, Równem, Kęt i Częstochowy, gdzie otrzymują prezenty wybrane przez siebie i opisane w laurkach do Świętego Mikołaja. W gromadzeniu i przygotowywaniu tych upominków pomagają polskie gwiazdy.
– Z Moniką Krzyżanowską znamy się od 6 lat. Poznałam ją kiedy próbowała jeszcze swoich sił w „Masce”, wtedy dopiero zaczynała, obserwowałam, jak się rozwija, a w tej chwili założyła fundację. I to fundację, która nie tylko zbiera fundusze i szuka okoliczności, żeby móc zrobić te paczki dla dzieci z domów dziecka, ale co roku bierze pod opiekę pięcioro dzieci, którymi będzie się opiekować przez cały rok – mówi Grażyna Wolszczak w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Oprócz Grażyny Wolszczak w tym roku fundację wsparła Klaudia Halejcio, Kasia Klich, Michał Milowicz, Magda Modra, zespół De Mono i grupa Nocny Koncert, znana z programu „Must Be The Music”. Podczas świątecznego spotkania dzieci w towarzystwie gwiazd zajmowały się m.in. robieniem ozdób świątecznych.
– Są atrakcje typowo dla dzieci, czyli bańki mydlane, malowanie buziek, robienie zdjęć z wielkim pompowanym pieskiem. Jest Chuck Norris i wata cukrowa, a dzieci otrzymują prezenty. Wigilię spędzą już w domu dziecka, ale mam nadzieję, że już z ciekawymi prezentami, fajnym nastawieniem i myślą, że ktoś tam jednak o nich pamięta – mówi Monika Krzyżanowska z fundacji One Day.
W tym roku działania fundacji One Day wsparła także aktorka Klaudia Halejcio. Na imprezie wigilijnej fundacji gwiazda serialu „Przepis na życie”, wraz z Tomaszem Barańskim, swoim byłym partnerem z programu „Taniec z gwiazdami”, dała wyjątkowy pokaz taneczny. Gwiazda chętnie wspiera wszelkie akcje charytatywne, wiele lat pracowała jako wolontariuszka, a w kwietniu 2014 roku założyła Fundację Pogotowie Artystyczne, której celem jest pomaganie poprzez kontakt ze sztuką. Halejcio i jej współpracownicy organizują warsztaty, wykłady i spotkania w szpitalach, ośrodkach pomocy i domach dziecka, dając dzieciom chorym i niepełnosprawnym możliwość rozwijania talentu i artystycznej ekspresji.
– Zachęcamy te dzieci do tego, by znajdowały jakąś pasję. Latem organizuje bardzo dużo wernisaży, mam wspaniałą ekipę ludzi, którzy mają ogromny talent i jeszcze większe serce do tego, aby pomagać. Mnie to sprawia ogromną radość, może dlatego, że jestem aktorką i ludzie na mnie bardziej zwracają uwagę i cieszy ich ten występ. Mogę więc zarażać tą dobrą energią i pasją, a taki jest tutaj mój cel. To mnie motywuje do dalszego działania – mówi Klaudia Halejcio, aktorka.
Czytaj także
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-01-16: Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.