Mówi: | Agata Cichowicz |
Funkcja: | Head of Marketing Poland HTC |
Telefon komórkowy stał się elementem stylizacji
Według badań firmy eMarketer do końca 2013 r. z telefonów komórkowych będzie korzystać ponad 4,3 mld. osób, a do 2017 r. ma być ich już ponad 5 mld. Użytkownicy telefonów doceniają jednak nie tylko ich parametry techniczne.
– Telefon komórkowy jest dzisiaj elementem stylizacji. Poza tym określa i personalizuje osobę, świadczy o zainteresowaniach, jest elementem stylu życia – mówi Agata Cichowicz, Head of Marketing Poland firmy HTC.
Producenci telefonów komórkowych od kilku lat działają również na rynku mody, nawiązując współpracę ze znanymi projektantami mody lub gwiazdami ze świata show-biznesu. W myśl zasady: jeśli lubisz ubierać się u Prady, sięgniesz również po telefon jej projektu. Dom mody Prada wypuścił zresztą na rynek już kilka modeli swojego autorstwa. Ich pierwszy telefon komórkowy LG sprzedał się w milionie egzemplarzy. Telefon zaprojektowali także: dom mody Armani (Giorgio Armani Samsung Galaxy S) oraz Versace (w technologii LG, we współpracy z firmą ModeLabs). Własny telefon stworzyła również Victoria Beckham (LG Fashion Touch).
W Polsce jedną z najbardziej oryginalnych w designie telefonów komórkowych jest firma HTC, laureat m.in. prestiżowej nagrody „Red Dot”. Firma od jakiegoś czasu wspiera działania polskich projektantów. Wśród nich jest Łukasz Jemioł, Bohoboco, Joanna Klimas i duet Paprocki & Brzozowski.
– Staramy się dobierać projektantów tak, aby cechy ich kolekcji można było przypisać do cech telefonu komórkowego. Na przykład Łukasz Jemioł to piękne tkaniny – tak jak my przywiązujemy wagę do materiałów, z jakich stworzony jest telefon. Bohoboco również – odważne konstrukcje, tkaniny. Joanna Klimas to prestiż, elegancja – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agata Cichowicz.
Czytaj także
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2025-01-03: W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2025-01-28: Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-11-15: Rynek roślinnych zamienników nabiału jest wart 640 mln zł. Polski start-up promuje na nim produkty z łubinu
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.