Newsy

Weronika Książkiewicz: Kuchnia jest twardym światem dla twardych ludzi. To jest męski świat

2016-08-08  |  06:31

Piotr Stramowski, Weronika Książkiewicz i Wojciech Zieliński to gwiazdy nowego serialu TVN. Jego akcja osadzona jest w świecie kulinarnym i opowiada o zaciętej rywalizacji dwóch szefów kuchni. Odtwórcy głównych ról przeszli szkolenie w dwóch znanych warszawskich restauracjach, aby jak najlepiej odtworzyć kulisy pracy lokali gastronomicznych. Premiera serialu „Na noże” już we wrześniu.

Bohaterem serialu „Na noże” jest 33-letni Jacek, kucharz, który otwiera własną restaurację. Jej menadżerką zostaje Wiola, równie ambitna i umiejąca walczyć o swoje, jak jej szef. Ich największym rywalem jest Darek, szef kuchni w konkurencyjnej, renomowanej restauracji. W rolę głównych bohaterów wcielają się Wojciech Zieliński, Piotr Stramowski i Weronika Książkiewicz. Aktorka twierdzi, że polubiła swoją bohaterkę, której największym marzeniem jest praca w najlepszej polskiej restauracji.

Kuchnia jest twardym światem dla twardych ludzi, to jest też męski świat i ona z tym musi się mierzyć. Jeżeli ktoś jest słaby w tym, co robi, to go zwalnia. Po prostu chce współpracować z najlepszymi – mówi Weronika Książkiewicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Wiola ma jasno sprecyzowany plan na swoją zawodową przyszłość i konsekwentnie go realizuje. Zrobi też wszystko, aby osiągnąć zamierzony cel, w związku z tym w pracy nigdy nie kieruje się emocjami. Zdaniem Weroniki Książkiewicz Wiola to kobieta, która ma wiele twarzy.

– Ma duży wachlarz emocji i kolorów w sobie. Jeżeli chodzi o życie osobiste, to jest typową kobietą z wielkim sercem – mówi Weronika Książkiewicz.

Zdjęcia do serialu „Na noże” ruszyły późną wiosną i potrwają do połowy października. Kręcone są na planach w Warszawie i okolicach. Wcześniej jednak odtwórcy głównych ról przeszli szkolenie, podczas którego poznali kulisy pracy szefów kuchni.

– Byliśmy i na szkoleniach u Mateusza Gesslera i z jego menadżerką się spotykałam i menadżerką Karoliną Roch od Roberta Sowy, która jest taką bardzo konkretną kobietą, faktycznie wszystko to, co jest zapisane, tzn. sytuacje, zdarzenia, naprawdę się dzieje w świecie kuchni – mówi Weronika Książkiewicz.

W serialu „Na noże” widzowie TVN będą mogli oglądać także m.in. Piotra Głowackiego, Dominikę Kluźniak, Antoniego Pawlickiego, Jana Frycza, Joannę Jarmołowicz i Marzenę Trybałę. Weronika Książkiewicz twierdzi, że atmosfera na planie zdjęciowym jest świetna – cała ekipa bardzo się polubiła, więc współpraca przebiega bez problemów. Z niektórymi aktorami gwiazda ma już wspólne doświadczenia zawodowe.

– Z Piotrem Stramowskim się dopiero na planie poznaliśmy, natomiast z Wojtkiem graliśmy wcześniej i też byliśmy w tym samym okresie w szkole, więc się znamy jeszcze z lat studenckich. Z Piotrkiem Głowackim i Asią Jarmołowicz to „Planeta singli” oczywiście mówi Weronika Książkiewicz.

Autorami scenariusza do serialu „Na noże” są Doman Nowakowski, Michał Godzic i Anna Wiśniewska. Za produkcję odpowiada Dorota Chamczyk, a za reżyserię Łukasz Jaworski i Julia Kolberger. Premierowy odcinek będzie można zobaczyć w niedzielę 4 września.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.