Mówi: | Marek Szczepanik, Pectus Maciej Szczepanik, Pectus Mateusz Szczepanik, Pectus |
Bracia Pectus: Piłka nożna to nasza druga pasja oprócz muzyki. Od dzieciństwa wyrywaliśmy się rodzicom z domu, żeby grać
Bracia Szczepanik doskonale czują się zarówno na scenie, jak i na boisku, bo jak tłumaczą, koncerty i mecze dają im wiele satysfakcji, pozwalają zaprezentować się od jak najlepszej strony i wywołują wiele emocji. Muzycy podkreślają, że od dziecka uwielbiają grać w piłkę, dlatego też bez wahania zdecydowali się wziąć udział w charytatywnym Meczu TVN kontra WOŚP. Poza nutką adrenaliny i rywalizacji ważny jest tutaj bowiem szczytny cel.
8 września Wielki Mecz TVN kontra WOŚP odbędzie się już po raz trzeci. Wśród zawodników swoją obecność potwierdzili bracia z zespołu Pectus. Cała czwórka zagra w barwach stacji.
– Bardzo lubimy brać udział w takich akcjach charytatywnych, ale nie tylko. Mamy swój zespół, Pectus Team, z którym jeździmy po Polsce i gramy nie tylko koncerty, lecz także gramy w piłkę nożną, która jest oczywiście naszą pasją. Zarówno drużyna WOŚP, jak i TVN widzimy, że trenują pełną parą – mówi agencji Newseria Marek Szczepanik.
Dochód ze sprzedaży biletów oraz wysłanych SMS-ów zostanie przeznaczony na zakup karetki dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Ustrzykach Dolnych.
– Świetne podejście, świetna inicjatywa, bo karetka pogotowia, całym serduchem i całą swoją energią przyłożymy wszystko, żeby wesprzeć ten projekt. A oczywiście jesteśmy już wygranymi, bo udaje nam się całym zespołem wziąć udział w tym meczu, całą czwóreczką dołożymy swoją cegiełkę do tego wydarzenia – mówi Marek Szczepanik.
Muzycy nie ukrywają, że choć są przyzwyczajeni do publicznych występów, to duży stadion potęguje emocje i dokłada stresu.
– Trema na pewno będzie, bo wychodząc pierwszy raz na taki stadion przy tylu widzach to będzie stres ogromny. Ale wiemy o tym, że jednak ten cel jest bardzo szczytny, karetka dla dzieci, więc tym bardziej będzie nam się pewnie lepiej grało. Oczywiście wyjście będzie w stresie, ale później już ten stres pewnie minie i będziemy strzelać te bramki – mówi Mateusz Szczepanik.
Członkowie zespołu Pectus całe serce wkładają w treningi i chwalą się dobrą kondycją. Zapewniają też, że będą strzelać gole jak z nut.
– Będziemy przygotowani na pewno na 100, jak nie na 120 proc., 2–3 razy w tygodniu od prawie 3 miesięcy odbywają się tutaj treningi, więc jesteśmy przygotowani na 200 proc.. Zobaczymy, co będzie. Niech po prostu wygra lepszy – mówi Maciej Szczepanik.
– Mamy tę też przewagę z braćmi, że gramy na różnych pozycjach, więc mamy umiejętność wymieniania się pozycjami, co myślę, że zaowocuje na tym meczu już 8 września na Stadionie Legii – mówi Marek Szczepanik.
Bracia Szczepanik podkreślają, że tuż po muzyce ich największą pasją jest właśnie piłka nożna. Od najmłodszych lat tworzyli prowizoryczne boiska i rywalizowali na murawie.
– Od dzieciństwa wyrywaliśmy się rodzicom z domu, biegliśmy do lasu gdzieś wspólnie ze znajomymi, z kumplami, budowaliśmy boisko normalnie z ciosanych belek, robiliśmy siatkę ze sznurków od snopowiązałki, które się ze żniwa podbierało dziadkom i całe godziny spędzaliśmy poza domem na boisku. Nasz tato grał bardzo długo w piłkę nożną, zaszczepił w nas tę pasję. To jest nasza druga miłość, mamy swoją drużynę, Pectus Team, teraz realizujemy się na płaszczyźnie zarówno muzycznej, jak i sportowej. Więc wiążemy te wspólne pasje, gramy też w reprezentacji artystów polskich, także łączymy dwie miłości nasze – mówi Marek Szczepanik.
– A na scenie też musimy mieć dobrą kondycję, także piłka i muzyka też się łączy i w naszym życiu pewnie będzie to trwać do końca życia. Uwielbiamy przychodzić na treningi i kopać w piłkę, to jest w pewnym sensie takie odstresowanie od tego drugiego etapu naszego życia. Przychodzimy tutaj i cały stres mija – mówi Mateusz Szczepanik.
Muzycy nie kryją satysfakcji, że będą mogli wziąć udział w charytatywnym meczu, poprzez który będą mogli pomóc potrzebującym, a jednocześnie doświadczą wielu wspaniałych emocji, przeżyć i wrażeń.
– Ludzie przychodzą na stadion, żeby oglądać rywalizację. Kibicujemy zarówno Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy, jak i drużynie TVN-u, w której gramy. Wynik nie jest najważniejszy, ale niech wygra lepszy, czyli drużyna TVN-u. Chyba każdy piłkarz marzy o wyjściu, gdzie ogląda cię 30 tys. ludzi na trybunach i miliony przed telewizorami, więc tym bardziej jest obowiązek, żeby się dobrze pokazać. Trzymajcie kciuki państwo za zespół Pectus i za drużynę TVN – mówi Maciej Szczepanik.
Mecz odbędzie się 8 września na Stadionie Legii Warszawa. Początek o godzinie 17:00, a od godziny 13:00 na błoniach przy Łazienkowskiej na kibiców czekać będzie wiele atrakcji związanych z tym wydarzeniem. Spotkanie będzie można obejrzeć na żywo na antenie TVN.
Czytaj także
- 2025-02-17: Radosław Majdan: Nie trenujemy z Małgosią razem, nie rywalizujemy też ze sobą. Gramy w jednym teamie i budujemy siebie nawzajem
- 2025-01-23: Iwona Guzowska: W programie „Mistrzowskie pojedynki" jest kilka osób stricte nastawionych na rywalizację. Chciały jak najwyżej zajść i szły po trupach do celu
- 2025-01-17: Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
- 2025-01-24: Iga Baumgart-Witan: Mama nie pozwoliła mi na udział w programie „Mistrzowskie pojedynki”. Zdecydowałam się i już pierwszego dnia marzyłam, żeby wrócić do domu
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-03: Damian Janikowski: Radosław Majdan to jest superkompan na wyprawy, na zakupy i megagość do pogadania
- 2025-02-05: Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2024-11-27: Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.