Newsy

Domowe krawiectwo wraca do łask

2014-01-24  |  06:40
Coraz bardziej popularne staje szycie ubrań w małych pracowniach krawieckich lub po prostu u siebie w domu. Fora internetowe poświęcone domowemu krawiectwu cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Co prawda początki tej pasji wymagają zacięcia i cierpliwości, ale efekty mogą być zdumiewające. 
 
W czasach PRL–u, kiedy najmodniejsze ubrania były trudno dostępne, niemal każda kobieta potrafiła uszyć coś na maszynie – według własnego lub podpatrzonego w gazecie projektu. Kiedy na rynku zaczęły pojawiać się światowe kolekcje, maszyny trafiły na strych, a panie stały się wiernymi klientkami sklepów odzieżowych. Teraz moda na podążanie za propozycjami z sieciówek powoli odchodzi do lamusa. Zyskują za to oryginalne ubrania, które uszyło się samemu.

Szycie w domu już nie jest obciachem. Ludzie nie wstydzą się tego robić. Wręcz przeciwnie, wraca na to moda. Przede wszystkim obserwujemy, że w sieciach handlowych wszystkie ubrania są jednakowe. Klienci szukają ubrań indywidualnych, a na maszynach do szycia swobodnie można takie ubrania stworzyć lub ozdobić już istniejące stroje z domowej kolekcji – mówi agencji informacyjnej  Newseria Lifestyle Maciej Hawieńczyk z firmy produkującej maszyny do szycia Juki Central Europe.

Fachowcy nie ukrywają, że początki przygody z krawiectwem mogą być trudne. Szycia można nauczyć się samemu – metodą prób i błędów lub pójść na odpowiedni kurs. Niezwykle pomocne są też fachowe porady z forów internetowych. Wystarczy kawałek tkaniny i odrobina wyobraźni, żeby za niewielkie pieniądze stworzyć niepowtarzalny projekt.

Począwszy od prostych aplikacji, wyszywania, naszywania wzorków na obrusach, serwetkach, zasłonach, poprzez stworzenie ubranek dziecięcych, skarpetek, rękawiczek, a skończywszy na koszulkach, T-shirtach oraz bluzach – mówi Maciej Hawieńczyk.

Obecnie na rynku jest ogromny wybór maszyn do szycia. Początkującym specjaliści radzą, by zainwestować w model prosty w obsłudze i wielofunkcyjny.

Są to maszyny kompaktowe, lekkie, wykonane z solidnych materiałów, pracują cicho, mają nowoczesne napędy. To są maszyny energooszczędne, posiadające oświetlenie ledowe, zintegrowany silnik wbudowany w głowicę, ekrany ledowe. Maszyny mają wiele funkcji wyszywania, naszywania, ozdabiania, również wyszywania liter czy też cyfr. W maszynach typu overlock, również jest możliwość nawlekania nici automatycznie – wyjaśnia Maciej Hawieńczyk.

Ceny maszyn niewątpliwie zachęcają do samodzielnego krawiectwa. Już za 300 zł można kupić model wyposażony w wiele funkcji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.