Newsy

Telefon komórkowy stał się elementem stylizacji

2013-12-18  |  06:25
Telefon komórkowy przestał być już tylko narzędziem komunikacji, a stał się elementem naszego wyglądu. Klienci wybierają takie modele, których design pasuje do ich stylu ubierania się i charakteru. Od kilku lat projektowaniem telefonów zajmują się znane domy mody, m.in. Prada, Armani czy Versace. W Polsce znane firmy, specjalizujące się w designie telefonów komórkowych, wspierają wybranych projektantów mody m.in. Łukasza Jemioła czy Joannę Klimas.

Według badań firmy eMarketer do końca 2013 r. z telefonów komórkowych będzie korzystać ponad 4,3 mld. osób, a do 2017 r. ma być ich już ponad 5 mld. Użytkownicy telefonów doceniają jednak nie tylko ich parametry techniczne.

–  Telefon komórkowy jest dzisiaj elementem stylizacji. Poza tym określa i personalizuje osobę, świadczy o zainteresowaniach, jest elementem stylu życia – mówi Agata Cichowicz, Head of Marketing Poland firmy HTC.

Producenci telefonów komórkowych od kilku lat działają również na rynku mody, nawiązując współpracę ze znanymi projektantami mody lub gwiazdami ze świata show-biznesu. W myśl zasady: jeśli lubisz ubierać się u Prady, sięgniesz również po telefon jej projektu. Dom mody Prada wypuścił zresztą na rynek już kilka modeli swojego autorstwa. Ich pierwszy telefon komórkowy LG sprzedał się w milionie egzemplarzy. Telefon zaprojektowali także: dom mody Armani (Giorgio Armani Samsung Galaxy S) oraz Versace (w technologii LG, we współpracy z firmą ModeLabs). Własny telefon stworzyła również Victoria Beckham (LG Fashion Touch).

W Polsce jedną z najbardziej oryginalnych  w designie telefonów komórkowych jest firma HTC, laureat m.in. prestiżowej nagrody „Red Dot”. Firma od jakiegoś czasu wspiera działania polskich projektantów. Wśród nich jest Łukasz Jemioł, Bohoboco, Joanna Klimas i duet Paprocki & Brzozowski.

–  Staramy się dobierać projektantów tak, aby cechy ich kolekcji można było przypisać do cech telefonu komórkowego. Na przykład Łukasz Jemioł  to piękne tkaniny   tak jak my przywiązujemy wagę do materiałów, z jakich stworzony jest telefon. Bohoboco również – odważne konstrukcje, tkaniny. Joanna Klimas to prestiż, elegancja – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agata Cichowicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Nowe technologie

Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi

Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.