Newsy

Narciarze zaczęli szykować się do sezonu

2013-10-23  |  06:30
Przed rozpoczęciem szaleństw na stokach należy się odpowiednio przygotować. W przeciwnym razie możemy nabawić się poważnych kontuzji. Zwłaszcza, jeśli nie uprawialiśmy regularnie sportu latem i jesienią. Przegotowania warto zacząć przynajmniej miesiąc przed sezonem, czyli najlepiej już teraz.

– Powinniśmy dużo biegać, uprawiać sporty, połączyć to ze zdrowym odżywianiem, z rozciąganiem. Warto bezpośrednio przed wyjazdem rozpocząć intensywne przygotowania, co pomoże przede wszystkim naszym stawom, naszym więzadłom i naszemu organizmowi przygotować się na ten zwiększony wysiłek – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kasper Orkisz, trener narciarstwa.

Niestety narciarze często o przygotowaniach przypominają sobie tuż przed wyjazdem na narty. Jednak nawet wtedy musimy poświecić trochę czasu na rozgrzewkę.

– Można gdzieś pójść spacerem, a nie samochodem; może nie jechać windą, nawet na dół, ale rzeczywiście na piechotę. Pójść pobiegać, rozruszać się, a nawet przetarcie małe zrobić. Ja dużo czasu spędzałem na Górce Szczęśliwickiej, tu w Warszawie, która dla ludzi, którzy szykowali się na tygodniowy wyjazd, była idealnym miejscem, żeby pojechać w tygodniu przed – tłumaczy instruktor.

Ważne przed pierwszym wjazdem na stok jest także przygotowanie sprzętu. Narty czy deska snowboardowa koniecznie powinny trafić na przegląd do serwisu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.