Mówi: | L.U.C Łukasz Rostkowski |
Funkcja: | raper, producent muzyczny |
Rusza druga edycja trasy „Spragnieni Lata”. Muzyczne emocje zapewniać będą Marika i L.U.C.
Dziś w Poznaniu pierwszy koncert trasy „Spragnieni Lata”. Gwiazdami zimowej edycji imprezy będą Marika i L.U.C, którzy zaprezentują materiał ze swoich najnowszych albumów, czyli „Marika Elektronicznie” oraz „REFlekcje o miłości apdejtowanej selfie”. Nad całością wydarzenia pieczę sprawować będzie Tymon Tymański jako dyrektor artystyczny trasy. Spragnieni lata muzycy zawitają także do Sopotu, Łodzi, Wrocławia, Krakowa i Warszawy.
– Projekt „Spragnieni Lata” to impreza dla wszystkich tych, którzy lubią muzykę energetyczną. To bardzo ciekawa inicjatywa, ponieważ nawiązuje właściwie do prezentowania muzyki zupełnie odmiennej. Czyli łączenia publiki i łączenia gatunków – mówi L.U.C Łukasz Rostkowski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Karnawałowa trasa „Spragnieni Lata” to odpowiedź na sukces letniej edycji imprezy. Gwiazdami byli wówczas Tymon Tymański i Natalia Przybysz. Teraz Tymon postanowił zająć się organizacją koncertów, przyjmując funkcję dyrektora artystycznego. Zapewnia jednak, że tak jak w lecie, tak i teraz trasa połączy muzyków o różnych formach ekspresji.
– Będziemy po prostu kontrastować te koncerty, ponieważ mój materiał jest trochę inny niż Mariki. Sądzę jednak, że będziemy takimi przeciwieństwami, które stworzą jakąś ciekawą całość. Przygotowaliśmy materiał, ze mną Bartek Niebielecki na perkusji, DJ Element, który „wskeczowuje” na żywo refreny polskich wokalistek i piosenkarek, oraz Adam Kabaciński na bardzo tłustych instrumentach basowych i ja – wokal, elektronika – zapowiada L.U.C.
Trasa obejmie sześć miast: Poznań, Sopot, Wrocław, Łódź, Kraków i Warszawę. Pierwszy koncert już dziś w poznańskim klubie „9 stóp”, ostatni – 5 lutego w warszawskiej „Proximie”.
Marika i L.U.C. zaprezentują materiały ze swoich najnowszych albumów, czyli „Marika Elektronicznie” oraz „REFlekcje o miłości apdejtowanej selfie”. Dominować będą klubowe aranżacje z mocnymi bitami i intensywnym elektronicznym brzmieniem. Najnowszy studyjny album Łukasza Rostkowskiego ukazał się 10 listopada 2014 roku nakładem wytwórni muzycznej Warner Music Poland. Wydawnictwo dotarło do 32. miejsca polskiej listy przebojów. L.U.C twierdzi, że odbiór słuchaczy jest fantastyczny, nieco bardziej krytycznie nastawieni są natomiast dziennikarze muzyczni.
– Dziennikarze zwykle lubili moje trudniejsze projekty, które były dość awangardowe czy mniej komunikatywne, ale one oczywiście podobały się mniejszej liczbie ludzi. Teraz dużo więcej ludzi chce tego słuchać, bardziej się to im podoba, ponieważ album jest prostszy. Zawsze śpiewałem i pisałem o rzeczach bardzo abstrakcyjnych, często były to metafory dość trudne do rozkodowania, często były to też abstrakty, żarty, sarkazm. Ta płyta jest bardzo życiowa, mówi o związkach, o tym, jak wiele pracy trzeba w nie włożyć i jaką niosą wartość. Mówię na niej o kryzysie trwałości, z którym się mierzymy w czasach komercji, strasznego nakręcania, napompowywania wszystkiego, łącznie z ustami – mówi L.U.C.
Artysta zapewnia, że utworów na płytę nie pisał po to, by przypodobać się popularnym stacjom radiowym. Chciał jedynie wyrazić poprzez muzykę swoje emocje oraz zasygnalizować problem kryzysu trwałości.
Czytaj także
- 2025-05-26: W lipcu ma być gotowy projekt wspólnej polityki rolnej po 2027 roku. Rolnicy obawiają się niekorzystnych zmian w finansowaniu
- 2025-05-07: Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu
- 2025-04-08: Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-09-17: Barbara Kurdej-Szatan: Przez pięć lat nie prowadziłam żadnych programów w telewizji. Tęskniłam za tym i uważam, że „Cudowne lata” będą hitem TVP
- 2024-08-29: Większość młodych osób nie ma zaufania do polityków i poczucia sprawczości. Dużą rolę w podniesieniu poziomu zaangażowania może odegrać szkoła
- 2023-10-06: Większość mieszkańców Europy Zachodniej żyje w permanentnym hałasie. Odpowiednia akustyka budynków pozwala uciec od niego w domach czy w pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.