Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint: W czasach aktywności ruchów feministycznych kobiety często zapominają o swojej kobiecości. Nie warto jednak przywdziewać maski męskiej agresywności
Projektantce nie podoba się to, że niektóre kobiety za bardzo upodabniają się do mężczyzn, by zamanifestować w ten sposób swoją siłę. To z pewnością nie dodaje im uroku, a wręcz negatywnie odbija się na ich wyglądzie. Jej zdaniem piękno tkwi w kobiecości, różnorodności, delikatności i opanowaniu. A jeśli panie przyjmują cechy płci przeciwnej, to ich partnerzy, koledzy i współpracownicy mogą mieć problem, w jaki sposób się do tego odnosić.
Niemal na całym świecie kobiety coraz częściej walczą o właściwe dla siebie miejsce w domu, w pracy i w przestrzeni publicznej. W ocenie Doroty Goldpoint feministki często jawią się jako osoby, które świadomie porzucają swoją kobiecość.
– Myślę, że w tych czasach, kiedy ruchy feministyczne są tak aktywne, często kobiety zapominają o swojej kobiecości, o tym, że właściwie naszą siłą, nie chcę tego nazwać bronią, ale po prostu naszą siłą jest moc kobieca. My jesteśmy receptywne, przyjmujące, akceptujące, my jesteśmy spokojne i bardzo pracowite. Wcale nie musimy przywdziewać maski męskiej agresywności, tylko wystarczy, żebyśmy naprawdę były sobą, żebyśmy pozwoliły sobie być kobietami – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.
Projektantka wierzy, że w kobietach drzemie ogromna moc i gotowość do działania, ale wcale nie chodzi o to, żeby manifestować swoją siłę i udowadniać swoje racje, głośno krzycząc na ulicach. Zamiast ciągłej rywalizacji z mężczyznami lepiej skupić się na owocnej współpracy, konsekwentnym dążeniu do wytyczonego celu, rozwijaniu pasji i podejmowaniu coraz nowszych, wartościowych projektów.
– Ja nie chcę powiedzieć, że jestem feministką, bo nie, bo uważam, że koegzystencja kobiet i mężczyzn jest najlepszym rozwiązaniem, jakie natura nam dała. I uważam, że nadmierne „odkobiecanie się” powoduje, że mężczyźnie jest trudno z taką kobietą pracować, bo właściwie nie wiadomo, czy ma ją traktować jak kobietę, czyli z szacunkiem należnym kobiecie, czy ma ją traktować jak kolegę z gabinetu. I wydaje mi się, że to jest bardzo trudne też dla partnerów takich kobiet, dla partnerów biznesowych czy politycznych – mówi Dorota Goldpoint.
Projektantce nie podoba się też to, że niektóre kobiety ubierają się jak mężczyźni. Jej zdaniem w obecnych czasach do wyboru jest wiele różnorodnych elementów garderoby i da się z nich skompletować takie stylizacje, dzięki którym w każdej sytuacji można czuć się wygodnie, a zarazem wyglądać kobieco.
– Ja nie jestem za tym, żeby kobieta wyglądała bardzo po męsku. Jest taka moda, nawet w trendach są takie marynarki trochę męskie, oversize’owe, ale to można przełamać. Jeżeli gdzieś poza naszą pracą zawodową możemy sobie pozwolić właśnie na taką marynarkę, to załóżmy do niej spódniczkę, włóżmy szorty albo szpilki czy nawet adidasy i jednak dodajmy element kobiecy, bo my jesteśmy przecież kobietami – mówi.
Czytaj także
- 2024-09-06: Bajkoterapia może być skutecznym narzędziem edukacyjnym. Wspiera rozwój emocjonalny u dziecka i pomaga mu radzić sobie z codziennymi problemami
- 2024-08-05: Polki nie inwestują z myślą o emeryturze. Problemem są zarobki niższe niż mężczyzn i obawa o stratę środków
- 2024-08-06: Justyna Szyc-Nagłowska: Mam odłożone pieniądze na czarną godzinę. Teraz muszę też myśleć o emeryturze i zabezpieczyć sobie moje życie
- 2024-07-25: Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
- 2024-07-02: Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
- 2024-05-31: Martyna Wojciechowska: Mamy tematy do „Kobiety na krańcu świata” na kolejnych 15 sezonów. Część bohaterek nie wie o moim istnieniu, ale ja je od dawna obserwuję
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-05-22: Joanna Przetakiewicz: Podczas kampanii wyborczej kobietom wiele obiecano. Jak na razie nie widać rezultatów i jest duże rozczarowanie
- 2024-04-09: Polska w czołówce krajów UE pod względem odsetka kobiet badaczek. Ich udział spada jednak na wyższych szczeblach kariery naukowej
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.