Mówi: | Dominik Śliwowski |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | ITP |
Kobiety coraz chętniej decydują się na treningi na siłowni. 80 proc. ćwiczy co najmniej raz w tygodniu
Polki coraz bardziej cenią aktywność fizyczną. Szczególnie lubią jazdę na rowerze oraz fitness, przestają się także obawiać ćwiczeń na siłowni. Równie chętnie ćwiczą w klubach przeznaczonych wyłącznie dla kobiet, jak i tradycyjnych, dostępnych dla obu płci placówkach.
Z raportu „Aktywność sportowa Polaków” wynika, że coraz bardziej dbamy o zdrowie i kondycję fizyczną. Blisko jedna trzecia Polaków regularnie – minimum trzy razy w tygodniu – uprawia jakąś formę aktywności fizycznej. Zdecydowanie częściej ćwiczą osoby do 25 oraz po 60. roku życia, a także mieszkańcy dużych miast. Szczególną popularnością, bez względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania, cieszą się takie sporty, jak jazda na rowerze, bieganie oraz pływanie.
– Rynek fitness w Polsce od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija, mamy ponad 3 mln osób, które uczęszczają do klubów fitness, jest ponad 2,5 tys. klubów różnej wielkości, małych, średnich, dużych, studiów treningu personalnego, studiów tylko dla kobiet, studiów z zajęciami jogi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP.
Wciąż znacznie częściej sport uprawiają mężczyźni, jednak badania marki Polar pokazują, że także kobiety stają się coraz bardziej aktywne fizycznie – minimum raz w tygodniu trenuje już 80 proc. Polek. Panie najbardziej lubią jazdę na rowerze, pływanie oraz zajęcia fitness. Znacznie chętniej niż mężczyźni uprawiają także takie dyscypliny, jak nordic walking i joga.
– Jest coraz więcej kobiet, niektóre lubią trenować same, niektóre lubią trenować wspólnie z koleżankami czy razem ze swoimi partnerami. Oczywiście jest też ogromny ruch poza strefą klubów, czyli ćwiczenie w domu, w outdoorze czy z popularnymi trenerami, którzy propagują zdrowy styl życia – mówi Dominik Śliwowski.
Siłownia wciąż jest domeną mężczyzn. Z badań CBOS wynika, że mężczyźni ćwiczą na siłowni dwa razy częściej niż kobiety. Ma to związek z mitami, które wciąż są popularne wśród kobiet – wiele pań wierzy, że trening siłowy może doprowadzić do nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej i zniekształcenia sylwetki. Coraz więcej pań decyduje się jednak na tego typu trening – regularnie uprawia go już co czwarta badana. Panie równie chętnie jak mężczyźni korzystają natomiast z klubów fitness.
– Są kluby tylko dla pań, ten segment rozwija się bardzo dynamicznie, ale panie lubią być wszędzie, więc także w zwykłych, typowych klubach fitness jest coraz więcej kobiet, mężczyźni już nie są dominującą grupą – mówi Dominik Śliwowski.
W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety uczęszczające do fitness klubów wybierają raczej zajęcia grupowe niż indywidualne.
Czytaj także
- 2025-05-07: Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-06: Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
- 2025-03-14: Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-03-26: Brak różnorodności szkodzi firmom. Nowa dyrektywa może je skłonić do zmiany podejścia
- 2025-02-11: Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.