Newsy

Rośliny cebulowe idealne do mieszkania na zimę

2014-02-17  |  06:10
Mówi:Marta Augustynowicz
Funkcja:właścicielka firmy Muscari
  • MP4
  • Zimowa aura, krótkie dni i niskie temperatury mogą powodować zmęczenie i uczucie chandry. Aby poradzić sobie z obniżeniem nastroju, warto udekorować dom roślinami cebulowymi, które po rozkwitnięciu przypomną o zbliżającej się wiośnie.

    W okresie zimowym krajobraz zdominowany jest przez odcienie bieli i szarości. Dodać koloru i poprawić nastrój mogą dostępne w supermarketach rośliny cebulowe.

    – Rośliny cebulowe kupujemy, kiedy z cebuli dopiero zaczynają wyrastać zielone listki. Już po kilku dniach przy regularnym podlewaniu rośliny te rozwiną liście, a później ślicznie zakwitną. Doda to bez wątpienia koloru w naszych mieszkaniach, a także przyniesie ze sobą radosny powiew wiosny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Augustynowicz, właścicielka firmy Muscari wykonującej dekoracje z kwiatów.

    Największą popularnością wśród roślin cebulowych cieszą się hiacynty oraz narcyzy.

    – Hiacynty sprzedawane są najczęściej w trzech kolorach: różowym, błękitnym i białym. Modne są także narcyzy, na przykład odmiana „Tete a-Tete”, która zakwita delikatnymi żółtymi kwiatami. Coraz częściej pojawiają się także cebulki tulipanów niskich w kolorze żółtym bądź czerwonym, które kojarzą się z wiosną – mówi Marta Augustynowicz.

    Ogromną zalet roślin cebulowych jest to, że nie wymagają specjalistycznej opieki, wystarczy regularnie je podlewać. Kwiaty roślin cebulowych, na przykład bardzo popularnych hiacyntów, możemy wykorzystać także w formie ciętej, udekorować nimi stół na spotkanie rodzinne czy małe przyjęcie karnawałowe. Po przekwitnięciu cebulkę można zachować i posadzić ją np. w ogrodzie.

    Należy pamiętać, by ciętych roślin cebulowych nie łączyć z innymi kwiatami, jak róże czy goździki, Wydzielają one specyficzny sok, który nie wpływa dobrze na rozwój innych kwiatów ciętych i może przyczynić się do ich przedwczesnego przekwitania.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.