Newsy

Dziś w Polsce światowa premiera musicalu o życiu Jana Pawła II. Polacy zobaczą go przed Włochami

2014-04-02  |  06:50
Mówi:Michał Jedynak (producent filmowy i telewizyjny w Watykanie)
Alicja Węgorzewska (śpiewaczka)
  • MP4
  • Dziś w Krakowie, w dziewiątą rocznicę śmierci papieża Polaka, odbędzie się premiera włoskiego musicalu „Karol Wojtyła: historia prawdziwa”. Spektakl opowiada o życiu Karola Wojtyły na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Muzykę do spektaklu napisali izraelsko-jemeńska piosenkarka Noa oraz włoski kwartet skrzypcowy Solis String Quartet.

    Opowiadamy historię Karola Wojtyły od dzieciństwa do momentu, który spina całą opowieść fabularną klamrą, czyli zamachu na placu św. Piotra, kiedy zawieszony między życiem a śmiercią papież przypomina sobie najważniejsze momenty swojego życia. W spektaklu wzięli udział znakomicie śpiewający włoscy aktorzy teatralni. Oprócz tego choreografie, wspaniały zespół baletowy i ekrany holograficzne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Jedynak, producent filmowy i telewizyjny w Watykanie.

    Scenariusz musicalu powstawał pod okiem watykanistki Palomy Gomez Borrero, która jako dziennikarka towarzyszyła papieżowi podczas ponad stu podróży po świecie. W postać Karola Wojtyły wcielą się aktorzy w różnym wieku: 9-letniego chłopca gra Alessandro Bendinelli, 20-letniego bohatera – Mike Introna oraz 50-letniego – Massimiliano Colonna.

    Stworzona przez znakomitych artystów grafików scenografia funkcjonuje na ekranach holograficznych razem z wielkim lustrem, które odbija projekcje wyświetlane na scenie. To technika, która pozwoli nam przenieść się do Wadowic, do Krakowa, jakich już nie ma – mówi Jedynak.

    Obecnie trwają prace nad polską wersją opery, której premiera planowana jest na przyszły rok. Casting dla artystów przeprowadzi śpiewaczka operowa Alicja Węgorzewska.

     – Muzyka w spektaklu „Karol Wojtyła: Historia prawdziwa” łączy wiele wymiarów. Są tu głosy operowe, musicalowe, aranżacje symfoniczne, a także z udziałem instrumentów z bandu, perkusji. Bardzo ciekawa jest też sama kompozytorka – Noa. Bo czy ktoś by się spodziewał, że takie dzieło napisze dziewczyna z Tel Awiwu? Ona nie traktuje swojej religii jako ograniczenia. Działa na rzecz pokoju, występuje z artystami z Palestyny i jej największym marzeniem jest zaśpiewać na koncercie, gdzie będzie podpisany pokój izraelsko-palestyński – mówi Alicja Węgorzewska.

    Noa czerpie inspirację z wielu gatunków muzycznych. W jej kompozycjach można zauważyć wpływy bluesa, jazzu, rocka, a nawet muzyki etno. Idolami artystki są Leonard Cohen, Joni Mitchell i Paul Simon. – To kompozytorka, multiinstrumentalistka, piosenkarka, która nie stawia sobie żadnych granic – dodaje Węgorzewska.

    Polacy będą mieli okazję zobaczyć musical na kilka tygodni przed Włochami. Spektakle odbędą się w dniach 2–4 kwietnia w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz 8–9 kwietnia na warszawskim Torwarze. Później sztuka zostanie wystawiona 15 kwietnia w Rzymie i kilkunastu włoskich miastach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.