Mówi: | L.U.C Łukasz Rostkowski |
Funkcja: | raper, producent muzyczny |
Rusza druga edycja trasy „Spragnieni Lata”. Muzyczne emocje zapewniać będą Marika i L.U.C.
Dziś w Poznaniu pierwszy koncert trasy „Spragnieni Lata”. Gwiazdami zimowej edycji imprezy będą Marika i L.U.C, którzy zaprezentują materiał ze swoich najnowszych albumów, czyli „Marika Elektronicznie” oraz „REFlekcje o miłości apdejtowanej selfie”. Nad całością wydarzenia pieczę sprawować będzie Tymon Tymański jako dyrektor artystyczny trasy. Spragnieni lata muzycy zawitają także do Sopotu, Łodzi, Wrocławia, Krakowa i Warszawy.
– Projekt „Spragnieni Lata” to impreza dla wszystkich tych, którzy lubią muzykę energetyczną. To bardzo ciekawa inicjatywa, ponieważ nawiązuje właściwie do prezentowania muzyki zupełnie odmiennej. Czyli łączenia publiki i łączenia gatunków – mówi L.U.C Łukasz Rostkowski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Karnawałowa trasa „Spragnieni Lata” to odpowiedź na sukces letniej edycji imprezy. Gwiazdami byli wówczas Tymon Tymański i Natalia Przybysz. Teraz Tymon postanowił zająć się organizacją koncertów, przyjmując funkcję dyrektora artystycznego. Zapewnia jednak, że tak jak w lecie, tak i teraz trasa połączy muzyków o różnych formach ekspresji.
– Będziemy po prostu kontrastować te koncerty, ponieważ mój materiał jest trochę inny niż Mariki. Sądzę jednak, że będziemy takimi przeciwieństwami, które stworzą jakąś ciekawą całość. Przygotowaliśmy materiał, ze mną Bartek Niebielecki na perkusji, DJ Element, który „wskeczowuje” na żywo refreny polskich wokalistek i piosenkarek, oraz Adam Kabaciński na bardzo tłustych instrumentach basowych i ja – wokal, elektronika – zapowiada L.U.C.
Trasa obejmie sześć miast: Poznań, Sopot, Wrocław, Łódź, Kraków i Warszawę. Pierwszy koncert już dziś w poznańskim klubie „9 stóp”, ostatni – 5 lutego w warszawskiej „Proximie”.
Marika i L.U.C. zaprezentują materiały ze swoich najnowszych albumów, czyli „Marika Elektronicznie” oraz „REFlekcje o miłości apdejtowanej selfie”. Dominować będą klubowe aranżacje z mocnymi bitami i intensywnym elektronicznym brzmieniem. Najnowszy studyjny album Łukasza Rostkowskiego ukazał się 10 listopada 2014 roku nakładem wytwórni muzycznej Warner Music Poland. Wydawnictwo dotarło do 32. miejsca polskiej listy przebojów. L.U.C twierdzi, że odbiór słuchaczy jest fantastyczny, nieco bardziej krytycznie nastawieni są natomiast dziennikarze muzyczni.
– Dziennikarze zwykle lubili moje trudniejsze projekty, które były dość awangardowe czy mniej komunikatywne, ale one oczywiście podobały się mniejszej liczbie ludzi. Teraz dużo więcej ludzi chce tego słuchać, bardziej się to im podoba, ponieważ album jest prostszy. Zawsze śpiewałem i pisałem o rzeczach bardzo abstrakcyjnych, często były to metafory dość trudne do rozkodowania, często były to też abstrakty, żarty, sarkazm. Ta płyta jest bardzo życiowa, mówi o związkach, o tym, jak wiele pracy trzeba w nie włożyć i jaką niosą wartość. Mówię na niej o kryzysie trwałości, z którym się mierzymy w czasach komercji, strasznego nakręcania, napompowywania wszystkiego, łącznie z ustami – mówi L.U.C.
Artysta zapewnia, że utworów na płytę nie pisał po to, by przypodobać się popularnym stacjom radiowym. Chciał jedynie wyrazić poprzez muzykę swoje emocje oraz zasygnalizować problem kryzysu trwałości.
Czytaj także
- 2025-04-08: Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-09-17: Barbara Kurdej-Szatan: Przez pięć lat nie prowadziłam żadnych programów w telewizji. Tęskniłam za tym i uważam, że „Cudowne lata” będą hitem TVP
- 2024-08-29: Większość młodych osób nie ma zaufania do polityków i poczucia sprawczości. Dużą rolę w podniesieniu poziomu zaangażowania może odegrać szkoła
- 2023-10-06: Większość mieszkańców Europy Zachodniej żyje w permanentnym hałasie. Odpowiednia akustyka budynków pozwala uciec od niego w domach czy w pracy
- 2023-06-30: Michał Szczygieł: Myślę, że mój najnowszy singiel będzie hitem. Jesienią ukaże się druga płyta
- 2022-06-21: Michał Żebrowski: Lata 90. to była moja młodość, moje marzenia i mój zryw w życie. Obserwowałem, jak Polska się zmienia z dnia na dzień
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.