Mówi: | Maciej Hawieńczyk |
Funkcja: | Sales Executive |
Firma: | Juki Central Europe |
Domowe krawiectwo wraca do łask
W czasach PRL–u, kiedy najmodniejsze ubrania były trudno dostępne, niemal każda kobieta potrafiła uszyć coś na maszynie – według własnego lub podpatrzonego w gazecie projektu. Kiedy na rynku zaczęły pojawiać się światowe kolekcje, maszyny trafiły na strych, a panie stały się wiernymi klientkami sklepów odzieżowych. Teraz moda na podążanie za propozycjami z sieciówek powoli odchodzi do lamusa. Zyskują za to oryginalne ubrania, które uszyło się samemu.
– Szycie w domu już nie jest obciachem. Ludzie nie wstydzą się tego robić. Wręcz przeciwnie, wraca na to moda. Przede wszystkim obserwujemy, że w sieciach handlowych wszystkie ubrania są jednakowe. Klienci szukają ubrań indywidualnych, a na maszynach do szycia swobodnie można takie ubrania stworzyć lub ozdobić już istniejące stroje z domowej kolekcji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maciej Hawieńczyk z firmy produkującej maszyny do szycia Juki Central Europe.
Fachowcy nie ukrywają, że początki przygody z krawiectwem mogą być trudne. Szycia można nauczyć się samemu – metodą prób i błędów lub pójść na odpowiedni kurs. Niezwykle pomocne są też fachowe porady z forów internetowych. Wystarczy kawałek tkaniny i odrobina wyobraźni, żeby za niewielkie pieniądze stworzyć niepowtarzalny projekt.
– Począwszy od prostych aplikacji, wyszywania, naszywania wzorków na obrusach, serwetkach, zasłonach, poprzez stworzenie ubranek dziecięcych, skarpetek, rękawiczek, a skończywszy na koszulkach, T-shirtach oraz bluzach – mówi Maciej Hawieńczyk.
Obecnie na rynku jest ogromny wybór maszyn do szycia. Początkującym specjaliści radzą, by zainwestować w model prosty w obsłudze i wielofunkcyjny.
– Są to maszyny kompaktowe, lekkie, wykonane z solidnych materiałów, pracują cicho, mają nowoczesne napędy. To są maszyny energooszczędne, posiadające oświetlenie ledowe, zintegrowany silnik wbudowany w głowicę, ekrany ledowe. Maszyny mają wiele funkcji wyszywania, naszywania, ozdabiania, również wyszywania liter czy też cyfr. W maszynach typu overlock, również jest możliwość nawlekania nici automatycznie – wyjaśnia Maciej Hawieńczyk.
Ceny maszyn niewątpliwie zachęcają do samodzielnego krawiectwa. Już za 300 zł można kupić model wyposażony w wiele funkcji.
Czytaj także
- 2024-10-24: Qczaj: Robię kurs na prawo jazdy. Będę jeździł fajnym samochodem „na bogato”, bo zapracowałem na porządne auto
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-10-18: Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-04: Anna Głogowska: Długo wstydziłam się stanąć na scenie teatralnej. Teraz zaczynam myśleć o sobie jako o aktorce
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.