Newsy

Katarzyna Bujakiewicz: Lubię jogging nawet w deszczu. Podczas biegania można poznać ciekawych ludzi.

2015-10-09  |  07:05

Aktorce w bieganiu nie przeszkadza nawet zła pogoda. To jej sposób na dobre samopoczucie i poznawanie ludzi podzielających jej pasję. Katarzyna Bujakiewicz wspiera kampanię „Wyskocz z kapci”, w której zachęca Polaków do aktywnego trybu życia.

Katarzyna Bujakiewicz od wielu lat jest fanką zdrowego stylu życia. Zamiłowanie do sportu wyniosła z rodzinnego domu, przyznaje jednak, że zdarzało jej się zaniedbać aktywność fizyczną. Kilka lat temu przytyła, gdy zbyt intensywna praca w teatrze uniemożliwiała jej zdrowe odżywianie. Dodatkowe kilogramy były także pozostałością po ciąży. Po urodzeniu córki na stałe zmieniła styl życia. Zaczęła się zdrowo odżywiać i regularnie uprawiać sport. Katarzyna Bujakiewicz wypróbowała różne rodzaje aktywności fizycznej: jazdę na rowerze, zajęcia fitness i ćwiczenia na siłowni. Jej zdaniem każdy powinien znaleźć sport, w którym czuje się najlepiej. 

– Ważny jest ruch. Każdy lubi co innego. Jeden niech ćwiczy z Anią Lewandowską, drugi niech ćwiczy z Ewą Chodakowską, kolejny jeszcze niech sobie organizuje grupy biegowe czy grupy na kije. Warto cokolwiek dla siebie zrobić – mówi Katarzyna Bujakiewicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka nadal chętnie ćwiczy na siłowni, ale jej największą pasją jest bieganie. Dyscyplinę tę uprawia od wielu lat, chętnie bierze też udział w biegach na długie dystanse. Już w 2009 roku uczestniczyła w maratonie w Berlinie. Zdaniem Katarzyny Bujakiewicz sport ten zapewnia jej nie tylko świetną kondycję i figurę, lecz także pozwala spotykać ciekawych ludzi. Podczas pobytu w Toruniu spotkała księdza, z którym pokonała prawie 15 km w lesie. 

– Był moim bodyguardem i wsparciem, a nawet nie wiedziałam, że człowiek, z którym biegam, jest księdzem, potem się to okazało, więc fajne doświadczenie. Poza wszystkim lubię brać ze sobą w każde miejsce buty do biegania, bo fajnie się w nich spaceruje, zwiedza miasta i na pewno więcej możemy zobaczyć, biegając czy spacerując mówi Katarzyna Bujakiewicz.

Aktorka uwielbia ruch na świeżym powietrzu, chętnie biega nawet podczas deszczu. Nie ukrywa jednak, że i jej zdarzają się gorsze chwile, kiedy wolałaby posiedzieć w domu zamiast biegać. W takich momentach ma jednak dodatkową motywację. Jest nią Ola, 5-letnia córka aktorki, oraz suczka Oxa, która uwielbia biegać ze swoją panią. 

– Spojrzenie tego psa w moim kierunku, kiedy mówię: „Nie chce mi się dzisiaj, jest za gorąco”, jest motywujące, bo on patrzy i wącha moje buty do biegania, więc można powiedzieć, że wtedy to on wyprowadza mnie na spacer – mówi Katarzyna Bujakiewicz.

Zdaniem gwiazdy słabszy dzień może się zdarzyć każdemu. Wówczas należy posłuchać głosu swojego organizmu i pozwolić mu na odpoczynek. Należy jednak pilnować, by rezygnacja z treningu nie zmieniła się w codzienny nawyk. Katarzyna Bujakiewicz wspiera kampanię „Wyskocz z kapci”, której organizatorem jest producent wody mineralnej Nałęczowianka. Akcja ma przekonać Polaków do aktywnego trybu życia i zdrowego odżywiania.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.