Newsy

Mariusz Czerkawski będzie zachęcał młodzież do gry hokeja

2014-05-22  |  06:10
Jeden z najlepszych polskich hokeistów Mariusz Czerkawski zamierza wraz z założonym przez niego Stowarzyszeniem Sport 7 rozpocząć akcję aktywizacji dzieci w okresie zimowym. Służyć ma temu program „Mistrzowie Białego Orlika”, który zakłada szkolenie trenerów i animatorów oraz rozpoczęcie zajęć aktywizacyjnych dla dzieci.

Czerkawski zwraca uwagę na to, że hokej ma szansę stać się ważnym sportem drużynowym. Potrzebna jest jednak praca u podstaw. Na samym początku konieczne jest zaangażowanie młodzieży i zachęcenie jej do uprawiania sportu.

Rozmawiałem ze środowiskiem hokejowym, moimi przyjaciółmi, którzy też już skończyli kariery i teraz trenują młodzież, oraz z Henrykiem Gruthem, będącym od wielu lat trenerem dzieciaków w Szwajcarii. Chcemy odświeżyć system szkoleń, stworzyć nowy program i spopularyzować hokej. Myślę, że jest to dobry moment, zwłaszcza że z tą prośbą zwróciło się do mnie środowisko sportowe. Podobnych wyzwań podejmowali się ostatni dwaj prezesi związku hokejowego, ale niestety nie udało im się zrealizować celów – wyjaśnia Mariusz Czerkawski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Były hokeista wraz ze swoim stowarzyszeniem, w porozumieniu z Ministerstwem Sportu i Turystyki, zamierza wdrożyć specjalny program „Mistrzowie Białego Orlika”. W pierwszych dwóch etapach zakłada on szkolenie trenerów i animatorów oraz rozpoczęcie zajęć aktywizacyjnych dla dzieci.

To dobry moment do tego, by ożywić dyscyplinę drużynową, której zawsze potrzebujemy w okresie zimowy, czy to na igrzyskach czy na mistrzostwach świata. Mamy energię, by ruszyć, zobaczymy, co będzie dalej. Potencjał w młodzieży jest. Jesteśmy całkiem nieźli w przedziale 8-10 lat. Niestety, później zaczynają tworzyć się różnice. Nam zależy na szkoleniu trenerów, dzieci oraz nauce jazdy na łyżwach. W Stowarzyszeniu Sport 7 nie kierujemy się więc do młodych hokeistów, ale do dzieciaków, które nie mają co robić w okresie zimowym. Trenujemy także animatorów, by zachęcali do uprawiania tej dyscypliny – tłumaczy Czerkawski.

Oprócz treningów i zajęć szkoleniowych, program przewiduje etap trzeci, w którym przewidziano turnieje zachęcające najmłodszych do rywalizacji.

Program stowarzyszenia to nie tylko szkolenia, lecz także rywalizacja. Walki o krążek, sztafety przed meczem, rywalizacje między szkołami. To jest coś co dzieciaki uwielbiają. To tworzy ich charakter i zachęca do uprawiania sportu. Priorytetem jest właśnie aktywizacja młodzieży. Szkolenia stricte hokejowe to zupełnie inne zagadnienie, nad którym też już myślimy – mówi były sportowiec.

Hokej na lodzie to w Polsce w dalszym ciągu dyscyplina dużo mniej popularna niż piłka nożna, siatkówka czy piłka ręczna. W naszym kraju hokej zawodowo uprawia ponad 3 tysiące mężczyzn oraz około 300 kobiet. Jednym z czynników, powodujących małe zainteresowanie tym sportem, jest brak sukcesów reprezentacji, która w dalszym ciągu nie potrafi awansować do 16-zespołowej elity.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.