Mówi: | Małgorzata Słupska-Mądry |
Funkcja: | menedżer ds. rozwoju biznesu |
Firma: | Klinika Medycyny Estetycznej ESTELL |
TNS Polska: Polki chcą wyglądać młodo i atrakcyjnie. 20 proc. z nich w najbliższym czasie zamierza skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej
93 proc. Polek deklaruje, że niezależnie od wieku czy sytuacji materialnej kobiety powinny dbać o swój wygląd – wynika z badań TNS Polska przeprowadzonych we wrześniu i październiku br. na zlecenie Kliniki Medycyny Estetycznej ESTELL. Atrakcyjność fizyczna i zadbane ciało znacznie podnosi samoocenę, dlatego trzeba znaleźć czas na regularne wizyty u fryzjera i kosmetyczki czy uprawianie sportu. Średnio co piąta Polka przyznaje, że w najbliższych 2–3 latach skłonna jest także skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej.
Z badań TNS Polska wynika, że Polki dbają o zachowanie młodego wyglądu, bo zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym atrakcyjność fizyczna ma spore znaczenie. Są również takie zawody czy stanowiska, które wręcz wymagają reprezentacyjnego wizerunku. Żeby zadbać o siebie, Polki coraz chętniej decydują się na zabiegi z zakresu kosmetologii i medycyny estetycznej.
– Z badań jednoznacznie wynika, że według Polek młody wygląda bierze się głównie z dbania o siebie. I tu są różne sposoby. Co piąta Polka deklaruje, że w przeciągu 2–3 lat będzie chciała skorzysta z zabiegów medycyny estetycznej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Słupska-Mądry, menadżer ds. rozwoju biznesu Klinika Medycyny Estetycznej ESTELL.
Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2015 roku wśród mieszkanek Warszawy w wieku od 30 do 60 lat, zarabiających powyżej 4 tys. zł netto i korzystających z medycyny estetycznej, zabiegi te są godne rekomendacji. 88 proc. respondentek poleciłoby je swoim znajomym.
– To jest bardzo szeroki wachlarz zabiegów. Oczywiście nie tylko na twarz, lecz także na ciało, wchodzi w to też ginekologia estetyczna. Na pewno najbardziej popularnymi zabiegami są tzw. wypełniacze, czyli preparaty na bazie kwasu hialuronowego, które powodują nawilżenie skóry, dzięki czemu wygląda ona świeżo i promiennie. W przypadku ciała jest to oczywiście walka z cellulitem, który w tej chwili jest już takim cywilizacyjnym utrapieniem pań, ale walczymy z nim skutecznie – podkreśla Małgorzata Słupska-Mądry.
56 proc. pań przyznaje, że motywacją do skorzystania z nowoczesnych rozwiązań medycyny estetycznej była chęć poprawienia swojego wyglądu i podobania się sobie, dla 39 proc. – kompleksy, a dla 37 proc. – zachęta koleżanek, które już wcześniej skorzystały z podobnych zabiegów. Kobiety chcą podobać się nie tylko sobie i partnerowi, lecz także innym mężczyznom i kobietom. Atrakcyjny wygląd wpływa na zwiększenie samoakceptacji, a to zwiększa apetyt na seks i podnosi pewności siebie w łóżku.
– 88 proc. pytanych pań tłumaczy, że robi to dla siebie po to, żeby się lepiej czuć, lepiej wyglądać, świeżo. Tylko 19 proc. deklaruje, że robi to dla mężczyzny – mówi Małgorzata Słupska-Mądry.
Polki zwracają też uwagę na harmonię między pięknem wewnętrznym a zewnętrznym. Ich atrakcyjność wynika nie tylko z urody, lecz także z siły osobowości. Myślą nowocześnie, są kreatywne i zaradne. Choć bardzo oddane rodzinie, są także świadome własnych potrzeb.
Czytaj także
- 2025-07-25: Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-04: Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
- 2025-01-16: Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.