Newsy

Sławomir: Nigdy nie byłem dobry z przedmiotów ścisłych. Do nauki matematyki zawsze mobilizował mnie Arnold Schwarzenegger

2023-08-30  |  06:16

Artyści z ogromnym sentymentem wspominają swoje szkolne lata. Doskonale pamiętają bowiem chociażby emocje związane z zakupem przyborów oraz własnoręcznym wykonywaniem okładek na książki i zeszyty. Sławomir zdradza, że w nauce przedmiotów ścisłych siły dodawał mu największy idol tamtych czasów, dlatego to właśnie jego wizerunkiem przyozdabiał zeszyty do matematyki. W tym roku wokaliści znów z dużą dozą ekscytacji czekają na nowy rok szkolny, bo naukę w pierwszej klasie właśnie rozpoczyna ich syn. Czeka ich więc wiele wzruszających momentów.

Sławomir i Kajra wspominają, że będąc uczniami, bardzo cieszyli się na powrót do szkoły po ponaddwumiesięcznej przerwie. Wszystkie dzieciaki zdążyły się już przez ten czas za sobą stęsknić, a poza tym wracały z wakacji z nowymi doświadczeniami, wrażeniami i umiejętnościami, którymi chciały się ze sobą jak najszybciej podzielić.

– Zawsze się cieszyłem, że po wakacjach znów zobaczę się z kolegami i z koleżankami z klasy – mówi agencji Newseria Lifestyle Sławomir.

– Te powroty do szkół, do przyjaciół, do znajomych to był taki piękny czas i to są przepiękne wspomnienia, zwłaszcza z wieku jeszcze dziecięcego – zaznacza Kajra.

Wokaliści przyznają, że kompletowanie wyprawki w czasach, kiedy oni jeszcze zasiadali w szkolnych ławach, wyglądało zupełnie inaczej. Przede wszystkim w latach 80. i 90. nie było takiego dużego wyboru artykułów szkolnych. Zeszyty na ogół były szare, dlatego niektórzy próbowali je ubarwić wykonywanymi własnoręcznie okładkami lub specjalnymi naklejkami.

– Pamiętam też okładanie zeszytów, bo w naszych czasach to jeszcze wyrywało się z różnych gazet plakaty z idolami i właśnie nimi okładało się zeszyty i książki, żeby było przyjemniej. Mnie do matematyki zawsze mobilizował Arnold Schwarzenegger. Nigdy nie byłem dobry z przedmiotów ścisłych, więc zawsze dawałem sobie na okładkę kogoś, kto by mnie po prostu mobilizował, a Schwarzenegger to wielokrotny mistrz świata w kulturystyce, też idol z lat 80. – mówi Sławomir.

Już za moment Sławomir i Kajra znów będą bliżej szkoły, bo ich syn właśnie rozpoczyna przygodę z podstawówką. Niezwykle ważnym wydarzeniem w ich życiu będzie ślubowanie Kordiana i pasowanie go na ucznia.

– Nas czeka teraz pierwsza klasa z naszym synkiem, więc dla nas to też jest bardzo ekscytujący czas. Wakacje jakoś tak szybko minęły, nie wiadomo kiedy i myślę, że ta najpiękniejsza przygoda z edukacją właśnie się dla nas zaczyna – przewiduje Kajra.

– Trochę sobie wszystko przypomnimy. Ja już mam takie momenty, że jak nasz synek się uczy dodawania, odejmowania, jak zaczyna jakieś ułamki robić, to wiem, że czeka mnie i geometria – fajnie będzie sobie to wszystko przypomnieć. Tak samo z historii, te daty, wydarzenia – dodaje Sławomir.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Paweł Małaszyński: Nigdy nie miałem na pieńku z sąsiadami. Zresztą jak mieszkamy w jednym bloku, to fajnie trzymać się razem i wspierać

Aktor zapewnia, że nie utrzymuje dystansu w relacjach sąsiedzkich i zawsze stara się znaleźć czas dla ludzi, którzy mieszkają w jego bloku, choćby na krótką rozmowę. Nie gwiazdorzy i nie zamyka się przed nimi w czterech ścianach, ale chętnie opowiada im o swoich projektach zawodowych. Paweł Małaszyński podkreśla również, że bardzo ceni sobie i pielęgnuje znajomości zawarte kilka dekad temu w Białymstoku, gdzie się wychowywał.

Handel

Poprawia się jakość obsługi klientów. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną

Po trzech latach spadków, spowodowanych m.in. pandemią i zaburzeniami w łańcuchach dostaw, poziom satysfakcji polskich konsumentów z jakości obsługi odnotował w końcu nagły wzrost, osiągając rekordowy wynik 79,1 proc. – wynika z cyklicznego badania realizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi. Poprawę zanotowało aż 14 z 18 badanych branż, ale najlepsze oceny zebrała turystyka, czyli biura podróży, hotele, pensjonaty i linie lotnicze. Z drugiej strony niespodzianką okazał się mocny spadek dotychczasowego lidera rankingów jakości obsługi, czyli branży finansowej  banków, doradców i ubezpieczycieli.