Newsy

Wiejską żywność coraz częściej można zamówić przez internet

2014-02-19  |  06:20
Ekologiczna lub od zaprzyjaźnionego rolnika ze wsi, bez szkodliwych środków chemicznych – takiej żywności coraz częściej poszukują mieszkańcy dużych miast. Dlatego powstaje coraz więcej internetowych sklepów, oferujących zdrową żywność z dostawą do domu. W większości miast przynajmniej raz w miesiącu można także pojechać na targ ze zdrową żywnością.

W Gdańsku na organizowanym co dwa tygodnie bazarku BoZeWsi w oliwskim Domu Zarazy można kupić świeże owoce, warzywa, chleby i miody. Produkty pochodzą od lokalnych rolników. Na warszawskim Żoliborzu raz w tygodniu odbywa się Targ Śniadaniowy, na którym kupuje się żywność ze wsi, ale także można wspólnie zjeść śniadanie oraz uczestniczyć w warsztatach o zdrowym stylu życia. W Kielcach z kolei raz w miesiącu odbywa się Ekobazar „Prosto ze wsi”. Podobnych inicjatyw w wielu miastach jest coraz więcej.

Mieszkańcy mogą również wybierać w ofertach internetowych, bo w sieci zaczyna działać coraz więcej firm, które dostarczają zdrowe produkty do domu. Na swoich stronach dostawcy oprócz proponowanej żywności, opisują skąd pochodzi towar oraz promują zdrowy styl życia. Należą do nich m.in.: vegebox, orkiszowepola.pl, chillibite.pl, zielonapola.pl.

Chcemy dać ludziom, którzy mają mało czasu, możliwość zamówienia przez internet owoców czy warzyw właśnie prosto z pola, żeby nie musieli jeździć już do supermarketów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Wieleżyński
 
Niedawno założył on wraz z przyjacielem Michałem Gaszyńskim internetowy sklep ze zdrową żywnością o nazwie Skrzynka z Pola. Ich inicjatywa polega na tym, że oferują klientom skrzynki, w których znajdują się różne produkty od lokalnych producentów. Można ją zamówić raz w tygodniu prosto do domu.

Są tam różne rzeczy, np. mamy orzechy, ser, twarożek. Mamy zamiar wprowadzić w przyszłości wędliny, kiełbasę, może mięso – informuje właściciel sklepu internetowego.

Piotr Wieleżyński w przedsięwzięciu widzi nie tylko cel biznesowy. Chce promować zdrowy styl życia, dlatego w skrzynce można znaleźć także ulotki ze wskazówkami mówiącymi o tym, jak żyć w zgodzie z naturą.

Chcemy przybliżyć mieszkańcom Warszawy wspomnienia i stare smaki, które kiedyś znali, jak chodzili na targi, kupowali bezpośrednio od rolników warzywa, owoce czy inne produkty tradycyjne – tłumaczy Wieleżyński.

Już ponad 30 proc. Polaków kupuje żywność ekologiczną, wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie ORGANIC Farma Zdrowia. Polacy kupują ekologiczną żywność w trzech miejscach: bezpośrednio od rolników, w supermarketach oraz w sklepach specjalistycznych. Tych ostatnich jest już ok. 500, a rynek wciąż się rozwija. Co roku przybywa ok. 20 proc. nowych sklepów. Rośnie też liczba producentów żywności ekologicznej. W ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła ona o ok. 270 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.