Mówi: | Dominik Śliwowski |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | ITP |
Kobiety coraz chętniej decydują się na treningi na siłowni. 80 proc. ćwiczy co najmniej raz w tygodniu
Polki coraz bardziej cenią aktywność fizyczną. Szczególnie lubią jazdę na rowerze oraz fitness, przestają się także obawiać ćwiczeń na siłowni. Równie chętnie ćwiczą w klubach przeznaczonych wyłącznie dla kobiet, jak i tradycyjnych, dostępnych dla obu płci placówkach.
Z raportu „Aktywność sportowa Polaków” wynika, że coraz bardziej dbamy o zdrowie i kondycję fizyczną. Blisko jedna trzecia Polaków regularnie – minimum trzy razy w tygodniu – uprawia jakąś formę aktywności fizycznej. Zdecydowanie częściej ćwiczą osoby do 25 oraz po 60. roku życia, a także mieszkańcy dużych miast. Szczególną popularnością, bez względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania, cieszą się takie sporty, jak jazda na rowerze, bieganie oraz pływanie.
– Rynek fitness w Polsce od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija, mamy ponad 3 mln osób, które uczęszczają do klubów fitness, jest ponad 2,5 tys. klubów różnej wielkości, małych, średnich, dużych, studiów treningu personalnego, studiów tylko dla kobiet, studiów z zajęciami jogi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP.
Wciąż znacznie częściej sport uprawiają mężczyźni, jednak badania marki Polar pokazują, że także kobiety stają się coraz bardziej aktywne fizycznie – minimum raz w tygodniu trenuje już 80 proc. Polek. Panie najbardziej lubią jazdę na rowerze, pływanie oraz zajęcia fitness. Znacznie chętniej niż mężczyźni uprawiają także takie dyscypliny, jak nordic walking i joga.
– Jest coraz więcej kobiet, niektóre lubią trenować same, niektóre lubią trenować wspólnie z koleżankami czy razem ze swoimi partnerami. Oczywiście jest też ogromny ruch poza strefą klubów, czyli ćwiczenie w domu, w outdoorze czy z popularnymi trenerami, którzy propagują zdrowy styl życia – mówi Dominik Śliwowski.
Siłownia wciąż jest domeną mężczyzn. Z badań CBOS wynika, że mężczyźni ćwiczą na siłowni dwa razy częściej niż kobiety. Ma to związek z mitami, które wciąż są popularne wśród kobiet – wiele pań wierzy, że trening siłowy może doprowadzić do nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej i zniekształcenia sylwetki. Coraz więcej pań decyduje się jednak na tego typu trening – regularnie uprawia go już co czwarta badana. Panie równie chętnie jak mężczyźni korzystają natomiast z klubów fitness.
– Są kluby tylko dla pań, ten segment rozwija się bardzo dynamicznie, ale panie lubią być wszędzie, więc także w zwykłych, typowych klubach fitness jest coraz więcej kobiet, mężczyźni już nie są dominującą grupą – mówi Dominik Śliwowski.
W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety uczęszczające do fitness klubów wybierają raczej zajęcia grupowe niż indywidualne.
Czytaj także
- 2025-02-11: Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-11-28: Jedna na trzy kobiety w UE doznała w życiu przemocy. Apele o bardziej zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2024-10-08: Już małe dziewczynki wiążą poczucie własnej wartości z wyglądem. Przykładają do tego większą wagę niż chłopcy [DEPESZA]
- 2024-09-27: MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.