Mówi: | Piotr Wieleżyński |
Firma: | Skrzynka z Pola |
Wiejską żywność coraz częściej można zamówić przez internet
W Gdańsku na organizowanym co dwa tygodnie bazarku BoZeWsi w oliwskim Domu Zarazy można kupić świeże owoce, warzywa, chleby i miody. Produkty pochodzą od lokalnych rolników. Na warszawskim Żoliborzu raz w tygodniu odbywa się Targ Śniadaniowy, na którym kupuje się żywność ze wsi, ale także można wspólnie zjeść śniadanie oraz uczestniczyć w warsztatach o zdrowym stylu życia. W Kielcach z kolei raz w miesiącu odbywa się Ekobazar „Prosto ze wsi”. Podobnych inicjatyw w wielu miastach jest coraz więcej.
Mieszkańcy mogą również wybierać w ofertach internetowych, bo w sieci zaczyna działać coraz więcej firm, które dostarczają zdrowe produkty do domu. Na swoich stronach dostawcy oprócz proponowanej żywności, opisują skąd pochodzi towar oraz promują zdrowy styl życia. Należą do nich m.in.: vegebox, orkiszowepola.pl, chillibite.pl, zielonapola.pl.
– Chcemy dać ludziom, którzy mają mało czasu, możliwość zamówienia przez internet owoców czy warzyw właśnie prosto z pola, żeby nie musieli jeździć już do supermarketów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Wieleżyński
Niedawno założył on wraz z przyjacielem Michałem Gaszyńskim internetowy sklep ze zdrową żywnością o nazwie Skrzynka z Pola. Ich inicjatywa polega na tym, że oferują klientom skrzynki, w których znajdują się różne produkty od lokalnych producentów. Można ją zamówić raz w tygodniu prosto do domu.
– Są tam różne rzeczy, np. mamy orzechy, ser, twarożek. Mamy zamiar wprowadzić w przyszłości wędliny, kiełbasę, może mięso – informuje właściciel sklepu internetowego.
Piotr Wieleżyński w przedsięwzięciu widzi nie tylko cel biznesowy. Chce promować zdrowy styl życia, dlatego w skrzynce można znaleźć także ulotki ze wskazówkami mówiącymi o tym, jak żyć w zgodzie z naturą.
– Chcemy przybliżyć mieszkańcom Warszawy wspomnienia i stare smaki, które kiedyś znali, jak chodzili na targi, kupowali bezpośrednio od rolników warzywa, owoce czy inne produkty tradycyjne – tłumaczy Wieleżyński.
Już ponad 30 proc. Polaków kupuje żywność ekologiczną, wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie ORGANIC Farma Zdrowia. Polacy kupują ekologiczną żywność w trzech miejscach: bezpośrednio od rolników, w supermarketach oraz w sklepach specjalistycznych. Tych ostatnich jest już ok. 500, a rynek wciąż się rozwija. Co roku przybywa ok. 20 proc. nowych sklepów. Rośnie też liczba producentów żywności ekologicznej. W ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła ona o ok. 270 proc.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
- 2024-11-05: Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.