Mówi: | Piotr Stramowski |
Funkcja: | aktor |
Piotr Stramowski: Aktorstwo to niepewny zawód i wiele zależy od tego, czy jesteśmy na topie. Możemy zrobić wielki projekt, a później długo nic nie robić
Jak podkreśla Piotr Stramowski, jeśli w zawodzie aktora jest się popularnym, to można przebierać w propozycjach, co przekłada się na stabilność finansową. Trzeba bowiem mieć świadomość, że sława bywa ulotna i później można latami czekać na telefon od reżysera. Aktor przyznaje, że pomimo pandemii w ostatnich miesiącach spędził dużo czasu na planach różnych produkcji, dlatego teraz potrzebuje chwili wytchnienia i odpoczynku, by poukładać swoje myśli. Taką przestrzeń stanowi dla niego dom i rodzina.
Piotr Stramowski od kilku lat utrzymuje się w czołówce polskich aktorów, a największą popularność zyskał dzięki charakterystycznym rolom w filmach Patryka Vegi. On sam twierdzi, że w tym zawodzie najbardziej pociągające jest chwilowe życie życiem skrajnie innym niż własne. Najciekawsze dla niego są role skomplikowane, kiedy trzeba oddać bohaterowi takie emocje, których nie przeżywa się na co dzień.
– Zawód aktora jest bardzo ekscytujący i to, ile możliwości nam daje, czyli przeżywanie kilku żyć w jednym, eksperymentowanie ze swoimi emocjami, tworzenie różnych postaci, to jest coś zdecydowanie niesamowitego – mówi agencji Newseria Lifestyle Piotr Stramowski.
Aktor nie ukrywa, że jeśli jest się popularnym i rozpoznawalnym, to dostaje się ciekawe propozycje zawodowe, a na konto wpływają dość atrakcyjne kwoty i można odłożyć coś na chudsze lata. Nie zawsze jednak ten zawód jest żyłą złota. Zarobki są bowiem bardzo zróżnicowane. Aktorska gaża mieści się w bardzo szerokich widełkach, a stawka, jaką otrzymują odtwórcy roli, zależy od ich warsztatu, doświadczenia oraz popularności, którą zyskali nie tylko w świecie artystycznym, ale również wśród widzów.
– Sfera materialna zależy od wielu czynników, bo jednak to nie jest stały zawód, mamy umowy na zlecenie, więc możemy jedną rzecz zrobić, a później długo, długo nie robić nic, więc pytanie, jak długo się jest na topie i czy się w ogóle jest na topie. W momencie, kiedy faktycznie znajdujemy się na takim poziomie, że gramy w telewizji, jesteśmy rozpoznawalni, to już jest dużo lepiej i łatwiej. Ale przecież mamy przykłady tego, że z dnia na dzień aktorzy, którzy byli na topie i byli wszędzie, nagle znikali, nie ma ich i znowu muszą czekać na swój moment albo się też go nie doczekają, więc to jest na pewno niepewny zawód – mówi aktor.
Piotr Stramowski zauważa, że w najgorszej sytuacji są artyści związani tylko ze sceną teatralną. W związku z zamrożeniem placówek kulturalnych wielu z nich jest w złej sytuacji finansowej.
– Jak się gra w teatrze, to jest troszkę gorzej, zwłaszcza teraz, jak teatry są zamykane i otwierane, to po prostu nie wiemy, na czym stoimy – mówi.
Aktor nie narzeka na brak propozycji zawodowych. Można go oglądać zarówno na dużym ekranie, jak i w popularnych serialach, m.in. w „Tajemnicy zawodowej”. Niektóre produkcje z jego udziałem na razie czekają na premierę. Jak podkreśla, chce więc trochę wyhamować i odpocząć.
– Faktycznie pomimo tej pandemii miałem dosyć intensywny okres grania, więc teraz trochę więcej czasu chciałbym poświęcić dla rodziny. Chcę więc troszkę spowolnić i odpocząć – mówi Piotr Stramowski.
Nie ukrywa jednak, że na horyzoncie jest kilka ciekawych projektów. Wśród nich drugi sezon serialu „Tatuśkowie” dla telewizji Polsat.
– „Tatuśkowie” to jest komedia, gdzie gram postać takiego typowego polskiego Janusza, takiego buca, który jest na tyle odpychający, że aż może być groteskowy i śmieszny. I tak staraliśmy się z reżyserem go wymyślić. Nie wiadomo jeszcze, kiedy będzie emisja, ale już zaczynamy pracę nad drugim sezonem – mówi aktor.
Obecnie Piotra Stramowskiego można oglądać w serialu „Tajemnica zawodowa” na antenie TVN, gdzie wciela się w rolę detektywa.
Czytaj także
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-24: Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.